LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Woonnet Rijnmond / Woon corporatie *******

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
WillemvsMaffia

Woonnet Rijnmond / Woon corporatie *******

Ongelezen bericht door WillemvsMaffia »

Ik zal even in het kort bij het begin beginnen.
Ik ben in begin 2009 bij mijn zus in gaan wonen in 2011 kreeg zij de diagnose long-k in maart 2012 is zij hieraan overleden.
Ik ben 17 maanden bezig geweest met rechtzaken om de woning op mijn naam te krijgen tot hogerberoep toe in Den Haag, dit mocht niet baten omdat ik zogenaamd geen langdurig samenwonen kon aantonen we moesten bonnetjes van boodschappen en gedeelde kosten aantonen dit is natuurlijk grootste onzin want je gaat niet bij je eigen zus/broer bonnetjes vragen te ondertekenen enz.
Oke goed er is een *cough* eerlijke *cough* rechtzaak geweest ik moet nu dus z.s.m de woning verlaten.

Maar nu komt het:
Ik ga dus op zoek naar een woning op Woonnet Rijnmond.
Ik had gereageerd op een woning kreeg uitnodiging tot bezichtiging en ben gaan kijken de woning was erg klein en er moest heel heel veel gebeuren.
Er werd ons verteld door de makelaar dat er nog cv geplaatst moest worden en nog wat kleine dingen en dat ik dan nog een 2de bezichtiging zou krijgen zodra dit gebeurd was, dit zou rond eind Sep gebeuren. Wel konden wij de woning reserveren mochten we er dan nog vanaf zien zou er 50 euro administratie kosten in rekening worden gebracht.
Ik had daar niet zoveel problemen mee dus besloot dit te doen.
Ik heb de makelaar op dit moment duidelijk gevraagd of ik wel in de tussentijd gewoon op andere woningen kon blijven reageeren waarop hij met ja beantwoorde.
Dus ik ben diezelfde middag 29-08 met mijn documenten naar het kantoor gegaan.
Hier kreeg ik dus een acceptatie woning formulier toegeschoven, ik heb hier wederom duidelijk gevraagd ofdat het hier niet om iets definitiefs ging en wederom of ik verder kon blijven zoeken naar woningen ook hier kreeg ik het antwoord ja geen probleem alleen wordt er 50 euro in rekening gebracht.
Het ging dus duidelijk om een tijdelijke acceptatie met de nadruk op tijdelijk !!
In de avond van 30-09 besloten wij toch niet voor die woning te gaan omdat er heel veel moest gebeuren en het altijd te klein zou blijven. Op dat moment zagen wij ook een andere woning van dezelfde corporatie op woonnet die wel aan de grote voldeet, na hierop te hebben gereageerd stonden wij 1ste op de lijst.
De Zondag hierop 01-09 zou ik dus een mail moeten krijgen om de bezichtiging te bevestigen, deze kreeg ik dus niet.
Ik moest toch nog mijn IB60 op 2-09 inleveren want deze had ik op 29-08 nog niet binnen dus ik dacht kan ik die gaan inleveren en de ééste woning annuleren.
Ik vroeg hier dus gelijk waar mijn mail bleef voor de 2de woning, na even te kijken in het systeem zegt mvr R mij doodleuk dat ik die niet gaat krijgen omdat ik gereserveerd staat op woning 1.
Waar mij eerst duidelijk werd verteld dat ik dus kon blijven reageren en het éénige nadeel die 50 euro administratie kosten was blijkt nu dus een adder onder het gras met zeer grote nadelen voor mij als ik dit had geweten had ik nooit die woning gereserveerd.
Er wordt een vinkje in het Woonnet systeem aangevinkt dat je een acceptatie hebt gedaan waardoor het systeem je dus geen nieuwe uitnodigingen stuurt.
Dus ik vraag Mvr R Ik kan dus niet blijven reageren ? waarop ik dus het meest domme antwoord ooit heb gekregen "ja u kunt gewoon blijven reageren". Maar ik krijg geen uitnodiging door het systeem dus heeft reageren totaal geen nut !!
Ook had Mvr R nog een bijdehante opmerking "dat ze het niet kunnen verkopen om mij alsnog die mail te sturen" Nou sorry als er ook maar iemand is aan wie je het niet kan verkopen dan ben ik dat wel ik sta Nr 1 op de reactielijst !
Ik heb ook nog aangeboden die 50 euro direct op kantoor te betalen, dit moest ik maar met de makelaar regelen die niet ten toneele verscheen en achter in een kantoortje schuil ging dus heb de 50 euro niet kunnen betalen.
Ik heb nu een officieele klacht ingediend bij betreffende corporatie ik zal hun naam niet noemen tot zij de klacht in behandeling hebben genomen.
Woonnet is toch voor eerlijk oprechte behandeling in het leven geroepen, sta je op Nr1 krijg je geen uitnodiging !!
Ik ben de maffia praktijken van de Rotterdamse woning corporaties helemaal zat !
Laatst gewijzigd door WillemvsMaffia op 03 sep 2013 11:36, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora

Re: Woonnet Rijnmond / Woon corporatie *******

Ongelezen bericht door witte angora »

Blijkbaar zijn er wat communicatieve stoornissen.

Je kunt inderdaad prima reageren, geen enkel probleem, dat heb je gemerkt. Alleen, je komt even niet in aanmerking, omdat je al een reservering op een woning hebt.

Het enige wat er op zit is: als je ziet dat je nr. 1 staat op het moment van sluiten, of vlak daarvoor, direct de reservering opzeggen. Dan heb je kans dat je die mail wel gaat krijgen.

Maffiapraktijken kan ik het niet noemen. De woningbouw heeft er geen enkel voordeel bij, behoudens dat mensen niet twee of meerdere woningen kunnen 'reserveren' zodat anderen langer moeten wachten tot er eens een keuze gemaakt is. En dat kan ik niet onlogisch vinden.

WillemvsMaffia

Ik noem dit geen communicatieve stoornissen, dit zijn gewoon leugens en onder valse voorwendselen je documenten laten tekenen.

Ik was 02-09 om 09:15 op kantoor om die woning te annuleren dus zij konden gewoon nog die mail naar mij sturen, Eerder kon ook niet want kantoor is niet open op zaterdag 31-08.

En hebt het met maffiapraktijken niet zo zeer over deze zaak maar woon stichtingen in het algemeen in Rotterdam. Er is sprake van vriendjes politiek hier niet normaal meer. Woningen worden verhuurd aan familie en vrienden zonder ook maar ooit op Woonnet geweest te zijn. En er zijn nog honderden voorbeelden dat de wooning corporaties gewoon corrupt als de pest zijn hier.

Harrie Kierie

Ongelezen bericht door Harrie Kierie »

Wat is een *couch* eerlijke *couch* rechtzaak ?

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Moet "kuch...kuch' staan maar "couch" staat toch veel interessanter...?

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

dhc schreef:Moet "kuch...kuch' staan maar "couch" staat toch veel interessanter...?

Eerder een typfoutje van TS welke ondertussen is aangepast.

WillemvsMaffia

Ja is aangepast voor de Het Grote Nederlandse Dictee fans onder ons pfff

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

WillemvsMaffia schreef:Ja is aangepast voor de Het Grote Nederlandse Dictee fans onder ons pfff
Oja, waar dan?

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

WillemvsMaffia schreef:Ja is aangepast voor de Het Grote Nederlandse Dictee fans onder ons pfff

Maar de vraag blijft staan, wat is dan een *kuch* *kuch* rechtszaak ?

witte angora

Teunbosseman schreef:

Maar de vraag blijft staan, wat is dan een *kuch* *kuch* rechtszaak ?
Een *kuch* *kuch* rechtszaak is een rechtszaak waarvan de uitkomst feitelijk van tevoren al vast staat omdat het nu eenmaal wettelijk zo is geregeld (hoeveel topics zijn er hier intussen niet geweest over vergelijkbare situaties), maar waarvan die uitkomst niet in het straatje past van degene die de woning zal moeten verlaten.

En eigenlijk ben ik verder al een beetje klaar met dit topic.

WillemvsMaffia

Het gaat hier helemaal niet om die rechtzaak dat stukje heb er bijgezet als achtergrond informatie.
Dus als je nou niks nuttigs te melden heb over waar het hier werkelijk om gaat troll lekker ergens anders verder dan.

witte angora

WillemvsMaffia schreef:Het gaat hier helemaal niet om die rechtzaak dat stukje heb er bijgezet als achtergrond informatie.
Dus als je nou niks nuttigs te melden heb over waar het hier werkelijk om gaat troll lekker ergens anders verder dan.
Zoals gezegd, ik ben wel zo'n beetje klaar met dit topic. Ga jij lekker door met ruziezoeken, dat helpt vast wel bij het vinden van een oplossing. :wink:

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Even niet voor het een of ander,ik vind het rot voor je maar als je ook zo giftig bent tegen woonnet,kan je het voortaan helemaal vergeten dus chill,om het even in u taal te doen...

Eerlijk geZegd ben ik ook rotterdamse en hier bij vestai( zelf niet ) maar kennissen wel gaat alles eerlijk,(nou ja behalve dat de hoge heren met miljoenen ervan door zijn :lol: ) geen problemen

Als ik u was zou ik uitkijken met wat u allemaal nu zegtM dit blijfy nl allemaal staan tot dr eeuwigheid en als woonnet ziet dat u het maffiapraktijken komt en er komt een kuch kuch?. Rechtzaak dan spelen zei dit even door hoe u denkt en praat...dus niet netjes,,en beschuldigen uit die....
Niet goed zijn

Dan eerste pnt waar u mee begon u woonde in...eigenlijk had u zich toen moeten in laten schrijven bij u zus?en zei iets moeten ondertekenen dat jij in dat huis mag blijven wonen!

Hebben twee kennissen van me gedaan in rdam!en met succes,,,dus,u had er ook vooraf aan kunnen denken,even terzijde,
Ja met kanker denk je niet aan alle dingen maar dit zou denk ik wel aan de orde komen.,

Al met al zou ik de toon beetje dimmen,en ook hier,als u hulp wilt,moet u niet zulke antwoorden geven dan kan je het vergeten en eerlijk gezegd ,tja

rozemarijntje

Nog even als u ze van maffia praktijken beschuldigd kan je nog gek staan te kijken..

En een het een kuch kuch rechtzaak noemen,alles wat dus nu niet in u straatje is....is kuch kuch...ja toch??

WillemvsMaffia

rozemarijntje schreef:Even niet voor het een of ander,ik vind het rot voor je maar als je ook zo giftig bent tegen woonnet,kan je het voortaan helemaal vergeten dus chill,om het even in u taal te doen...

Eerlijk geZegd ben ik ook rotterdamse en hier bij vestai( zelf niet ) maar kennissen wel gaat alles eerlijk,(nou ja behalve dat de hoge heren met miljoenen ervan door zijn :lol: ) geen problemen

Als ik u was zou ik uitkijken met wat u allemaal nu zegtM dit blijfy nl allemaal staan tot dr eeuwigheid en als woonnet ziet dat u het maffiapraktijken komt en er komt een kuch kuch?. Rechtzaak dan spelen zei dit even door hoe u denkt en praat...dus niet netjes,,en beschuldigen uit die....
Niet goed zijn

Dan eerste pnt waar u mee begon u woonde in...eigenlijk had u zich toen moeten in laten schrijven bij u zus?en zei iets moeten ondertekenen dat jij in dat huis mag blijven wonen!

Hebben twee kennissen van me gedaan in rdam!en met succes,,,dus,u had er ook vooraf aan kunnen denken,even terzijde,
Ja met kanker denk je niet aan alle dingen maar dit zou denk ik wel aan de orde komen.,

Al met al zou ik de toon beetje dimmen,en ook hier,als u hulp wilt,moet u niet zulke antwoorden geven dan kan je het vergeten en eerlijk gezegd ,tja
Ik stond ingeschreven bij mijn zus als inwoonende niet als medehuurder.
En ik zeg gewoon waar het op staat ja ik durf dat te zeggen ja dat het maffia praktijken zijn die hier gebeuren in Rotterdam. En er zijn honderden voorbeelden die dat onderbouwen.
Ik heb toevallig ook een kennis die jaren bij één van de grote corporaties heeft gewerkt en die kan wel een boek schijven zo dik als de bijbel. Maar wederom gaat het hier niet om.

rozemarijntje

Nou ga dan vooral zo door zou ik zeggen,komt het vanzelf goed

En dat was het dus ze had moeten tekenen dat je medehuurder was probleem was er dan niet geweest,maar ja...

Succes

Harrie Kierie

Ongelezen bericht door Harrie Kierie »

WillemvsMaffia schreef:Het gaat hier helemaal niet om die rechtzaak dat stukje heb er bijgezet als achtergrond informatie.
Als achtergrond informatie waarvoor en waarom dan *couch* *couch*?

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Harrie Kierie schreef:
Als achtergrond informatie waarvoor en waarom dan *couch* *couch*?

Vind je het nodig??

TS , misschien handig om iemand niet meteen voor alles uit te maken, Er zijn hier mensen die willen helpen, gaat moeilijk als jij ze voor trol uitmaakt.

WillemvsMaffia

rozemarijntje schreef:Nou ga dan vooral zo door zou ik zeggen,komt het vanzelf goed

En dat was het dus ze had moeten tekenen dat je medehuurder was probleem was er dan niet geweest,maar ja...

Succes
Ja dat deed de Woon coporatie dus niet dat was het probleem.
Maar nogmaals hier gaat het niet om lieve mensen lees aub ff verder !

rozemarijntje

Ja ikheb het gelezen,ze zijn corrupt,of maffia praktijken,je wordt niet geholpen zoals het zou moeten...
Ja? Als je zo giftig blijft dan helpen ze je helemaal niet.

Blijf rustig,en vrije sec? Soms net zo duur als sociaal??

Gesloten