LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] nieuw keukenblok, 9 eurie p/m

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Sanne111

nieuw keukenblok, 9 eurie p/m

Ongelezen bericht door Sanne111 »

hoi, mijn keukenblok valt uit lekaar en na drie jaren leuren gaan ze er toch een nieuw keukenblok in zetten. Maar dan moet ik eerst wel een machtiging tekenen dat mij dit 9 eurie permaand gaat kosten.

Mag dit zomaar??

De oude keuken was 17 jaar oud en in verval...zijn ze niet verplicht om dit te vervangen maar dan zonder die maandelijkse verhoging???

Iemand enig idee :cry:

liefs,
Sanne

Bob Schurkjens

Re: nieuw keukenblok, 9 eurie p/m

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Hoi Sanne,

Het antwoord is simpel: nee, dat mag niet. Het keukenblok valt onder het normaal onderhoud. Niet tekenen dus!

Zie ook www.woonbond.nl
www.vrom.nl

Gast

Re: nieuw keukenblok, 9 eurie p/m

Ongelezen bericht door Gast »

Ze kunnen je inderdaad niet dwingen die 9 euro te betalen, maar ja, als je niet akkoord gaat krijg je ook geen nieuwe keuken.

karr-1
Berichten: 368
Lid geworden op: 17 jan 2005 16:54

Re: nieuw keukenblok, 9 eurie p/m

Ongelezen bericht door karr-1 »

Tsja dit soort dingen worden volgens mij meestal gebruikt om de huur te verhogen. Ik kan ook wel een nieuwe keuken en een nieuwe badkamer gebruiken, maar ik durf er niet om te vragen aangezien de huur dan ook omhoog zal gaan.

Timerider
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 feb 2005 20:28

Re: nieuw keukenblok, 9 eurie p/m

Ongelezen bericht door Timerider »

Als het keukenblok in slechte staat is en deze wordt vervangen door een soortgelijk (nieuw) blok met dezelfde afmetingen is er geen sprake van verbeteringen dus mag er m.i. geen verhoging worden gevraagd...

Krijg je een grotere keuken (bijv oud 180 lang, nieuw 220 lang) dan wordt het puntentotaal voor de woning wel hoger. De verhoging is alleen terrecht als je bijvoorbeeld extra opties hebt gekozen zoals een extra kast, kookplaat, koelkast o.i.d. Daar zul je inderdaad vooraf voor moeten tekenen.

Gast

Re: nieuw keukenblok, 9 eurie p/m

Ongelezen bericht door Gast »

Bob Schurkjens
Gast

U heeft gelijk en mocht men toch de huurverhoging door berekenen stap dan naar de huurcommissie.

Gesloten