LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bankgarantie betalen

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
[email protected]

Bankgarantie betalen

Ongelezen bericht door [email protected] »

Hallo,

nou heb ik net wel een forum gelezen over bankgarantie, maar ik snap het nog niet helemaal.

Wij hebben een huis gekocht :mrgreen: en moeten 23 mei 250 euro betalen aan de notaris. Bankgarantie is dus 10% van het aankoop bedrag en moest uiterlijk 7 mei geregeld zijn. Nou was 7 mei op een zaterdag en was vrijdag alles al geregeld en er werd dus gevraagd of we die bankgarantie niet hoeven te betalen, maar nog steeds moeten wij 250 euro betalen aan de notaris. :cry: Volgens verkopende makelaar wil de verkopers dit terwijl hun hier niets vanaf weten. Dus...ik snap er he-le-maal niets van :shock:

Leo The Emperor

Re: Bankgarantie betalen

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Het bedrag van de bankgarantie hoef je nu niet te betalen.

Het is immers een garantie van jullie bank aan de verkopende partij dat, als juliie het huis niet afnemen, zij dit bedrag kunnen innen.

Het zou best kunnen dat met het verstrekken van deze garantie euro 250 aan kosten zijn gemoeid. Anders kan ik deze 250 euro ook niet plaatsen.

[email protected]

Ongelezen bericht door [email protected] »

Ja dat is het ik snap niet precies hoe ze aan die 250 euro komen. Dus ik ga morgen gewoon bellen. Dankuwel!

CB

Ongelezen bericht door CB »

Heb je een copie van de bankgarantie van je bank gekregen? Daar moeten die € 250,00 in vermeld staan. Het zijn kosten die de notaris inhoud op de afrekening ten behoeve van de bank die de garantie heeft afgegeven.

marcel75

Ongelezen bericht door marcel75 »

CB,
De notaris zal die kosten niet inhouden. Dat doet de bank zelf wel al voordat ze het geld naar de notaris overmaken (als ze dat op tijd doen).

CB

@marcel75,

Dat de bank ze inhoud bij de uitbetaling naar de notaris, wil niet zeggen dat de notaris ze niet op de afrekening naar de klant vermeldt. De afrekening van de notaris begint met het bedrag van de hypotheek en daar moeten alle kosten vanaf. Daar horen de kosten van de bankgarantie wel degelijk bij. De afrekening van de bank aan de notaris, hypotheek minus de kosten van de bank, is iets wat de klant niet te zien krijgt.

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

250 euro ??

Vindt dit veel. Heb 6 jaar geleden voor een hypotheek van 250K "slechts" 75 euro hoeven te betalen ( Rabobank )
Notaris had hier geheel niets mee te maken, kreeg een rekening en thats it.

marcel75

Ongelezen bericht door marcel75 »

CB,
Nu klopt je verhaal wel.

CB

Volgens mij in beide gevallen. :wink:

Gesloten