LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] zonder woning vanwege verhuizende moeder?

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
kweenie

Re: zonder woning vanwege verhuizende moeder?

Ongelezen bericht door kweenie »

Roro25 en caruso, het gaat er in dit topic niet om of de moeder het juridische recht heeft om dochter 'op straat te zetten' of niet, het gaat er om of er grond is voor urgentie. Daarbij zal de woningbouwvereniging bekijken hoe ze de situatie moeten opvatten. Zoals bosjesman zegt, de woningbouwvereniging zal m.i. redeneren naar analogie van huurders en partners, dat je niet 'zomaar' op straat kan worden gezet door de verkoop van het huis. En dat de eigenaar dan dus ook maar voor vervangende woonruimte moet zorgen.

calimer

Ongelezen bericht door calimer »

dit geldt niet bij ouder-kindrelatie zoals hier bedoeld. kop breekt geen huur, dat klopt, maar hier is geen sprake van huur. moeder kan zeggen kom maar mee verhuizen. nee? nou dan regel zelf maar iets. en dat mag gewoon.

Bosjesman

Ongelezen bericht door Bosjesman »

@caruso: schreef ik niet juist dat ik even de denkwijze bij een verzoek om urgentie zou weergeven? LEES: mijn ervaring?

Enne, dan dan geef ik geen onderbouwing, maar een uitleg van het gevoerde beleid, urgentieverlening is geen recht wat je af kan dwingen hoor
dus als de aanvrager het niet met mijn beslissing eens is, kun je naar de klachtencommissie. Dus hier geen juridisch verhaal, maar een ervaring die ik met TS wil delen

caruso

Ongelezen bericht door caruso »

Zucht...
Een woningbouwvereniging gaat geen urgentie verstrekken als je op straat komt te staan omdat je moeder het huis verkoopt! Net zo min als je als gevolg van een scheiding geen woonruimte tot je beschikking hebt!
Je komt gewoon ondeaan de wachtlijst!
Maar kennelijk begrijp je dat niet of wil je dat niet begrijpen! Dat spijt me dan voor jou....

Meghan

Ongelezen bericht door Meghan »

ken genoeg voorbeelden van vrouwen die na de scheiding wél urgentie kregen caruso.

mylo1

Ongelezen bericht door mylo1 »

Meghan

Oh..waar dan?...toen ik ging scheiden in 1999..kreeg ik echt geen urgentie..moest gewoon op de wachtlijst..en was verplicht om ook in de omringende gemeenten te reageren..terwijl ik in mijn eigen gemeente wilde wonen[in verband dochter]...daar krijg je echt geen urgentie voor!

Meghan

Ongelezen bericht door Meghan »

in spijkenisse.

Gesloten