Op 30 juli 2010 heb ik de hypotheek om laten zetten van effectenhyp.naar aflossingvrije hypotheek.Daardoor komt mijn ingelegde geld(5jaar geleden 46000), vrij. Florius dient een verklaring van afpanding te versturen naar het effectenkantoor Palladyne(de beheerder).
Dit zouden ze meteen doen zodat ik mijn geld op mijn rekening zou krijgen. Dit kost schijnbaar veel moeite omdat eerst een brief naar Backoffice moet worden verzonden. Daarna naar Stater en dan naar Palladyne.
Nu is dit reeds bijna 8 weken geleden en heb ik nog niets gehoord of gezien. Als ik hierover bel dan is het druk of vakantie of is het naar een oud adres verstuurt en zo nog meer. Ik zit erg verlegen om mijn geld daar ik reeds andere afspraken heb lopen m.b.t. die uitkering. De inleg bedroeg 46000euro en is nu maar 26000euro.
Mijn vraag is eigenlijk: Is het gebruikelijk dat dit zo lang duurt aangezien het maar over een brief van afpanding gaat.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] afhandeling bij afpanding effectenhypotheek
Re: afhandeling bij afpanding effectenhypotheek
Die effecten moeten natuurlijk wel worden verkocht; dat is niet bij alle beleggingsfondsen even gemakkelijk, sommige fondsen kennen maar eens in de maand een notering, bij andere fondsen ben je afhankelijk van een zgn. interne markt. Het lijkt mij dat ze bij Florius en Stater niet precies weten hoe de procedures precies lopen, wel is het zo dat ze de afspraken uit het vernieuwde hypotheekcontract netjes moeten nakomen.
Ik heb al in april de afrekening gehad dus daar kan het niet aan liggen. Zodoende weet ik dat ik 20000 kwijt ben.courier schreef:Die effecten moeten natuurlijk wel worden verkocht; dat is niet bij alle beleggingsfondsen even gemakkelijk, sommige fondsen kennen maar eens in de maand een notering, bij andere fondsen ben je afhankelijk van een zgn. interne markt. Het lijkt mij dat ze bij Florius en Stater niet precies weten hoe de procedures precies lopen, wel is het zo dat ze de afspraken uit het vernieuwde hypotheekcontract netjes moeten nakomen.
Zie ik het goed dat u zich eerder druk maakt over die € 26.000 die maar niet wordt overgemaakt dan over die formele ontpandingsbrief? Heeft Florius wel de overige wijzigingen administratief verwerkt? Ik denk dan o.a. aan het niet meer in rekening brengen van de beleggingspremie en hoe hebben ze het eventuele meeverzekerde overlijdensrisico met u afgestemd?
Het lijkt mij dat de tijd is aangebroken dat er een aangetekende brief op poten naar Florius wordt gestuurd, met een tijdslimiet, een ingebrekestelling en vergoeding van de schade die ze u berokkenen.
Het lijkt mij dat de tijd is aangebroken dat er een aangetekende brief op poten naar Florius wordt gestuurd, met een tijdslimiet, een ingebrekestelling en vergoeding van de schade die ze u berokkenen.