goeden avond
ik heb een vraag
ik zou 1 jaar geleden een woning kopen
dat is helaas niet door gegaan omdat ik geen koopsubsidie
gekregen heb
maar nu 1 jaar na dato
heb ik voor mijn hypotheek offerte
ineens een rekening gekregen voor 1% annulering kosten
moet ik dit betalen of niet
ken er middels niks aan doen ?
wie ken mij helpen
vriendelijke groet
dennie
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] annulering kosten hypotheek
Re: annulering kosten hypotheek
Hai,
als u zelf geen voorbehoud van koopsubsidie heeft gemaakt moet u dat inderdaad betalen. Dan moet ik eigenlijk zeggen dat ik 1 % nog heel weinig vind, normaal is dat 10%.
Trudy
als u zelf geen voorbehoud van koopsubsidie heeft gemaakt moet u dat inderdaad betalen. Dan moet ik eigenlijk zeggen dat ik 1 % nog heel weinig vind, normaal is dat 10%.
Trudy
Nou, ik heb nog nooit een bank gekend die 10% annuleringskosten vroeg voor het niet-doorgaan van de hypotheek.normaal is dat 10%
Staat dit ook in de voorwaarden van de offerte dat bij het niet doorgaan deze boete verschuldigd is ? Zijn deze voorwaarden u voor het tekenen verteld of uitgereikt ?
Trudy is in de war met het niet doorgaan van de koop van een huis.
Trudy is in de war met het niet doorgaan van de koop van een huis.
Hallo
Bedankt voor de snelle reactie
Het is volgens mij niet onder voor behoud van subsidie gegaan maar
Het is mij in ieder geval nooit verteld
Dat dit zou gebeuren..
Voel me ook behoorlijk
Bedonderd!!
Al is het maar 1% blijft een hoop geld.
Maar aangezien het mij nooit verteld is,
Is er dan geen spraken van slecht advies van de adviseur?
en ken ik het dan niet daar opgooien,vindt het zo krom
ken het huis niet kopen en krijg je nog een boete ook ken toch niet kloppen??
Groet
Dennie
Bedankt voor de snelle reactie
Het is volgens mij niet onder voor behoud van subsidie gegaan maar
Het is mij in ieder geval nooit verteld
Dat dit zou gebeuren..
Voel me ook behoorlijk
Bedonderd!!
Al is het maar 1% blijft een hoop geld.
Maar aangezien het mij nooit verteld is,
Is er dan geen spraken van slecht advies van de adviseur?
en ken ik het dan niet daar opgooien,vindt het zo krom
ken het huis niet kopen en krijg je nog een boete ook ken toch niet kloppen??
Groet
Dennie
Scantraxx,
De bank heeft kosten gemaakt en die moet je nu betalen. Ook het opstellen van een offerte, controleren van stukken etc. kost tijd en geld. Als je met de auto naar een garage gaat en zegt: alleen inspecteren verder niets doen, dan krijg je toch ook een nota? In feite heeft de bank nu hetzelfde gedaan. Wel gekeken of je een lening kon krijgen en vervolgens heb jij de hypotheek niet door laten gaan.
Bij de bank kun je overigens niet het voorbehoud maken dat je de hypotheek alleen wilt als je koopsubsidie krijgt. Werken ze niet aan mee.
Je zult het dus gewoon moeten betalen. Kleine troost: het is wel fiscaal aftrekbaar. Netto betaal je dus minder dan 1%.
De bank heeft kosten gemaakt en die moet je nu betalen. Ook het opstellen van een offerte, controleren van stukken etc. kost tijd en geld. Als je met de auto naar een garage gaat en zegt: alleen inspecteren verder niets doen, dan krijg je toch ook een nota? In feite heeft de bank nu hetzelfde gedaan. Wel gekeken of je een lening kon krijgen en vervolgens heb jij de hypotheek niet door laten gaan.
Bij de bank kun je overigens niet het voorbehoud maken dat je de hypotheek alleen wilt als je koopsubsidie krijgt. Werken ze niet aan mee.
Je zult het dus gewoon moeten betalen. Kleine troost: het is wel fiscaal aftrekbaar. Netto betaal je dus minder dan 1%.
-
Scantraxx,
Sommige geldverstrekkers rekenen inderdaad 1% annuleringskosten als je een getekende/geaccepteerde offerte annuleert. Dit had je adviseur moeten aangeven toen je de offerte hebt besproken en jij had het ook moeten lezen dit zit niet in de kleine letters, maar gewoon in de offerte !
Het is wel vreemd dat dit pas na een jaar wordt verrekend, bij welke geldverstrekker heb je de offerte getekend ? Heb je contact opgenomen met je adviseur of de geldverstrekker ? Wellicht kan je de kosten nog weten te voorkomen als je je verhaal uitlegt.
Succes in elk geval
Sommige geldverstrekkers rekenen inderdaad 1% annuleringskosten als je een getekende/geaccepteerde offerte annuleert. Dit had je adviseur moeten aangeven toen je de offerte hebt besproken en jij had het ook moeten lezen dit zit niet in de kleine letters, maar gewoon in de offerte !
Het is wel vreemd dat dit pas na een jaar wordt verrekend, bij welke geldverstrekker heb je de offerte getekend ? Heb je contact opgenomen met je adviseur of de geldverstrekker ? Wellicht kan je de kosten nog weten te voorkomen als je je verhaal uitlegt.
Succes in elk geval