LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wonen in Apeldoorn Orden.

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Wonen in Apeldoorn Orden.

Ongelezen bericht door ronald g »

Geachte forum leden,

Dit is eigenlijk enkel voor de mensen die er wonen of ooit gewoond hebben. De opstandingskerk is gesloopt en moet plaats maken voor woontorens. Met de bouw van het hof van orden is de vergrijzing al ingezet, Nu worden er woon torens gebouwd en daar onder een parkeer garage. Niets mis mee maar voor een starter met kinders niet te betalen. Er worden ook nog wat appartementen verhuurt. Dit zal zeker geen sociale woningbouw worden. De faciliteiten in orden bestaan uit 1 supermarkt een snackbar en uiteraard een joekel van een apotheek. Ik heb een vermoeden dat Apeldoorn de wijk Orden verkozen heeft tot een soort ghetto waar goed bemiddelde bejaarden hun oude dag kunnen door brengen. Het gevolg is dat er geen jonge gezinnen gaan dan wel kunnen wonen. Ik weet wel dat het niet omkeerbaar is maar toch wie wil er dan in zo'n wijk wonen?

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Wonen in Apeldoorn Orden.

Ongelezen bericht door G7 »

Nu Ronald, ik in ieder geval nu niet meer! Hebben er in de jaren 60/70 met heel veel pezier (Hobbemalaan) gewoond, maar zoals het nu is, nog niet voor niks. Toen wij er woonden, was dat winkelcentrum nog een florerend centrum met alles erop en eraan. Zelfs een paar buurtsupers.

Zo langzamerhand gingen de jongere gezinnen ( wat wij toen ook waren) allemaal naar de Maten, omdat je daar leuke gezinswoningen had, voor een betaalbare prijs.

Als ik er nu nog weleens kom en inderdaad dat "winkelcentrum" zie, kun je je dat niet voorstellen, dat het toen zo leuk wonen was.

Dat van die kerk had ik ook gelezen, Ja, als het weinig of niet meer in gebruik is, kunnen ze er beter iets opzetten, wat van deze tijd is, maar dat is mijn mening! Of dat nou speciaal voor bemiddelde bejaarden moet zijn, is de vraag!

Ik woon in ieder geval nu nog steeds met heel veel plezier in de Maten en zal zeker hier niet weggaan om weer in Orden te gaan wonen, al zetten ze daar nog zulke mooie huisjes neer.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Wonen in Apeldoorn Orden.

Ongelezen bericht door ronald g »

Verandering is vooruit gang dat is waar. Maar daar hoort ook sociale woning bouw bij en dat zie ik persoonlijk nog niet gebeuren. Ik woon aan de eburonenstraat en zie het gewoon gebeuren mensen vertrekken en zijn blij dat Orden kunnen verlaten.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Wonen in Apeldoorn Orden.

Ongelezen bericht door G7 »

Ik vind trouwens wel, dat die flats aan de Eburonenstraat mooi gerenoveerd zijn. Zien er vooal van buiten echt schitterend uit. Een hele vooruitgang is, dat ze nu allen van een lift voorzien zijn en ook de serre aan het balkon vind ik super.

Zo kunnen ze inderdaad nog jaren mee, maar of je hier inderdaad de jongere gezinnen mee trekt? Jonger nichtje van me had er ook een tijdje gewoont, maar dan half huur, half koop. Zij zijn vorig jaar naar Ierland vertrokken.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Wonen in Apeldoorn Orden.

Ongelezen bericht door SJZ »

't Is triest, maar Orden is niet heel erg maar toch wel wat aan het verpauperen. Ik ben laatst nog wezen kijken naar een te koop staand vrijstaand huis aan de Germanenlaan. Best een leuk huis hoor, maar tussen al die flats, op die locatie, nee, toch liever niet met een jong gezin. Ik vraag me af of je met een beetje sociale woningbouw in een straat zo'n wijk zomaar kan verjongen.

Overigens vind ik De Maten ook uitermate burgertruttig hoor. Nou moet ik toegeven dat ik 14 jaar lang best wel met plezier in De Maten gewoond heb, maar Apeldoorn heeft zoveel beters te bieden. Bepaalde straten in Ugchelen, grote delen ten westen en noordwesten van het centrum bieden mooie vrijstaande huizen op ruime kavels. Echt huizen waar mensen uit de Randstad alleen maar van dromen, terwijl je in Apeldoorn al voor tussen de 3 en 4 ton zo'n huis koopt. In Amsterdam betaal je al snel 6 tot 7 ton voor vergelijkbare huizen.

Maar goed, De Maten is wel weer leuk voor (jonge) kinderen.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Wonen in Apeldoorn Orden.

Ongelezen bericht door ronald g »

Mijn huis is van buiten prachtig, maar binnen niets gedaan het zelfde als toen ze in 1961 gebouwd werden. Nu overdrijf ik een beetje, wat er in hoort is er. Maar wie geeft er nu €. 142.950,00 uit voor dit hok met twee en een halve slaapkamer.. En die serre is voor mijn woning die parallel staat aan de laan van orden een crime, kun je gewoon niet meer vertoeven vanwege de hitte. Ik woon er graag maar de buitenkant zegt niets over de binnenkant.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Wonen in Apeldoorn Orden.

Ongelezen bericht door SJZ »

Als je die flat van € 142.500 opzoekt op funda.nl dan kun je buurtinformatie opvragen. En wat zie ik daar:

Gezinnen met jonge kinderen 34,94%
Gezinnen met jonge kinderen 28,68%

Dus zo'n 64%, bijna tweederde bestaat uit gezinnen met kinderen. Dan lijkt het toch mee te vallen met die vergrijzing. Of wonen de gezinnen allemaal in die twee-onder-een-kappers daar in de buurt.


Overigens vind ik € 142.500 niet zo heel duur, de flat is best wel groot (ik heb zelf wel in een heel wat kleinere 4-kamerflat gewoond).

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Wonen in Apeldoorn Orden.

Ongelezen bericht door G7 »

Dat wat jij zegt, van dat balkon, zou kunnen. Ik was er maar een enkele keer en inderdaad in de winter.

Ik woon nu al jaren in een koophuis, maar heb ons opgeven voor die nieuwe huurappartementen die binnenkort gebouwd gaan worden in Osseveld. Vlakbij het winkelcentrum het Fort. Lijkt me ook leuk wonen.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Wonen in Apeldoorn Orden.

Ongelezen bericht door SJZ »

Als jij er wilt wonen: veel plezier, maar echt sfeervol is die omgeving rondom Het Fort niet hoor. Vooral bij de flats die er nu al staan is de achterkant is een rommelig geheel van parkeerplaatsen, nooduitgangen en lelijke trappen. Een soort Parijse achterbuurt.

Die nieuwe flats, bedoel je die die langs het spoor komen (waar nu een school staat)?

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Wonen in Apeldoorn Orden.

Ongelezen bericht door ronald g »

@sjz dubbel tellen gaat niet.
Nooit gehoord van verkoop praatjes. En de verkoopprijs is niet alles denk aan service kosten en ook nog, als je er van af wilt ben je verplicht het eerst aan de wbv aan te bieden, die een taxateur uitkiest en geloof maar niet dat die onpartijdig is. Wat de gezinnen aangaat die er wonen praat maar een kwart nederlands dit is geen discriminatie maar een feit. Ook telt Orden het grootste aantal uitkeringsgerechtigden, dus zo mooi is het allemaal niet.
Laatst gewijzigd door ronald g op 31 jul 2006 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Wonen in Apeldoorn Orden.

Ongelezen bericht door G7 »

Dat van die buurt is misschien wel zo, maar ik hou wel van deze architectuur. Maargoed, dat is ieder zijn/haar smaak.

Ik denk wel dat jij het goed hebt, welke ik bedoel. Vlakbij het nieuwe treinstation in Osseveld en op de die plaats was eerst een skatebaan. Onder deze appartementen komt een 2 laags school.

We hebben ons er in ieder geval wel voor opgegeven, maar moet er toch nog wel over nadenken vanwege misschien de herrie van de school.

Och nouja, we hebben nog ruim een jaar te gaan dus.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Wonen in Apeldoorn Orden.

Ongelezen bericht door G7 »

Ja Ronald dat klopt. Die familie van mij, heeft er inderdaad niks op gewonnen, zal ik maar zeggen.

Gesloten