Hallo beste mensen, ik heb een vraag over woningruil en hopelijk kan iemand van jullie mij hierbij helpen.
Binnenkort wil ik dit misschien doen met een vriendin. Wij zitten beiden echter bij verschillende woningbouwverenigingen, maar in dezelfde stad. Daar is verder geen probleem mee.
Maar nu is het zo dat mijn eigen woningbouwvereniging bij de voorwaarden op de website noemt dat de nieuwe huurder minstens een jaar in de woning moet vertoeven.
De woningbouwvereniging van mijn vriendin rept daar met geen woord over. Omdat zij misschien in de toekomst naar het buitenland wil voor een promotieplaats, vindt zij dit niet zo'n prettig idee.
Nu vroeg ik mij af hoe bindend zo'n voorwaarde eigenlijk is. Als je een contract getekend hebt en je zit in de nieuwe woning, maar je moet toch weg, kunnen ze je dan tegenhouden? Ik bedoel daar mee, moet je een heel jaar huur alsnog betalen terwijl je eerder weg gaat?
Ik kan nog in mijn eigen contract kijken wat daar staat. Ik kan mij herinneren dat mij verteld werd dat ik ook minstens een jaar in de woning moest blijven, maar weet niet of dit ook zo genoemd is in het contract.
Enig iemand die hier verheldering over zou kunnen geven? Ik waardeer het zeer!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] woningruil: vast aan een jaar huur?
Re: woningruil: vast aan een jaar huur?
Het lijkt mij logisch ,dat je aan de voorwaarden die er voor staan gaat houden.
Dat er een jaar voor staat , is om te voorkomen dat het een driehoeksruil of wat dan ook gaat worden.
Jij zal of je vriendin , zeker de huur voor een jaar moeten betalen als dat in het contract staat. Denk er nog eens goed over na.
Dat er een jaar voor staat , is om te voorkomen dat het een driehoeksruil of wat dan ook gaat worden.
Jij zal of je vriendin , zeker de huur voor een jaar moeten betalen als dat in het contract staat. Denk er nog eens goed over na.
-
Re: woningruil: vast aan een jaar huur?
@ Echo, gewoon aan de wbv vragen, die kunnen je het precies vertellen hoe het zit.