LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zeer trage service woningcorporatie

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
andreas13

Zeer trage service woningcorporatie

Ongelezen bericht door andreas13 »

Reparatieverzoek bij AlleeWonen ; Roosendaal / Noord-Brabant

Ik heb vloer en muurproblemen in mijn woning.Dit heeft te maken met grondwater dat de muur intrekt.Dit is geen nieuw probleem.Ik heb dit gemeld bij AlleeWonen.

Op 04-07-2016 is er iemand langs gekomen en heeft het probleem bevestigd.Er is een reparatieverzoek geopend op de website van AlleeWonen.

Tussen 04-07-2016 en 20-10-2016 is er geen enkele verdere actie ondernomen.Noch wat betreft de reparatie zelf,noch wat betreft het mij informeren.Toch stond mijn verzoek nog steeds open .

Op 20-10-2016,heb ik gebeld met AlleeWonen.Ik vroeg iemand te spreken die hier over gaat.Het zou doorgegeven worden.Ik zou teruggebeld worden.Dat is nog niet gebeurd.Er is geen contact met mij opgenomen.

Op 21-10-2016 heb ik een klacht ingediend via de klachtenprocedure van AlleeWonen.Op hun website.Er was geen reactie,behalve een bevestiging van ontvangst.

Op 25-11-2016 heb ik een verzoek via de website van AlleeWonen ingediend om een reactie op;
-mijn reparatieverzoek
-mijn ingediende klacht
Ook hierop was geen reactie.

Na 25-11-2016 heb ik nog een keer gebeld met AlleeWonen.Dit keer was er wel een gesprek over mijn reparatieverzoek.Er werd gezegd dat de aangewezen wijkopzichter hiervoor verantwoordelijk was.Maar diegene die op 04-07-2016 langskwam was niet de aangewezen wijkopzichter.

Op 09-01-2017 werd ik gebeld door iemand van AlleeWonen.Met het verzoek om weer naar de schade in mijn woonkamer te kijken.

Op 12-01-2017 is er een wijkopzichter langsgekomen.Deze heeft het probleem bekeken en erkend.Nu ben ik op hetzelfde punt aangeland waar ik nu meer dan 6 maanden eerder ook al was.

Ik huur al een hele tijd bij AlleeWonen.Tot nu toe een goede ervaring.Maar de service bij dit incident is beneden peil.
Is dit een systematisch fenomeen bij verhuurders?

hadewych

Re: Zeer trage service woningcorporatie

Ongelezen bericht door hadewych »

Optrekkend vocht is ongezond. Het valt onder "ernstige gebreken" ; zie het Gebrekenboek van de Huurcommissie

https://www.huurcommissie.nl/fileadmin/ ... _v1_2_.pdf

Schakel de Huurcommissie in voor inspectie en huurverlaging voor zolang het gebrek niet verholpen is.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -onderhoud

Mogelijk zijn er meer huurders in uw buurt met hetzelfde probleem?

andreas13

Ongelezen bericht door andreas13 »

Sinds 12-01-2017 is er,per 01-03-2017,niets gebeurd.Geen contact,geen reparatie.

Op 14-01-2017 heb ik dit incident publiek gemaakt op het ‘Forum’ van het consumentenprogramma “Radar”. Ik heb het het geplaatst bij het huur-gedeelte.

Op 02-02-2017 heb ik een verzoekschrift ingediend bij de “Huurcommissie”.Daarbij heb ik een verzoek ingediend om huurverlaging wegens achterstallig onderhoud.

Op 03-03-2017 is er een controleur van de ‘Huurcommissie’ bij thuis geweest.Het vochtprobleem wordt erkend.Het achterstallig onderhoud wordt erkend.De “Huurcommissie’ gaat de woningverhuurder ‘AlleeWonen’ een brief sturen.Hierin wordt AlleeWonen de keuze gegeven;
-of de achterstallige onderhoud alsnog uitvoeren
-of een verplichting tot huurverlaging op mijn adres krijgen.

Op 09-03-2017 heb ik ‘mijn reparaties’ in het gedeelte van ‘mijn alleewonen.nl’ gecontroleerd.
Er zijn alleen 2 meldingen;
-melding gemaakt van een waarneming van optrekkend vocht in mijn woonkamer op 17-01-2017. Het oorspronkelijke reparatieverzoek,van 04-07-2016, is gewist Alsof het oorspronkelijke reparatieverzoek,van 04-07-2016, nooit is ingediend.Alsof mijn probleem pas is begonnen op 17-01-2017.
Gelukkig heb ik een screensave gemaakt van het oorspronkelijke reparatieverzoek op 04-07-2016.Deze heb ik ook naar de ‘Huurcommissie’ gestuurd.
-‘Watermeterput luik vervangen door een geïsoleerd holonite luik’
Deze melding is pas op 07-03-2017 ingevoerd.Dat is 4 dagen na het bezoek van de controleur van de ‘Huurcommissie’ .Maar wel bijna 2 maanden na het 2e bezoek van iemand van AlleeWonen bij mij thuis op 12-01-2017.
Ik heb ook screensave’s gemaakt van deze 2 meldingen op ‘mijn reparaties’.

Op 09-03-2017 werd ik gebeld.
-Door een iemand van het bedrijf ‘Buijs Project’.Zij hebben op 07-03-2017 een e-mail gekregen om naar mijn onderhoud te kijken.Dat is 4 dagen na het bezoek van de controleur van de ‘Huurcommissie’ .Maar bijna 2 maanden na het 2e bezoek van iemand van AlleeWonen.Maar wel meer dan 9 maanden na het 1e vaststellen van het vochtprobleem in mijn huis.
-deze verzoek aan Buijs Project kwam van dhr. Richard Huijsmans.Van de onderhoudsdienst van AlleeWonen.

De manier waarop AlleeWonen deze reparatieverzoek tot nu toe heeft behandeld is zeer onprofessioneel.
AlleeWonen heeft zich niet aan zijn verplichtingen gehouden.De woningverhuurder probeert zelfs net te doen,alsof er geen conflict is geweest over het achterstallig onderhoud.

Zwembandje

Ongelezen bericht door Zwembandje »

Een trage service verlening is ook bij Vestia gewoon. Sinds mei 2014 huur ik van Vestia een woning, alleen in de periode van bezichtiging naar sleuteloverdracht was de service verlening ongekend snel: In 1 week was alles geregeld, waarom alles zo snel geregeld was, zou mij in de loop van de jaren duidelijk worden.
Enkele weken na mijn verhuizing naar de woning, merkte ik steeds meer condensvorming op de ramen. Ook kreeg ik het vermoeden, dat sommige muren soms vochtig waren, en de woning soms moeilijk warm te stoken Toen ik hier melding van maakte bij Vestia, kreeg ik te horen dat dit kwam door slechte ventilatie, dus ik moest meer en beter ventileren. Tot maart’16 heb ik dan ook regelmatig de hoge vochtigheid in het huis gemeld bij Vestia, maar kreeg alleen het beter ventileren als advies terug. Toen mijn vriendin in april’16 bij mij kwam wonen, kreeg zij na enkele weken meer problemen met haar astma. Na een regenbui in juni’16, zagen wij een beginnende vochtvlek op een muur in het trapgat. De gewaarschuwde loodgieter ontdekt een, in mrt’16 gemaakte, fout bij een doorvoering.
In sept’16 ontdekte wij schimmelvorming, op de scheidingsmuur met de douche, in een slaapkamer. Deze werd veroorzaakt door vochtdoorslag, welke na een week is gerepareerd door Vestia. Voor het verwijderen van de schimmel moeten wijzelf zorgen. Omdat wij steeds weer schimmel ontdekken op het laminaat bij verwijdering, blijven wij bij Vestia aandringen op een schimmelinspectie, welke door Rentokill op 6 nov’16 wordt uitgevoerd. Het laminaat van de bovenverdieping is dan, vanwege de schimmel, al geheel afgevoerd. Als we eind nov’16 op de benedenverdieping vochtige muren opmerken, vooral de muur in het trapgat, melden wij dit bij Vestia.
Op 6 dec’16 komt Rentokill de resterende inspectie doen. In de kruipruimte treffen zij afval, schimmels en water aan. Deze situatie is volgens hen van grote invloed op de leefomgeving in onze woning. Op 8 dec’16 komt, een door ons, ingehuurde schimmelexpert tot dezelfde constatering.
Op 12 dec’16 komt er een opzichter van Vestia langs om de situatie te beoordelen, hij vindt dat de situatie door Rentokill is overdreven, waarna wij hem confronteren onze rapportage.
Naar aanleiding van onze klachten, de expertiserapporten en de daklekkage hebben wij op
22 dec’16 een gesprek met de opzichter, waarbij wij toezeggingen krijgen van reparaties, die Vestia gaat uitvoeren. Maar in de week daarna blijkt Vestia ineens andere aannemers in te huren, waardoor wij steeds, soms onaangenaam, verast worden. In de periode jan’17-mrt’17 worden steeds werkzaamheden in gepland, maar worden dan gedeeltelijk, maar meestal niet uitgevoerd. Wij moeten hierbij de werklui geregeld vertellen, om welke klus het gaat, omdat dit vanuit Vestia niet duidelijk is gemaakt. En dan blijkt dus niet het juiste materiaal aanwezig. Wij wijzen Vestia geregeld op deze situatie. Uiteindelijk zijn we 4 maanden verder, en is er nog geen van de door Vestia toegezegde reparaties afgerond. Zo drijft er nog steeds afval rond in de kruipruimte, is de lekkage bij het trapgat nog steeds niet opgelost en is de vloer op de eerste verdieping nog steeds niet klaar. Ook het beloofde onderhoud en schoonmaak van de ventilatie is nog niet uitgevoerd. Onze woning is 8 maanden geleden, terwijl wij nog aan het opbouwen waren, in een maand tijd verandert naar een soort opslag. Wij dachten dat het snel voorbij zou zijn, maar hebben ons duidelijk vergist in de snelheid van service verlening van Vestia.

Gesloten