eleven schreef:Teunbosseman schreef:eleven schreef:Eigenaar is die persoon,die in de hypotheekakte vermeld staat.
Dat het geld geleend is, heeft er niets mee te maken.
Dan zouden alle artikelen met geleend geld niet van de koper zijn.
En trotse bezitter is dan eigendom.
Neen das niet waar, dat je het geld hebt geleend heeft er juist alles mee te maken. Je mag zonder toestemming van de bank niet onderverhuren, dat staat veelal altijd in de voorwaarden evenals zoveel andere voorwaarden.
En inderdaad, alle artikelen welke als onderpand gelden voor een geldlening, bv autofinanciering blijven van de geldverstrekker totdat het hele bedrag is voldaan.
Dat je niet zonder toestemming mag onderverhuren, heeft niets met het eigendom te doen.
Dan vraag ik mij af, waarom bij de gemeentelijke belastingen overal "eigenaar" staat, dan is dat wettelijk vals, want de gemeentes weten niet of er op het huis een hypotheek rust.
Als je een doorlopende lening hebt, koop je allerlei spullen, dan is nergens sprake van onderpand, want de bank of kredietinstituut weet niet wat je gekocht hebt.
Neen, heeft er alles mee te doen opdat je praktisch zelden toestemming krijgt. En dan nog komt je eventuele aftrek in gevaar.
Een bank KAN er moeilijk over doen als je zonder toestemming gaat onderhuren.
Wettelijk vals ? Waar baseer jij dat op ? Sinds jaar en dag ben je voor huur -gebruiker- en voor koop - gebruiker en eigenaar - daar is niks nieuws aan.
Maar je bent wel "eigenaar" maar de woning is niet je eigendom zolang er nog een hypotkeek op rust.
Of een gemeente wel /niet weet of er een hypotheek op rust weet ik niet maar doet ook niet terzake want deze deze kijkt voor de gemeentelijke heffingen naar het aantal bewoners en of je
Ik heb nergens gezegd doorlopende of persoonlijke lening, er staat:
alle artikelen welke als onderpand gelden voor een geldlening, bv autofinanciering blijven van de geldverstrekker totdat het hele bedrag is voldaan
Maar we dwalen af.
En inderdaad, ik heb destijds ook de huur ingehouden maar schriftelijk bekend gemaakt dat de huur op een aparte rekening staat welke per direct kan worden overgeboekt als de problemen waren opgelost.
Tot aan de kantonrechter toe.......maar uiteindelijk kreeg ik wel gelijk en heb ook toen per direct de huur overgemaakt.
Je moet wel een sterke zaak hebben om de huur in te houden. Niet voor een wissewasje