LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wetgeving omtrent nieuwe keuken via woningbouw

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Celtjuh

Wetgeving omtrent nieuwe keuken via woningbouw

Ongelezen bericht door Celtjuh »

Hallo iedereen,

Mijn vriend woont sinds +/_ anderhalf jaar in een huurwoning in Gouda. Toen hij daar introk heeft de woonconsulent mondeling gezegd dat de keuken vervangen moest worden. Naar aanleiding daarvan heeft hij de keukenvloer e.d. niet afgemaakt i.v.m. de eventuele nieuwe keuken. Vervolgens hoorde hij er niks meer over. Aangezien het allemaal te lang duurde is hij er zelf achteraan gegaan, alleen zeggen ze nu dat hij geen recht heeft op die keuken.
Nu heb ik zelf al wat lopen googelen, maar word er niet veel wijzer van. Dan lees je weer dat je na 10 jaar recht hebt op een keuken, dan weer na 15 jaar en zelfs na 20 jaar.
Weet iemand de regelgeving rond dit gedoe? En wat hij moet doen om te krijgen waar hij recht op heeft. Ik hoop dat iemand ons kan helpen. Alvast bedankt.

Groetjes Marcella

Bosjesman

Re: Wetgeving omtrent nieuwe keuken via woningbouw

Ongelezen bericht door Bosjesman »

een recht op vervanginbg heb je niet, als het blok nog goed functiioneerd, houd de corporatie zich aan het huurcontract (corporaties schrijven een keuken vaak wel af in 15 jaar, maar dat geeft de huurder geen recht om een nieuwe keukenn te eisen)

M.I. is het het woord van je vriend tegen de woonconsulent, en die heeft vaak geen beslissingsbevoegdheid. Ik zou even op papier zetten wat er gezegd is, eerst de woonconsulent aanschrijven en als er geen bevredigend antwoord komt, de manager Wonen bellen.

Gesloten