LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verhuurder wil kapote tegels vervangen met oude tegels.

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
poldertje

verhuurder wil kapote tegels vervangen met oude tegels.

Ongelezen bericht door poldertje »

Wij huren al heel lang een woning via MVGM. Nu worden de woningen een voor een verkocht..... Onderhoud word wel gedaan maar niet echt goed. Nu zijn er tegeltjes van de wand gekomen in de wc. De verhuurder wil deze wel vervangen maar dan met "oude"tegeltjes uit andere huizen.....
Mag dat zomaar? Er word hier verschillend mee omgegaan. Bij de een word alles vervangen met nieuwe tegels en bij de ander niet? Vooral bij de huizen die nog verhuurd blijven. Wij krijgen zodra er een huis verkocht is een optie om te kopen.
Nu is het bijna het einde van het jaar en het budget is op?????? Moet ik nu echt accepteren dat ze oude tegels gaan gebruiken van een ander of kan ik eisen dat het helemaal met nieuwe tegels word vervangen. :roll:

witte angora

Re: verhuurder wil kapote tegels vervangen met oude tegels.

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik zal de vraag omdraaien: Waarom zouden ze geen oude tegels mogen gebruiken? Als ze nog heel zijn?

poldertje

Ongelezen bericht door poldertje »

omdat de meeste tegels niet zijn schoongemaakt. De wc ziet er niet uit. verschillende diktes omdat er nog oud cement achter zit. randjes die beschadigd zijn...de tegels zijn van 1985.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Stel dat je gaat verhuizen, krijg je dan ook in alle gevallen een nieuwe wc, nieuwe badkamer en nieuwe keuken? Nee toch? Dan zul je toch ook goed in de weer moeten met poetsmiddelen?

Ik kan me voorstellen dat je er niet op zit te wachten, maar dat ze niet schoon zijn, is eigenlijk geen argument. En dat ze van 1985 zijn al helemaal niet, er is nog steeds een levendige handel in antieke materialen, dus waarom kunnen gebruikte tegels dan niet hergebruikt worden?

Ik ben het wel met je eens dat het wel netjes moet gebeuren, dat de muren er wel strak uit moeten zien.

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

poldertje schreef:Wij krijgen zodra er een huis verkocht is een optie om te kopen.
...
De wc ziet er niet uit. verschillende diktes omdat er nog oud cement achter zit. randjes die beschadigd zijn...de tegels zijn van 1985.
Ik zie het probleem niet zo. Wat maakt het u uit als de WC er toch al niet uitziet, dat er een paar oude tegeltjes gebruikt worden? Nagelnieuwe tegels zouden in veel grotere kleurverschillen resulteren. M.i. doet de eigenaar van het huis het prima en in lijn met de huidige trend van milieuvriendelijk werken door zoveel mogelijk te recyclen.

Een tweede is, als de WC er toch al niet uitziet en u koopt het huis op termijn, is dan niet het eerste wat u laat doen een nieuwe WC aanleggen? Nogmaals, wat is dan het probleem dat er nu tegeltjes hergebruikt worden?

Brainless

Ongelezen bericht door Brainless »

Je zou evt zelf tegeltjes kunnen kopen. Helemaal als je van plan bent het huis (op termijn) zelf te kopen.

Gesloten