LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aegon hypotheek

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
Delphini

Aegon hypotheek

Ongelezen bericht door Delphini »

Ik heb even een vraag..
Het is een heel verhaal, maar hopelijk kan iemand me helpen.
Wij hebben 9 april een hyptheekofferte ontvangen van Aegon. Ze gaven aan dat we geregistreerd stonden bij BKR voor €1200,-. Naar ons weten staan we geen cent rood. Dus bij BKR opgevraagd. Het bleek het krediet te zijn op mijn betaalrekening dat ik rood mag staan... Snel geregeld met mijn bank dat krediet eraf gaat.Dit was akkoord, totdat onze kopers van ons huis aankwamen dat ze de financiering niet rondkregen en wij dus ons huis op papier niet verkocht hebben. Er moest een nieuwe offerte aangevraagd worden op 6 mei jl.
Vorige week woensdag werd ik ineens gebeld dat ik op een medische keuring moest komen. Snel geregeld dat ik de volgende ochtend terecht kon aangezien wij 21 mei de overdracht van ons nieuwe huis zouden hebben. Erbij gezegd tegen die arts dat het dus spoed is.. Spoed is dus blijkbaar dat de volgende dag de arts zijn bevindingen doorgeeft aan de Aegon. Vrijdag dus gefaxt naar de betreffende afdeling. nagebeld, was inderdaad ontvangen. Blijkbaar duurt het 3 dagen om te besluiten dat mijn levensverzekeringspremie met €5,- omhoog moet. Vanochtend kreeg ik daar dus antwoord op. Morgen is de huisoverdracht.. komen ze vanmiddag ineens aan dat doordat we nu tijdelijk een overbruggingskrediet hebben (wat ze dus 6 mei bij de offerte ook al wisten) mijn man zijn betaalrekeningskrediet ook verwijderd moet worden. Ook op deze rekening staan we geen cent rood.. (nergens overigens) Met als gevolg dat we morgen geen huisoverdracht hebben, omdat de Aegon vooralsnog dus weigert.. hierdoor maakt de verkloopster dus recht op een bedrag dat wij moeten betalen..
Is er een mogelijkheid dat ik Aegon aansprakelijk kan stellen voor nalatigheid? En dat zij de boete moeten betalen? Ik heb een rechtsbijstandsverzekering..
Ik ben zo vreselijk boos.. alles staat hier al ingepakt.. alles was geregeld.. schilders.. verhuiswagen.. etc. Ik kan dus nu alles annuleren met ook daarvoor de nodige kosten.
Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen.. Alvast bedankt!

p.s. neem dus NOOIT een hypotheek bij de Aegon! Hiervoor zaten we bij Obvion en nooit problemen mee gehad..

hypotheekadviseurs

Re: Aegon hypotheek

Ongelezen bericht door hypotheekadviseurs »

Ik neem aan dat je een hypotheekadviseur hebt?

Heeft deze liggen slapen en alles maar op z'n beloop gelaten.

Ik zou als adviseur elke dag AEGON bestoken met telefoontjes en spoed manen. Dat heeft hij/zij zeker vergeten?!

Ik zou je advsieur maar eens de oren wassen en aansprakelijk stellen.
AEGON heeft lange wachttijden dat weet elke adviseur wel zo langzamerhand.

Op je luieren rusten als adviseur is er bij AEGON niet bij.

Mogelijk heeft je adviseur ook wat steekjes laten vallen. Je adviseur moet AEGON overtuigen alsnog de hypotheek af te geven.

Vandaag ben je mogelijk in gebreke gesteld. Je hebt nog acht dagen de tijd om alsnog af te nemen. Je adviseur moet alle zeilen bijzetten.

Je adviseur en jij hebben mogelijk het risico aanvaard de ontbindende voorwaarden voor de financiering te laten verlopen zonder dat er zekerheid was dat de hypotheek rond zou komen. Is dat een vrije keus geweest. Heeft je adviseur voor de risico's gewaarschuwd?????

Gesloten