LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bank nodig

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
CB

Re: bank nodig

Ongelezen bericht door CB »

Een koopovereenkomst voor een huis wordt getekend op de laatste pagina. Echter op iedere pagina van de koopovereenkomst dient een paraaf te staan voor accoord (verkopers en kopers). Ik ga er vanuit dat dat nog niet is gebeurd op het nagezonden gedeelte, dus zolang u die niet voor accoord heeft afgeparafeerd, kunt u onder die condities uit.

Maar zoals Emmy75 al aangeeft, raadpleeg een jurist hierover.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Betreft: Nieuwbouw 190.000 v.o.n. met een anti-speculatiebeding. ( deze is zo aangepast dat de koop voor ons niet meer leuk is en wij er niet meer achter staan ).
Wilde je er mee gaan speculeren dan?

Fenne

Ongelezen bericht door Fenne »

laat maar
Laatst gewijzigd door Fenne op 22 okt 2011 13:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Fenne

laat maar
Laatst gewijzigd door Fenne op 22 okt 2011 13:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Ik zal er niet te lang over uitwijden, maar vind wel dat jullie aanvraag voor het huis van leugens en kromme redeneringen aan elkaar hangt. Ik hoop echt dat jullie de klanten van je eigen bedrijf anders behandelen dan dat je de verkopers van dit nieuwbouwhuis behandeld ... :?

Enfin,

In de ontbindende voorwaarde staat vast ook de clausule dat je gehouden bent om alles wat redelijk en mogelijk is te doen om de financiering rond te krijgen.

Nu aan deze clausule heb je duidelijk niet gehouden, ondanks het feit dat je misschien met 2 afwijzingsbrieven op de proppen kunt komen.
(al was het alleen maar omdat ook de verkoper je openingsposting op dit openbare forum kan nalezen en gebruiken)

In dat geval is de 10% boete nog steeds toewijsbaar.
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 22 okt 2011 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Nee, niet om te speculeren, het zou ons 1e huis worden..
Maar dan snap ik niet dat de aanpassing van een anti-speculatiebeding er voor zorgt "dat de koop niet meer leuk is" ?. daardoor verandert er toch niets aan het huis zelf ?

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

is dit nu het derde bericht dat ik langs zie komen, dat erg veel lijkt op berichten over een hypotheek adviseur?
ik vraag mij af hoe serieus ik dit moet nemen.

Fenne

laat maar
Laatst gewijzigd door Fenne op 22 okt 2011 13:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Nomis Naj

Ongelezen bericht door Nomis Naj »

Na 5 jaar verkopen dan...? Is het dan nu weer wel voor speculatie bedoeld?

Fenne

laat maar
Laatst gewijzigd door Fenne op 22 okt 2011 13:58, 2 keer totaal gewijzigd.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Het enige wat TS wil is snel geld verdienen met deze nieuwbouw woning. (snel doorverkopen met winst, misschien zelfs zonder er ooit in gewoond te hebben)

Nu dat niet lijkt te lukken door een anti-speculatie beding, proberen ze zich in alle bochten te wringen om onder de koopovereenkomst uit te komen.

Dit is een kwalijke zaak , omdat er gezien de grote belangstelling, blijkbaar een loting nodig was voor deze huizen, en ze dus andere kopers die wel ter goeder trouw waren, hebben afgehouden van de aanschaf van hun eerste koophuis.

En nu op dit forum hulp bij het bedrog vragen. Het is mijn inziens gewoon terecht als ze de 10% boete dienen te betalen.

Nomis Naj

Zo te zien heeft Fenne het probleem opgelost. Alles is "laat maar" geworden.
Uiteindelijk was hij, met de huidige stand van zaken op de huizenmarkt, waarschijnlijk zowieso 19.000 euro kwijt geweest na 5 jaar. 5 Jaar keer gemiddeld 3% wordt 15% van de waarde, ongeveer 27.000 dus.
Misschien heeft hij het "geluk" dus bij het niet kunnen kopen en "bespaard" hij nu zo'n 8000 euro over 5 jaar.

Nomis Naj

Fenne schreef; "uiteindelijk ging het maar om het verzwijgen van 1 ding".

Misschien dat als de DSB er nog was geweest, je wel een hypotheek rond had kunnen krijgen. Alleen was daar dan ook iets verzwegen.
OPZET, OPZET, OPZET, net als bij jou dus.
Iedereen weet hoe zoiets bij het naar buiten komen/openbaar worden afloopt.

Een bewust risico van jezelf dus.

Toch gun ik niemand zo'n situatie, ook jou dus niet.
Blijft wel een feit dat je het er wel zelf naar hebt gemaakt.

Gesloten