LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Afwijzing Hypotheekaanvraag
Afwijzing Hypotheekaanvraag
Ik ben nu de gelukkige 2 huizenbezitter omdat de verkoop van mijn oude huis niet door kon gaan i.v.m. afwijzing hypotheekaanvraag kopers. Nu heb ik volgens een artikel in het koopovereenkomst, een verzoek gedaan om een "goed document" te krijgen met de afwijzing van de banken. Nu ontving ik via mijn makelaar een fax met het logo van Welke financiën waarin inderdaad op 2 velletjes vermeld stond dat de hypotheek was afgewezen. Hier ging ik niet mee accoord en heb wederom een verzoek gedaan voor een "goed document". Hierop ontving ik wederom 2 velletjes waarop vel 1 vermeld stond dat de bank of Scotland niet accoord ging met de hypotheek aanvraag + handtekening van de directeur maar zonder logo op de brief! Bij vel 2 was dit hetzelfde, geen logo van de bank die het heeft afgewezen. Mag ik er nu vanuit gaan dat dit correct is? Of zal ik toch maar een advocaat nemen?
-
Re: Afwijzing Hypotheekaanvraag
Hallo A Brouwer,
JA dit moet voldoende zijn. Welkefd is een bedrijf die voor meerdere banken bemiddeld en bij een aantal banken zelfs voor 100% de acceptatie in huis heeft. Het is een zgn. inkoopcombinatie hypotheekkantoren kunnen hier meerdere hypotheekverstrekkers aanbieden. Welke heeft oa. SNS, ELQ, BLG, Florius, DBV, Delta Loyd. Het lijkt mij dat de adviseur van de aankopers dus hier een 2 tal offertes heeft aangevraagd en deze beide zijn afgewezen.
Nogmaals opzich moet dit voldoende zijn conform het koopcontract.
Jammer dat het zo voor u is verlopen...
JA dit moet voldoende zijn. Welkefd is een bedrijf die voor meerdere banken bemiddeld en bij een aantal banken zelfs voor 100% de acceptatie in huis heeft. Het is een zgn. inkoopcombinatie hypotheekkantoren kunnen hier meerdere hypotheekverstrekkers aanbieden. Welke heeft oa. SNS, ELQ, BLG, Florius, DBV, Delta Loyd. Het lijkt mij dat de adviseur van de aankopers dus hier een 2 tal offertes heeft aangevraagd en deze beide zijn afgewezen.
Nogmaals opzich moet dit voldoende zijn conform het koopcontract.
Jammer dat het zo voor u is verlopen...