LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lekkage in huis door niet schoongemaakte dakgoot.

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Jantsje
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 okt 2009 09:12

Lekkage in huis door niet schoongemaakte dakgoot.

Ongelezen bericht door Jantsje »

Ik heb last van een lekkage door de dakgoot. Die zit nu vol sneeuw en dat begint te overstromen doordat a. de dakgoot verrot is, b. vol zit met bladeren, c. door dat die bladeren en de sneeuw die er nu in zitten zijn bevroren en dus het water niet kan weglopen.
Gisteren is de lekkage ontdekt. (het water liep toen over de muren)Gebeld met woningbouw: "mevrouw, dat komt door de sneeuw.... zodra het gaat dooien is het probleem opgelost. Volgens mij krijg je van gesmolten sneeuw juist meer water?????
De dakgoot geeft sinds april al problemen. Bij hevige regen knalt het water naar beneden. Na een aantal bezoekjes door "deskundigen" zijn ze tot de conclusie gekomen dat er een nieuwe goot geplaatst moest worden... Dit was in september. Nu is de lekkage zo groot dat het water nu van de bovenverdieping naar beneden gaat via het plafond... Er druppelt nu dus om de 5 secondeneen drup water naar beneden....
Volgens folders die ik heb gekregen bij het tekenen van het huurcontract zat een pverzicht met wat ik moest doen, en de verhuurder. In die folder staat dat het periodiek schoonmaken van de dakgoot inhet service-fonds zit. Ik woon hier nu 2,5 jaar, nog nooit is er iemand geweest om schoontemaken!
Ik heb contact gehad met de woningbouw, inboedelverzekering en rechtsbijstand. Woningbouw: er zijn meer, gaat vanzelf weer over. Verzekering: 1ex zijn de kosten voor ons, daarna voor de woningbouw. Rechtsbijstand: we gaan u helpen.
Wie heeft hier nog meer ervaring mee???

De cv is ook niet warm te krijgen, duurt heel lang en dus veel energie

Gesloten