Wij huren een appartement in Rotterdam en hebben vanaf dag 1 gezeur met onze beheerder. Inmiddels hebben we er ook al 3 gehad, te weten;
DEVILEE, DUINZIGT Woonservice BV en STATENBEHEER, alle te Den Haag. Waarom 3 stuks zeg je? Omdat wij begonnen zijn bij Devilee en dit vervolgens jaarlijks overging naar een andere beheerder... Waarom? Joost mag het weten, vast omdat er allerlei gedonder is bij de beheerders waardoor dergelijke truuks noodzakelijk zijn.
Het mooie hiervan is dat de overgang van de ene beheerder naar de ander altijd of geheel niet wordt gecommuniceerd of zo raar dat er bij mij allemaal alarm bellen gaan rinkelen;
De overgang van Devilee naar Duinzigt werd enkel vanuit Duinzigt gecommuniceerd. Of wij even onze huurpenningen op een andere rekening kunnen storten, zonder iets van bevestiging van de beheerder waar wij een contract mee hadden. Op die manier kan iedereen brieven sturen. Dit hebben wij ook aangekaart en je word vervolgens aangesproken alsof je een randebiel bent en ze doen alsof dit allemaal hartstikke normaal is...
Als dat nou het enige was maar nee, elke keer als je met deze lui contact hebt is er gedonder. We hebben in het gehuurde nu al zo'n 2 jaar last van lekkage bij heftige stortbuien (wanneer de wind op het balkon staat). Dit is echt al wel 10x aangegeven, elke keer komt er een mannetje om het probleem op te nemen en vervolgens gebeurt er gewoon helemaal niks. Dank je wel weer! Weer een dag vrij voor niets opgenomen.
De muur van de keuken is dus nu ook al pak hem beet 3 kwart jaar zeikes nat, met uiteraard schimmel vorming als gevolg.
En dan zijn we nog niet klaar want we hebben ook te maken met een stelletje halve criminele als onderburen die voor ongeloofelijk veel overlast hebben gezorgd. Toen ze introkken hebben ze onze coax kabel doorgeknipt (hé wat doet deze kabel hier? knip!). Ook vonden ze het erg lastig een wasmachine aan te sluiten. Door de verkeerde aansluiting hebben ze tot 6x toe waterschade/lekkage in ons appartement veroorzaakt. Ook gaan deze mensen gewoon tot 9 uur s'ochtends door met muziek draaien.
Je hoeft hierbij niet te verwachten dat 1 van deze beheerders hierin iets gaat betekenen. Je bent dan toegewezen op het opbouwen van een dossier m.b.t. de overlast en de politie.
Bijna onze hele straat valt onder deze aap van een beheerder. Iedereen heeft dan ook dezelfde ervaring met deze wel willende (ahum!) mensen. Als je door onze straat loopt en het heeft geregend moet je de dakgoten ontwijken want alles is zo lek als een mandje.
Kijk dan dus ook uit met het tegenwoordige STATENBEHEER!!! Als je de andere namen tegenkomt zal ik die ook als een gek vermijden.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Rare praktijken beheerder Statenbeheer
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 09 feb 2016 15:07
Re: Rare praktijken beheerder Statenbeheer
Beste,
Zoals de persoon hierboven beschrijft. Staatebeheer komt sinds augustus niet haar verplichtingen na, er zijn allerlei dingen beloofd die tot nu toe nog steeds niet gedaan zijn.
Daarnaast hebben wij ook last van ernstige klachten:
1. lekkage: wij wonen op de bovenste verdieping en hebben daarbij een lichtkoepel bij binnenkomst. Dit is al 5 keer aangegeven en dan komt er iemand en die doet vervolgens niks.
2. Muizenplaag: een tijdje geleden kregen wij erg last van muizen zonder enige aanleiding. Wij ruimen altijd netjes op. Daarbij zaten de muizen in de slaapkamer wat sowieso geen logisch plek is. Wij hebben op onze eigen kosten een bestrijder moeten inhuren á €250. De bestrijder heeft vastgesteld dat de muizenplaag al aanwezig was voordat wij hier kwamen wonen. Wij hebben de eigenaar hiermee geconfronteerd maar zij zijn niet bereid om ook maar iets voor ons te doen.
Kortom, Staatebeheer komt niet haar verplichtingen na als verhuurder van een woning en laat de huurder met ernstige gebreken zitten.
Groet,
Bram
Zoals de persoon hierboven beschrijft. Staatebeheer komt sinds augustus niet haar verplichtingen na, er zijn allerlei dingen beloofd die tot nu toe nog steeds niet gedaan zijn.
Daarnaast hebben wij ook last van ernstige klachten:
1. lekkage: wij wonen op de bovenste verdieping en hebben daarbij een lichtkoepel bij binnenkomst. Dit is al 5 keer aangegeven en dan komt er iemand en die doet vervolgens niks.
2. Muizenplaag: een tijdje geleden kregen wij erg last van muizen zonder enige aanleiding. Wij ruimen altijd netjes op. Daarbij zaten de muizen in de slaapkamer wat sowieso geen logisch plek is. Wij hebben op onze eigen kosten een bestrijder moeten inhuren á €250. De bestrijder heeft vastgesteld dat de muizenplaag al aanwezig was voordat wij hier kwamen wonen. Wij hebben de eigenaar hiermee geconfronteerd maar zij zijn niet bereid om ook maar iets voor ons te doen.
Kortom, Staatebeheer komt niet haar verplichtingen na als verhuurder van een woning en laat de huurder met ernstige gebreken zitten.
Groet,
Bram
Re: Rare praktijken beheerder Statenbeheer
Hi allen,
Ik heb gehuurd via Duinzigt en er is altijd gezeik geweest. Bij binnenkomst waren er maar 2 sleutels beschikbaar, 1 voor mijzelf en 1 voor Duinzigt voor als ze naar binnen moesten voor wat dan ook. Kreeg te horen dat ik sleutels kon laten bijmaken (maximaal 5) en deze kon inhouden van de huur. Dit gedaan, kreeg gelijk aanmaning dat ik mijn huur niet volledig had voldaan. De vriendelijke gozer die mij destijds had binnengelaten, werkte niet meer voor Duinzigt. Gemaakte afspraken kwamen dus te vervallen en opeens wist men niet meer wie deze vriendelijke gozer was. Ze kenden hem niet, hij had daar nooit gewerkt en als ik niet betaalde werd ik de woning uitgezet...lekker begin in de eerste maand.
Vervolgens was er van alles loos in de woning. Heb 3 dagen geen warm water gehad, iets mis met de leidingen. Hele vloer is hierdoor opengebroken en zat in de troep. In de keuken lag het gasstel gewoon los en schoof tijdens het koken alle kanten op. Stopcontacten waren slecht afgewerkt, kabel van de tv deed het niet omdat het frontje scheef op de muur zat. Deuren sloten niet goed en gingen hangen, schimmel stond op de ramen na een paar maanden door de vochtigheid in huis (luchten hielp niet!) en zo vond ik iedere keer wel weer iets nieuws. Heb overal melding van gemaakt, sommige dingen is met de Poolse slag gemaakt (in plaats van deuren rechthangen, gewoon stuk van de onderkant schuren...werkt toch ook!!!) ...andere zaken zijn nooit gefixed, kwamen ze gewoonweg niet voor.
Nu, een jaar later.... krijg ik opeens een factuur en of ik die nog even wil voldoen. Ze hebben deel van mijn borg ingehouden toen ik wegging, precies het bedrag wat ze nu weer eisen. Duinzigt komt afspraken niet na en als je tegen ze ingaat krijg je de goedgebekte dame van de afdeling op je dak. 'Even doorverbinden met iemand die je verder kan helpen' en hoppa, je hebt haar aan de lijn. Met ze praten kan je niet, ze gaan gelijk schreeuwen dat ze je eruit zetten als je niet betaald, als je weg bent sloten vervangen en je er niet meer in kan etc. Ze dulden geen tegenspraak en gooien zelfs gewoon de hoorn op de haak als je in discussie met ze bent. Dan hebben ze een tweede lijn en smijten je gewoon erop.
Mensen: niet huren via Duinzigt. De woningen lijken mooi op de foto maar schijn bedriegt. Alles is in elkaar gezet met de snelle Poolse slag en wordt ook gemaakt op die manier: niet goed dus! Je betaalt enorme huur en voor wat? Ik ging eruit en grietje na mijn kreeg gelijk verhoging van 10 euro, slaat nergens op want de woning was dat het niet eens waard met alles wat er mis was. Ze geven het een nieuw likkie verf en klaar ben je. Heb hun klusteam alles opnieuw laten verven, de complete woning en nog hielden ze borg in want het was niet goed gedaan volgens hun. Heb verhalen gelezen van mensen die nooit meer hun borg hebben teruggehad, buitenlandse studenten die kunnen fluiten naar hun centen want ze kunnen 'niet overboeken naar een niet-Nederlandse rekening'. Google maar even op Duinzigt Reviews, je schrikt. Had ik dat maar gedaan voor ik bij ze ging huren...
Ik heb gehuurd via Duinzigt en er is altijd gezeik geweest. Bij binnenkomst waren er maar 2 sleutels beschikbaar, 1 voor mijzelf en 1 voor Duinzigt voor als ze naar binnen moesten voor wat dan ook. Kreeg te horen dat ik sleutels kon laten bijmaken (maximaal 5) en deze kon inhouden van de huur. Dit gedaan, kreeg gelijk aanmaning dat ik mijn huur niet volledig had voldaan. De vriendelijke gozer die mij destijds had binnengelaten, werkte niet meer voor Duinzigt. Gemaakte afspraken kwamen dus te vervallen en opeens wist men niet meer wie deze vriendelijke gozer was. Ze kenden hem niet, hij had daar nooit gewerkt en als ik niet betaalde werd ik de woning uitgezet...lekker begin in de eerste maand.
Vervolgens was er van alles loos in de woning. Heb 3 dagen geen warm water gehad, iets mis met de leidingen. Hele vloer is hierdoor opengebroken en zat in de troep. In de keuken lag het gasstel gewoon los en schoof tijdens het koken alle kanten op. Stopcontacten waren slecht afgewerkt, kabel van de tv deed het niet omdat het frontje scheef op de muur zat. Deuren sloten niet goed en gingen hangen, schimmel stond op de ramen na een paar maanden door de vochtigheid in huis (luchten hielp niet!) en zo vond ik iedere keer wel weer iets nieuws. Heb overal melding van gemaakt, sommige dingen is met de Poolse slag gemaakt (in plaats van deuren rechthangen, gewoon stuk van de onderkant schuren...werkt toch ook!!!) ...andere zaken zijn nooit gefixed, kwamen ze gewoonweg niet voor.
Nu, een jaar later.... krijg ik opeens een factuur en of ik die nog even wil voldoen. Ze hebben deel van mijn borg ingehouden toen ik wegging, precies het bedrag wat ze nu weer eisen. Duinzigt komt afspraken niet na en als je tegen ze ingaat krijg je de goedgebekte dame van de afdeling op je dak. 'Even doorverbinden met iemand die je verder kan helpen' en hoppa, je hebt haar aan de lijn. Met ze praten kan je niet, ze gaan gelijk schreeuwen dat ze je eruit zetten als je niet betaald, als je weg bent sloten vervangen en je er niet meer in kan etc. Ze dulden geen tegenspraak en gooien zelfs gewoon de hoorn op de haak als je in discussie met ze bent. Dan hebben ze een tweede lijn en smijten je gewoon erop.
Mensen: niet huren via Duinzigt. De woningen lijken mooi op de foto maar schijn bedriegt. Alles is in elkaar gezet met de snelle Poolse slag en wordt ook gemaakt op die manier: niet goed dus! Je betaalt enorme huur en voor wat? Ik ging eruit en grietje na mijn kreeg gelijk verhoging van 10 euro, slaat nergens op want de woning was dat het niet eens waard met alles wat er mis was. Ze geven het een nieuw likkie verf en klaar ben je. Heb hun klusteam alles opnieuw laten verven, de complete woning en nog hielden ze borg in want het was niet goed gedaan volgens hun. Heb verhalen gelezen van mensen die nooit meer hun borg hebben teruggehad, buitenlandse studenten die kunnen fluiten naar hun centen want ze kunnen 'niet overboeken naar een niet-Nederlandse rekening'. Google maar even op Duinzigt Reviews, je schrikt. Had ik dat maar gedaan voor ik bij ze ging huren...
Re: Rare praktijken beheerder Statenbeheer
Bovenstaande verhalen zijn qua handelen herkenbaar. Gaslek? Ze sturen tweemaal een aannemer en verder doen ze niks. De 'mannetjes' van ofwel autochtone of allochtone afkomst weten niet echt hoe je met klanten omgaat, communiceren bijvoorbeeld, ik moet overal achteraan bellen. Geen vragen of alles naar wens is? Zeker geen klantgerichtheid... overigens is de Firma van DIjk en Korteland wel professioneel, echter zijn zij weer afhankelijk van Staate Beheer die opdracht moet geven voor onderhoudswerkzaamheden.
Had ik dit van te voren geweten dan had ik de woning niet gehuurd via Duinzigt Woonservice en de handelswijze van Staate Beheer, dan had ik nog even verder gezocht. Wat een ergernissen! Ik raad het huren van een woning via deze 'bedrijven' sterk af.
Had ik dit van te voren geweten dan had ik de woning niet gehuurd via Duinzigt Woonservice en de handelswijze van Staate Beheer, dan had ik nog even verder gezocht. Wat een ergernissen! Ik raad het huren van een woning via deze 'bedrijven' sterk af.
Re: Rare praktijken beheerder Statenbeheer
Beste vraagsteller en anderen,
Blijf niet aanmodderen.
Uw verhuurder moet zorg dragen voor uw ongestoord woongenot. De verhuurder kan zich niet verschuilen achter de overlastveroorzaker. De overlast moet u uiteraard wel aantonen en er moet een goed dossier worden opgebouwd. Zie voor meer informatie bijvoorbeeld http://www.leerwiki.nl/Geluidsoverlast_van_buren en https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... enoverlast..
Verhuurder kan desnoods via een procedure gedwongen worden tot actie richting de overlast veroorzaker.
Sommeer verhuurder dus op te treden tegen deze buren, per aangetekende brief.
U kunt inzake gebreken een zogenaamde gebrekenbrief (laten) sturen, het beste per aangetekende brief, met sommatie - aan de beheerder én de verhuurder - om de - in detail omschreven - gebreken alsnog binnen 30 dagen volledig te verhelpen. U kunt daarbij tevens aankondigen anders zelf een en ander te (laten) herstellen en de kosten daarvan aan verhuurder in rekening te brengen (en zo nodig te verrekenen met de huur), en/of dat u anders een bepaald percentage van de huur zult inhouden (opschorting) tot het moment dat het alsnog deugdelijk is hersteld. Wat een redelijk percentage is in dit geval, hangt af van de ernst van de situatie.
Er bestaat recht op een vergoeding van geleden en nog te lijden schade en evenredige huurvermindering. De wet bepaalt dit in de artikelen 7:207 en 7:208 BW:
7:207 lid 1. De huurder kan in geval van vermindering van huurgenot ten gevolge van een gebrek een daaraan evenredige vermindering van de huurprijs vorderen van de dag waarop hij van het gebrek behoorlijk heeft kennis gegeven aan de verhuurder of waarop het gebrek reeds in voldoende mate bekend was om tot maatregelen over te gaan, tot die waarop het gebrek is verholpen.
7:208. Onverminderd de gevolgen van niet-nakoming van de verplichting van artikel 206 is de verhuurder tot vergoeding van de door een gebrek veroorzaakte schade verplicht, indien het gebrek na het aangaan van de huurovereenkomst is ontstaan en aan hem is toe te rekenen, alsmede indien het gebrek bij het aangaan van de huurovereenkomst aanwezig was en de verhuurder het toen kende of had behoren te kennen, of toen aan de huurder heeft te kennen gegeven dat de zaak het gebrek niet had.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Blijf niet aanmodderen.
Uw verhuurder moet zorg dragen voor uw ongestoord woongenot. De verhuurder kan zich niet verschuilen achter de overlastveroorzaker. De overlast moet u uiteraard wel aantonen en er moet een goed dossier worden opgebouwd. Zie voor meer informatie bijvoorbeeld http://www.leerwiki.nl/Geluidsoverlast_van_buren en https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... enoverlast..
Verhuurder kan desnoods via een procedure gedwongen worden tot actie richting de overlast veroorzaker.
Sommeer verhuurder dus op te treden tegen deze buren, per aangetekende brief.
U kunt inzake gebreken een zogenaamde gebrekenbrief (laten) sturen, het beste per aangetekende brief, met sommatie - aan de beheerder én de verhuurder - om de - in detail omschreven - gebreken alsnog binnen 30 dagen volledig te verhelpen. U kunt daarbij tevens aankondigen anders zelf een en ander te (laten) herstellen en de kosten daarvan aan verhuurder in rekening te brengen (en zo nodig te verrekenen met de huur), en/of dat u anders een bepaald percentage van de huur zult inhouden (opschorting) tot het moment dat het alsnog deugdelijk is hersteld. Wat een redelijk percentage is in dit geval, hangt af van de ernst van de situatie.
Er bestaat recht op een vergoeding van geleden en nog te lijden schade en evenredige huurvermindering. De wet bepaalt dit in de artikelen 7:207 en 7:208 BW:
7:207 lid 1. De huurder kan in geval van vermindering van huurgenot ten gevolge van een gebrek een daaraan evenredige vermindering van de huurprijs vorderen van de dag waarop hij van het gebrek behoorlijk heeft kennis gegeven aan de verhuurder of waarop het gebrek reeds in voldoende mate bekend was om tot maatregelen over te gaan, tot die waarop het gebrek is verholpen.
7:208. Onverminderd de gevolgen van niet-nakoming van de verplichting van artikel 206 is de verhuurder tot vergoeding van de door een gebrek veroorzaakte schade verplicht, indien het gebrek na het aangaan van de huurovereenkomst is ontstaan en aan hem is toe te rekenen, alsmede indien het gebrek bij het aangaan van de huurovereenkomst aanwezig was en de verhuurder het toen kende of had behoren te kennen, of toen aan de huurder heeft te kennen gegeven dat de zaak het gebrek niet had.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Re: Rare praktijken beheerder Statenbeheer
Huurcommissie?
Ja, in Juli weer de verhoging huur maar als je nu protestbrief stuurde en ze niets doen kun je de verhoging dit jaar zo ontlopen!
Ook is bij grote problemen huur verlaging mogelijk zoals niet opgeloste waterschade via balkon.
Begin mei klagen en als ze niet voor 1 juli het hersteld hebben en daarom wachten sommige met klagen tot Mei om
zo een jaar verhoging over te slaan en zo jarenlang op iets lagere huur dan buren blijven.
Dit is de maatregel voor matige verhuurders / beheerders!
Ja, in Juli weer de verhoging huur maar als je nu protestbrief stuurde en ze niets doen kun je de verhoging dit jaar zo ontlopen!
Ook is bij grote problemen huur verlaging mogelijk zoals niet opgeloste waterschade via balkon.
Begin mei klagen en als ze niet voor 1 juli het hersteld hebben en daarom wachten sommige met klagen tot Mei om
zo een jaar verhoging over te slaan en zo jarenlang op iets lagere huur dan buren blijven.
Dit is de maatregel voor matige verhuurders / beheerders!