LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Avero Achmea aanpassing fondsbeleggingen, mag dat zomaar?

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
lokileeuw

Avero Achmea aanpassing fondsbeleggingen, mag dat zomaar?

Ongelezen bericht door lokileeuw »

Door Avero Achmea wordt ik voor de keuze gesteld om mijn 'open' AEX indexfonds omzetten naar 1 van hun 5 mixfondsen (oplopend van defensief naar offensief). Indertijd toen ik mijn hypotheek aanging heb ik heel bewust gekozen voor het 'open' AEX indexfonds (toen nog bij Woonfonds), omdat de koers van dit fonds goed te volgen is. Elk moment van de dag is op te vragen wat de koers is, en tegenwoordig kan dit via televisie, computer en smartphone. Verder is er een zeer lange koers geschiedenis beschikbaar van de AEX. Van de mix fondsen is dat er allemaal niet, of in ieder een stuk beperkter. Het is bijvoorbeeld al niet mogelijk om het koersverloop van een huisfonds af te zetten tegen een ander fonds of de AEX.

Moet ik deze aanpassing accepteren? Ik vind het een grote wijziging in het "contract", en wil daar niet mee instemmen.

Welke regels zijn hier van toepassing?

Klaas Jan

Re: Avero Achmea aanpassing fondsbeleggingen, mag dat zomaar?

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Hallo, u zou eens in de voorwaarden kunnen kijken https://www.averoachmea.nl/consument/be ... ndsen.aspx
Het lijkt erop dat Avero Achmea denkt dit inderdaad te mogen doen. Maar als u niet akkoord wilt gaan dan zou ik z.s.m. een aangetekende brief sturen. En mocht dat niet voldoende zijn naar het Kifid stappen.
Ik vond al googelend hier meer klachten zoals u die heeft http://www.klachtenkompas.nl/avero-achm ... gingspolis
Succes.

Mk

Ongelezen bericht door Mk »

Dat zou moeten blijken uit de voorwaarden van het beleggingsproduct dat je hebt afgesloten. Daar zal iets in moeten staan in de zin van dat Avero bepaalt welke fondsen zij aanbieden en in welke fondsen u mag beleggen en dat zij het recht hebben om in dat soort gevallen dus van u te verlangen dat u uw huidige fondsen omzet naar een ander fonds.

lokileeuw

Ongelezen bericht door lokileeuw »

Klaas Jan en MK, bedankt voor jullie reacties. Ik ga daarmee aan de slag.

Gesloten