LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Woning wordt lager ingeschaald maar huur niet?
Woning wordt lager ingeschaald maar huur niet?
Toen ik een paar maanden geleden op de site van mijn woningstichting keek, zag ik tot mijn grote verbazing dat mijn huidige woning een stuk goedkoper werd aangeboden! Bij navraag bleek dat ze alle woning punten hadden gegeven en mijn type woning lager werd ingeschaald. Kort gezegd, hij was de oude prijs niet waard. Toen ik echter vroeg of dat dan ook betekende dat mijn huur dan ook omlaag ging kreeg ik een nee als antwoord. Volgens de woningstichting geld de nieuwe huurprijs voor nieuwe huurders. Nou weet ik dat dat zo werkt met huurverhogingen, maar mag dat ook met een verlaging? Ik betaal op dit moment bijna 550 euro inclusief servicekosten, maar hij staat op de site als 450 inclusief.
Re: Woning wordt lager ingeschaald maar huur niet?
Dat elke woning een andere huur heeft is volstrekt gebruikelijk en toegestaan. Bij iedere nieuwe huurder mag verhuurder een nieuwe huurprijs vaststellen, of dat nu lager of hoger is. Bij de vrije sector wordt dit nergens door begrensd, bij niet-gerealiseerde woningen is het maximum wel begrensd door het aantal punten dat de woning waard is.
Deze vraag van u is overigens al beantwoord op het forum van Kassa. De antwoorden daar bevielen u niet? https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/ ... ?id=588161
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Deze vraag van u is overigens al beantwoord op het forum van Kassa. De antwoorden daar bevielen u niet? https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/ ... ?id=588161
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Ga verhuizen zodra huis buren leeg komt....
Reageren is soms al voldoende en het mag.
Weet U zeker dat U straks €450,- gaat betalen of is dat zonder service kosten?
Verhuizen, ook met buren kost geld en dat ga je als je langer daar bleef wonen wel terug halen.
Verhuizen, ook met buren kost geld en dat ga je als je langer daar bleef wonen wel terug halen.
Wat een onzin antwoord! Hoe groot is de kans dat je buren gaan verhuizen op het moment dat het jou uitkomt.stofzuigertje schreef:Ga verhuizen zodra huis buren leeg komt....
En hoe groot is de kans dat je die woning gaat krijgen?
Je hebt een huurcontact afgesloten en daarmee ben je akkoord gegaan met de huurprijs. Zo simpel is het.
Waarom zou het niet mogen? Op het moment dat je in het huis komt, wordt de huur bepaald op basis van wat op dat moment een reële marktprijs is. Dat men gewend is dat huizen alleen maar duurder worden en dat de huren daarom alleen maat stijgen betekent nog niet dat het niet mogelijk is dat de huren ook lager worden voor nieuwe bewoners.Rakker84 schreef:TVolgens de woningstichting geld de nieuwe huurprijs voor nieuwe huurders. Nou weet ik dat dat zo werkt met huurverhogingen, maar mag dat ook met een verlaging?
Je kunt trouwens wel nagaan of je huis volgens de puntenwaardering niet te duur is. In dat geval heb je nl. wel recht op lagere huur.
Exact. Daarnaast is €550 all inclusive voor een woning echt weinig hoor! Ik was voor mijn studentenkamer (lees: 1 kamer en gedeelde keuken, badkamer, toilet) ook gewoon €450 per maand kwijt. Jij hebt een hele woning voor nauwelijks meer. Genoeg anderen huren een woning voor €900 of meer.mh73 schreef:Je hebt een huurcontact afgesloten en daarmee ben je akkoord gegaan met de huurprijs. Zo simpel is het.