LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] huurprijs? mag dat ?

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
ontevreden renault rijder

huurprijs? mag dat ?

Ongelezen bericht door ontevreden renault rijder »

beste,

Wij krijgen een nieuwe huurwoning, en nu hoorden we van de vorige huurder dat de huurprijs van de woning meer dan €70,- omhoog gaat :roll: Kan dat zomaar? per 1 juli komt er een huurverhoging van 1,1 % maar dat is toch geen € 70,-?? We moeten het contract nog tekenen, maar ik wil graag weten waar ik aan toe alvoor ik dat doe. en mijn tweede vraag, we willen een uitbreiding van de groepenkasten, zodat ik mijn machines tegelijk kan laten draaien :lol: Moet een woningbouw daar toestemming voor geven :roll:

Graag serieuze reakties

kanovaarder

Re: huurprijs? mag dat ?

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Huur bij aanvang en elektra

Simpele vragen en dus simpele antwoorden.

U wordt dus een nieuwe huurder, althans u wilt dat worden. In dat geval bied de verhuurder u een huurprijs aan die u kan aanvaarden of verwerpen, iets wat de verhuurder in dit geval mag doen.
Bent u eenmaal huurder en komt er een volgende huurverhoging dan mag de verhuurder niet verder gaan dan een regeringsbesluit hem dit toestaat.

Aan het aantal groepen in het huis ligt een voorschrift van de energieleverancier ten grondslag.
De verhuurder is verplicht daaraan te voldoen.
Over het algemeen moeten alle groepen apart een aardlekschakelaar hebben en zijn er in een gewoon huis minimaal drie groepen; 1 groep voor de natte ruimte(n), 1 groep voor de keuken en 1 groep voor het overige.
Voor wat betreft de u aangeboden woning moet u aan het electriciteitsbedrijf vragen of de huidige installatie voldoen aan de eisen die een nieuwe huurder mag stellen.
U kunt overigens de verhuurder erop aan (proberen) te spreken om een eventueel noodzakelijke uitbreiding van het aantal goepen.
Proberen omdat de ene verhuurder de andere niet is.

Grootvader

Bosjesman

Re: huurprijs? mag dat ?

Ongelezen bericht door Bosjesman »

Een huurverhoging aan een zittende huurder moet 2 maanden van te voren worden aangezegd. Dus uiterlijk 1 mei als die 1,1 % (waar jij het over hebt) moet ingaan op 1 juli. Dat kunje eventueel later nog aanvechten. Maar als de aanvangshuur hoger is dan de huur van de oude bewoner: jammer dan, graag of niet. Maar als je het huurcontract op of na 1 mei tekent, en je krijgt niet gelijk een schriftelijk huurverhogingsvoorstel, kun je (in juli denk ik) bezwaar aantekenen bij de huurcommissie.

Gesloten