Ook Aegon hanteert schandalig hoge opslag op variabele rente. Als ik nu (27nov08) de rente zou vastzetten voor 5 jr is de rente 5,45% (90%) en 2 jr 5,35%. De var. rente die ik betaal is 6,2%! De rente was door Aegon begin nov iets verlaagd maar ik moet tot 1 dec wachten voordat de var. rente wordt aangepast naar ca 5,8%. Dus hier pakt Aegon 3x oneigenlijke winst.
Hoe de opslag van Aegon (+2%) bovenop de Euribor wordt berekend kan men (hoofdkantoor!) niet zeggen. Als je vraagt naar de voorwaarden mbt berekening van de variabele rente dan zijn die niet beschikbaar, deze staat nl. niet in het contract.
We zijn er met z'n allen ingetuind: met de variabele rente betaal je dus niet altijd de laagste rente en destijds heb je juist daarom wel voor een variabele rente gekozen!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Aegon hanteert schandalig hoge opslag op variabele rente
-
Re: Aegon hanteert schandalig hoge opslag op variabele rente
Behalve hetgeen er nu b.v. ook bij Obvion speelt:
- inverse rentestructuur
- kenmerk variabele rente
- kenmerk euribor
Kortom: ik heb het hele forum nagelezen, maar geen klacht gezien over een wat laat doorberekende stijging. Overigens Euribor stijgt weer.
- inverse rentestructuur
- kenmerk variabele rente
- kenmerk euribor
Kortom: ik heb het hele forum nagelezen, maar geen klacht gezien over een wat laat doorberekende stijging. Overigens Euribor stijgt weer.
Re: Aegon hanteert schandalig hoge opslag op variabele rente
Dat is sowieso al niet korrekt, jaartje of 4 terug wilde ik ook van de lange rente af, tarieven die ik voorgelegd kreeg waren voor de 1 en 2 jaar vast lager dan het variabele, ik heb toen voor het 1 jaar vast tarief gekozen.We zijn er met z'n allen ingetuind: met de variabele rente betaal je dus niet altijd de laagste rente en destijds heb je juist daarom wel voor een variabele rente gekozen!