LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat zijn mijn rechten/plichten tot kijkers toe laten?

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Hananer

Wat zijn mijn rechten/plichten tot kijkers toe laten?

Ongelezen bericht door Hananer »

Hallo,

Ik heb onlangs mijn huurwoning opgezegd, ondanks dat ik dit niet een maand van te voren had gedaan kan ik er als nog aan het einde van de maand eruit.

Nu is het zo dat de verhurende makelaar, allemaal bezichtiging inpland op tijdstippen waarom ik absoluut niet kan... werk 40 uur in de week.

Ben op het internet aan het zoeken geweest wat mijn rechten/plichten hierin zijn. Wil best wel mee werken maar kan niet een dag van te voren vrij nemen.

Heeft iemand enig idee wat mijn rechten en plichten hierin zijn?

Teunbosseman
Contacteer:

Re: Wat zijn mijn rechten/plichten tot kijkers toe laten?

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Bij een koophuis heeft de makelaar een sleutel van het pand en belt veelal 2 dagen van te voren op voor een bezichtiging.

Jij hoeft toch niet thuis te zijn voor een bezichtiging? Of wertkt dit anders bij een huurhuis tov koophuis ?

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Je zult hier gewoon aan mee moeten werken. Als het goed is, staat dat in je huurcontract, of in een bijlage bij het huurcontract. Immers, de eigenaar wil zoveel als mogelijk aansluitend een andere huurder in de woning hebben.

Dat je niet gebonden wordt aan een volle maand opzegtermijn, daar heb je geluk aan. Maar ik denk, buiten de verplichting, dat de liefde ook van twee kanten moet komen. Je mag je best wel een beetje constructief opstellen.

Komt de makelaar mee met de bezichtiging? Zo nee, misschien kun je dan rechtstreeks een afspraak maken met de aspirant-huurder(s).

@ Teunbossemans: bij een huurhuis werkt dit anders, de verhuurder mag niet zomaar de huurwoning binnentreden.

Hananer

Bedankt voor jullie reacties!

Het is echt niet dat ik tegen wil werken. maar ben er gewoon niet zo happig op dat er zo veel mensen hier binnen zijn. heb op het moment ook nog een hond in huis, moet hier voor de komende week al voor 3 dagen 'oppas' voor zoeken.

Dacht altijd namelijk wanneer je nog in je huurwoning zit dat ze zich aan jou moeten aanpassen. Zit hier ook een verschil in als je dan particulier of via een woningbouw huurt?

Hananer

heb het huurcontract helemaal door gelezen, er staat niets beschreven.

Woon hier nu 3 jaar, betaalde inclusief. Ben benieuwd wat ze met de afrekening gaan doen. Begreep al dat er geen jaarafrekeningen meer zijn.. word ook nog een 'feest'

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Je bent "maar" een huurster, je dient uiteraard je medewerking te verlenen. Je bent geen eigenaar van de woonruimte en de eigenaar wil de woonruimte zsm weer verhuren. Het is natuurlijk niet de omgekeerde wereled dat jij de eigenaar voorwaarden gaat opleggen waneer de woonruimte kan worden bezichtigd!
Laatst gewijzigd door dhc op 16 jul 2011 23:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Hananer

ok helder! tnhx for the comment.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

misschien kan je overleggen met je makelaar om de mensen die willen kijken in de avond te laten komen?

snepke

Ongelezen bericht door snepke »

ciske schreef:misschien kan je overleggen met je makelaar om de mensen die willen kijken in de avond te laten komen?
Bij huurhuizen is er geen makelaar in beeld,dat gaat via de verhuurder.

ciske

snepke schreef:
ciske schreef:misschien kan je overleggen met je makelaar om de mensen die willen kijken in de avond te laten komen?
Bij huurhuizen is er geen makelaar in beeld,dat gaat via de verhuurder.

okee via verhuurder dan, er moet toch een mouw aan te passen zijn?

Hananer

@ciska ja dat lijkt mij ook. Ze hebben voor volgende week al 5 afspraken ingepland op de meest rare tijdstippen. Of ik er dan even bij wou zijn.. zo veel vrije uren heb ik helaas niet meer. Vandaar dat ik het ook vervelend vind.

Dinsdag de eerste kijkers.. hopelijk is de woning direct verhuurd. Heb ik dit ook niet meer ;)

ciske

ik hoop het voor je en anders effe overleggen , anders kost het alleen maar geld. succes.

Hananer

Dank je wel!! :)

Teunbosseman
Contacteer:

witte angora schreef:Je zult hier gewoon aan mee moeten werken. Als het goed is, staat dat in je huurcontract, of in een bijlage bij het huurcontract. Immers, de eigenaar wil zoveel als mogelijk aansluitend een andere huurder in de woning hebben.

Dat je niet gebonden wordt aan een volle maand opzegtermijn, daar heb je geluk aan. Maar ik denk, buiten de verplichting, dat de liefde ook van twee kanten moet komen. Je mag je best wel een beetje constructief opstellen.

Komt de makelaar mee met de bezichtiging? Zo nee, misschien kun je dan rechtstreeks een afspraak maken met de aspirant-huurder(s).

@ Teunbossemans: bij een huurhuis werkt dit anders, de verhuurder mag niet zomaar de huurwoning binnentreden.

Sorry maar dat gaat er bij mij niet in. Toen ik vroeger huurde en opzegde ( woningbouwstichting ) volgde een eind inspectie en that was het. Er werd een nieuwe adv geplaatst, en IN OVERLEG kon er voor die tijd bezichtigd worden, en ind had woningbouw geen sleutel maar we hebben het hier over een verhurende makelaar.

Je zal maar geen vrije dagen meer hebben dan dien je dus onbetaald verlof op te nemen? Met de kans dat de werkgever je dit ook niet in dank zal afnemen.

Sorry maar ik zou best beetje water bij de wijn willen doen, maar tijdstippen moet wel uitkomen.

Lees ook net dat nergens in huurcontract vermeld staat, dus nogmaals, mij lijkt dat een verhuurder gebonden is aan de tijdstippen van de verhurende makelaar.
Deze werkt waarschijnlijk van 09:00 tot 18:00, als dit ook jouw werktijden zijn, dan wordt het lastig.

Maar de weekenden? KAn jij dan wel of levert dit problemen op?
Laatst gewijzigd door Teunbosseman op 16 jul 2011 22:54, 1 keer totaal gewijzigd.

ciske

Teun , ik ben het helemaal met je eens maar TS schreef dit..
Ik heb onlangs mijn huurwoning opgezegd, ondanks dat ik dit niet een maand van te voren had gedaan kan ik er als nog aan het einde van de maand eruit
dus is al iets gematst, maar alsnog vind ook ik dat ze met haar tijden rekening kunnen houden.

Hananer

Ik kan zeker in de weekenden, avond uren. kan er zelfs om 17.00 al zijn. maar dan waren ze dicht. moet er dus echt vrij voor gaan nemen, nu is het dat ik dinsdag al een vrije dag had staan. Begrijp ook dat de eigenaar de woning zs verhuurd wil hebben. Maar zoveel bezichtigingen in een week, vind ik wel erg veel!
Laatst gewijzigd door Hananer op 16 jul 2011 23:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Teunbosseman
Contacteer:

ciske schreef:Teun , ik ben het helemaal met je eens maar TS schreef dit..
Ik heb onlangs mijn huurwoning opgezegd, ondanks dat ik dit niet een maand van te voren had gedaan kan ik er als nog aan het einde van de maand eruit
dus is al iets gematst, maar alsnog vind ook ik dat ze met haar tijden rekening kunnen houden.

Tsja, dan hadden ze haar / hem niet moeten matsen....toch?
Lijkt mij een beetje bij het risico horen.

Maar wie weet is TS er snel vanaf ivm de snelle bezichtiging.

Teunbosseman
Contacteer:

Hananer schreef:Ik kan zeker in de weekenden, avond uren. kan er zelfs om 17.00 al zijn. maar dan waren ze dicht. moet er dus echt vrij voor gaan nemen, nu is het dat ik dinsdag al een vrije dag had staan. Begrijp ook dat de eigenaar de woning zs verhuurd wil hebben. Maar zoveel bezichtigingen in een week, vind ik wel erg veel!

Aha, nou dan lijkt mij het rond. De bezichtigingen moeten dus plaats vinden in de werktijden van de eigenaar / verhurende makelaar.

Wellicht idee om ff contact optenmen met de verhurende makelaar dat je dit toch echt niet gaat redden en dat de weekenden /avonduren beschikbaar zijn.

Dat jij eerder weg mag dan de opzegtermijn is leuk meegenomen maar dat moet niet een dermate verplichting terug geven........althans lijkt mij.

Hananer

Ja, je hebt medewerking te verlenen, maar dan wel in goed overleg! Het is echt niet zo dat een verhuurder het allemaal voor het zeggen heeft en de huurder zich maar heeft aan te passen. Geen verhuurder kan eisen dat iemand iedere dag een paar uur vrij gaat nemen.[/quote]

Dat lijkt mij toch ook, is echt niet te doen. Mijn werkgever ziet me aankomen...

trudy81

Ongelezen bericht door trudy81 »

Hai,

ik heb precies dit zelfde probleem gehad toen ik uit mijn huur woning ging (nu in een koopwoning) Ik heb toen de jurofoon gebeld.
Die vertelden mij dat ik niet mee hoefde te werken, zou wel aardig zijn maar de verhuurder mag je niet dwingen thuis te zijn en hij mag ook niet je huis laten bekijken zonder je toestemming.
Het is dus eigenlijk het probleem van de verhuurder. Ik heb toen mijn poot ook stijf gehouden maar dat kwam omdat de relatie met de verhuurder al jaren beroerd was.
Ik heb toen zelf met de mensen die het hu8is na mij wilden huren een afspraak gemaakt.
Wel is het zo dat als je neit meewerkt je dus ook geen afspraken over overnames kunt maken en dat je dus kaal weer moet opleveren.

Trudy

Gesloten