LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] waarschijnlijk oplichting bij kamerhuren

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
baggol
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 sep 2009 17:44

waarschijnlijk oplichting bij kamerhuren

Ongelezen bericht door baggol »

Hallo,

De afgelopen tijd ben ik via o.a. kamertje.nl opzoek naar een studentenkamer voor mijzelf.

Op deze website heb ik een advertentie geplaatst waarop mensen kunnen reageren, mochten zij hun kamer aan mij willen verhuren.

Hierop reageerde een persoon, in zwak Nederlands en later in Engels, welke een bijna te perfect aanbod had (qua kamer, ingebrepen zaken en prijs).

Ik vond dit alles al vreemd, maar heb besloten contact te houden. Ook wilde ik de kamer graag bezichtigen, maar dit kon niet, omdat de persoon in kwestie niet in Nederland woont.

Nu is het zover dat ik degene zou zijn die de kamer krijgt. Er is gevraagd geld over te maken via Western Union Money Transfer. Ik heb mij laten vertellen dat dit niet te traceren valt.

In mijn ogen ruikt dit alles sterk naar oplichting. Graag zou ik willen weten of er mensen een vergelijkbare situatie ervaren hebben en wat een volgende stap zou zijn? moet ik naar de politie gaan of kunnen die hier niets mee?

Alvast Bedankt!

stofzuigertje

Re: waarschijnlijk oplichting bij kamerhuren

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

U betaalde dus voor een kamer in Afrika....

Betaal niets zonder iets gezien te hebben en dit soort websites willen alleen maar aan U verdienen, zoek liever via supermarkt in buurt en als je geen bank nummer van tegenpartij kreeg is dit via deze 99% zeker oplichting.

kamerverhuurdertje
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 nov 2009 12:39

Re: waarschijnlijk oplichting bij kamerhuren

Ongelezen bericht door kamerverhuurdertje »

100 % oplichting !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: waarschijnlijk oplichting bij kamerhuren

Ongelezen bericht door sjoegel »

Nee dit is geen oplichting. Dit heet ontgroening.

Sandra_Willems
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 sep 2009 10:21

Re: waarschijnlijk oplichting bij kamerhuren

Ongelezen bericht door Sandra_Willems »

Beste Forumleden,

Bij deze een reactie van Kamertje.nl. Sinds enkele maanden zijn op alle grote kamersites veel oplichters actief.
We willen Kamertje.nl zo schoon mogelijk houden. Twijfelachtige verhuurders staan we (in tegenstelling tot andere sites) absoluut niet toe.We hebben al verschillende maatregelen getroffen om dit te voorkomen. Om ook de lezers van dit forum te helpen, hier een advies (welke ook te vinden is op http://www.kamertje.nl.

Voorkom dat je huurder wordt opgelicht. Wees altijd kritisch bij het maken van afspraken.

- Betaal nooit borg aan een onbekende zonder dat je direct de sleutel van de kamer ontvangt.
- Ga nooit accoord met het overmaken van de borg via Money Transfer (Western Union).
- Ga nooit accoord met de afspraak dat de sleutel wordt opgestuurd.
- Wees alert op SMS-oplichting (het sms-en van een woord naar een 4-cijferig nummer).
- Indien de verhuurder in het buitenland zit, zorg voor een tussenpersoon in Nederland. Hoe betrouwbaar en verzorgd de persoon ook lijkt of hoe hoog de nood ook is, laat je niet misleiden.
- Maak altijd een afspraak in de te huren kamer, zodat je de ruimte kan beoordelen en zorg voor een goed huurcontract.
- Als iets te mooi klinkt om waar te zijn, dan is het vaak ook zo.

Succes met vinden van een kamer iedereen!

Met vriendelijke groet,

Sandra
Kamertje.nl

Tinus77
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 feb 2011 09:25
Contacteer:

Re: waarschijnlijk oplichting bij kamerhuren

Ongelezen bericht door Tinus77 »

Ik ben sinds een paar weken op zoek naar een woning in Amsterdam en heb inmiddels een aantal mailtjes ontvangen van voornamelijk Engelstalige oplichters. Wat me opvalt is dat deze personen vooral lange, en overbodige mails schrijven met een hoop excuses en uitleg. Dit is een slecht teken!
Bij alle onderstaande email adressen heb ik replies gestuurd om te checken wat & hoe ze te werk gaan.
De meesten willen dat je eerst betaald alvorens je de sleutel krijgt opgestuurd. Er is geen viewing en je moet vooral opschieten, anders gaat het appartement aan je voorbij.

ACCEPTEER DIT NOOIT!

Als een persoon niet in staat is om je het appartement te laten zien, ga er niet op in want dit is een scam.

Email adressen:
[Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]

(uiteraard zijn deze mensen slim genoeg om regelmatig van naam en email adres te veranderen)

Liduina
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 apr 2011 12:08

Re: waarschijnlijk oplichting bij kamerhuren

Ongelezen bericht door Liduina »

Dit bericht is verwijderd door de moderator i.v.m. het overtreden van de gedragsregels.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: waarschijnlijk oplichting bij kamerhuren

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Zullen we de reguliere gang van zaken dan nu even op een rijtje zetten ten einde te voorkomen dat u gedupeerde wordt.
1e Niets betalen voor dat er een huurovereenkomst is getekend.
2e Teken geen overeenkomst indien u zich daarin niet kunt vinden of wanneer er bepaalde onduidelijkheden in staan.
3e betaal nooit meer dan zoals omschreven in de huurovereenkomst.
4e Bij twijfel de gemeente navragen op afgifte verhuurvergunning.

Thomas81
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 nov 2010 15:29

Re: waarschijnlijk oplichting bij kamerhuren

Ongelezen bericht door Thomas81 »

Nooit en dan nooit iets betalen zonder ook maar iets te bezichten!!!!!!! voor het zelfde geld huur je een fietsbox!!. het gewoon gezonde verstand gebruiken :roll:

speco
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jun 2011 13:56

Re: waarschijnlijk oplichting bij kamerhuren

Ongelezen bericht door speco »

Dit bericht is verwijderd door de moderator i.v.m. het overtreden van de gedragsregels.

-Gebruikers mogen alleen bijdragen plaatsen waarvan zij de (auteurs)rechten hebben of voor welke zij toestemming hebben om deze bijdragen elektronisch openbaar te maken en te verveelvoudigen.

-Het is gebruikers niet toegestaan om persoonlijke informatie (zoals telefoonnummers, e-mailadressen en privé-adressen) van anderen in bijdragen te vermelden.

Gesloten