LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Werkwijze verhuurbemiddelaar

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
chrisd1

Re: Werkwijze verhuurbemiddelaar

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Blesses5 schreef:Het gaat niet om delen van filmpjes. het gaat erom dat ik op genomen ben met beeld en geluid, en mij niet verteld is voordat de discussie feller werd , dat ik opgenomen werd.
M.i. mogen deelnemers aan een gesprek dit zonder te melden opnemen; dat mogen jij en ik immers ook van telefoongesprekken van onszelf met anderen.
En ik wil graag die beelden zien, want het gaat tenslotte over mij.
Het is iig geen opname van iets, waar je niet zelf bij was.
En ook nog s over hun bedreigingen die ze hadden uitgesproken.
Je kon niet uit dat gesprek weglopen??
Graag wil ik ook op een legale manier , meerdere slachtoffers contacten die met dit bedrijf te maken hebben gehad...
Zolang je niet aanzet tot haat, discriminatie en/of geweld, artikel 137 Sr, kan dat b.v. gewoon op dit forum.

Blesses5

Ongelezen bericht door Blesses5 »

ja dat begrijp ik, maar kan ik hun bedrijf naam vermelden. En , er zijn te weinig mensen die mijn oproep zullen lezen.

Blesses5

Huurwoning bemiddelaar Den helder gaat het om.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

chrisd1 schreef:
Blesses5 schreef:Het gaat niet om delen van filmpjes. het gaat erom dat ik op genomen ben met beeld en geluid, en mij niet verteld is voordat de discussie feller werd , dat ik opgenomen werd.
M.i. mogen deelnemers aan een gesprek dit zonder te melden opnemen; dat mogen jij en ik immers ook van telefoongesprekken van onszelf met anderen.
Dat mogen jij en ik evenmin zomaar doen als dat die verhuurder het mag.

chrisd1

Moneyman schreef:Dat mogen jij en ik evenmin zomaar doen als dat die verhuurder het mag.
Welk artikel??

Blesses5

Als ik een bedrijf binnen stap heb je kans dat je gefilmd wordt. Dat begrijp ik. maar als een discussie feller wordt en me dan ook nog is gezegd wordt, alles is opgenomen ? hadden ze dat dan niet eerder moeten zeggen?
Plus ik heb om die camera beelden gevraagd, voor persoonlijke doel einden, maar zoals op bijna al mijn mailtjes, geen antwoord.

chrisd1

Blesses5 schreef:alles is opgenomen ?
So what?? delen van die opnames zonder toestemming is onrechtmatig; nogmaals: so what??

Blesses5

Ja inderdaad so what.
Hebben de lezers wel eens van frauduleuze bedrijven gehoord ?
Begint er op te lijken dat Huurwoning bemiddelaar Den helder zich daar schuldig aan maakt.

chrisd1

Blesses5 schreef:Hebben de lezers wel eens van frauduleuze bedrijven gehoord ?
Zeker wel; zie b.v. hier.

BreejKC

Ongelezen bericht door BreejKC »

Beste Blesses5. Waar bent u nou bang voor? Maak de zaken niet groter als ze zijn met die camerabeelden. Laat ze.

Als u netjes uw huur betaald heeft het verhuurbedrijf geen poot om op te staan. Zoals eerder gezegd: hierdoor geniet u huurbescherming en wordt het voor een verhuurder wel heel erg lastig om u uit uw woning te zetten. Nou ja, u bent een keer uit uw plaatje gegaan en hebt misschien wat onvertogen woorden gebezigd tegen uw verhuurder. So what? Nou, daar moet een verhuurder maar tegen kunnen. Bij de grote verhuurders gebeurt dit soort dingen dagelijks. Die paar onvertogen woorden van u zijn zeker geen reden om u uit uw huis te zetten, mits u netjes de huur betaald en er geen fysiek geweld heeft plaatsgevonden.

Bedreigingen, beledigingen, intimidatie, dat is waar het verhuurbedrijf zich nu schuldig aan maakt? Allemaal intimidatie. Verhogen van de emotie. Prima toch! Als dat op schrift gebeurt dan bewaard u natuurlijk alles. Daarmee maakt die verhuurder het alleen maar minder voor zichzelf. Niks van aantrekken dus, maar wel verzamelen. Gaat die rechtszaak ooit nog door, wat ik overigens betwijfel, dan is dat alleen maar bewijsmateriaal tegen uw verhuurder. U wordt er dus niet minder maar juist sterker van. Kennelijk beseft dat “verhuurdertje” zich dat niet.

Gaan de bedreigingen te ver, dan wordt het misschien tijd om een rechtszaak tegen uw verhuurder te beginnen wegens smaad of laster. Heeft u een rechtsbijstandverzekering? Dan zou ik die zeker eens raadplegen. Heeft u die niet, dan kunt u altijd terecht bij het Juridisch Loket. Ga daar naar toe met de bewijsstukken onder uw arm. En als u onvermogend bent, dan valt het beginnen van een rechtszaak tegen een firma of iemand die smaad tegen of over u verspreid, echt wel mee. En als u zo’n zaak wint, dan wordt de veroorzaker van dat leed ook nog veroordeeld om die kosten aan u terug te betalen. Beter is het dus om die weg te volgen, als zelf die verhuurder "vuil" te maken op allerlei sociale media. Daarmee haalt u uiteindelijk uzelf onderuit, wat zeker niet de bedoeling zal zijn.

Blesses5

Op dit moment ben ik bezig met een advocaat. De vorige bewoonster zegd, dat ze weg is gegaan omdat ze bang is dat ze haar borg afpakken. Ben bezig mensen te verzamelen die soort gelijke dingen hebben mee gemaakt met huurwoning Bemiddelaar.
Heb al een oproep via face book gedaan. Hoop dat er veel mensen zullen reageren.

In die verhitte discussie heb ik met stem verheffing de waarheid gezegd. Plus ik wilde uitleg over het e.e.a.
Geen verkeerd woord is er over mijn lippen gekomen.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Blesses5 schreef:In die verhitte discussie heb ik met stem verheffing de waarheid gezegd. Plus ik wilde uitleg over het e.e.a.
Geen verkeerd woord is er over mijn lippen gekomen.
Kan het zijn dat de andere partij dit nét iets anders heeft ervaren...? :roll:

Blesses5

Ja want dat past heel goed n hun straatje.
Ben inmiddels achter zoveel vervelende praktijken vanuit dit bedrijf gekomen. Bijna allemaal dezelfde verhaleb.

Gesloten