Ik wil hier even mijn frustratie kwijt over de werkwijze/ klantvriendelijkheid van de Postbank:
Onze hypotheek loopt in november af. Mbv onze adviseur gezien dat o.a. de Postbank gelukkig de laagste rente biedt. Maarrrrr dat is dan alleen voor nieuwe klanten!!!!
Wij als trouwe klant kunnen géén aanspraak maken op het rentepercentage wat geboden wordt. Voor de duidelijkheid de rente staat op 4,7% en na diverse telefoontjes wordt ons een aanbod gedaan van 5,35%. Werkelijk te belachelijk voor woorden. Als klant ben je dus niks waard voor de Postbank. Vandaar ook mijn relaas om mensen in ieder geval te attenderen op het zeer onklantvriendelijke beleid en wellicht mensen te behoeden voor gelijksoortige situaties.
Zo dat ben ik kwijt. Als er meer mensen zijn die gedupeerd zijn door dit wanbeleid dan hoor ik dit graag.
N.B. ik kreeg via mijn adviseur ook te horen dat het iemand wél was gelukt om de 4,7% vast te leggen door te bellen. Het is dus ook nog afhankelijk welke dombo (excusez le mot) je aan de telefoon krijgt! Grrrrrrr.
Ruben
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Belachelijk beleid van de Postbank!
-
Re: Belachelijk beleid van de Postbank!
Waar denk je dat je loyaliteitsbonus van wordt betaald?
volgens mij werkt de meerderheid van de hypotheekaanbieders zo. Kunst is om te kijken wat het kost om over te stappen en dit te communiceren, hierop wordt de rente (vaak) aangepast naar een iets lager % zodat het niet loont om over te stappen.
-
Hier ligt de taak voor een adviseur om de klant vooraf te waarschuwen.
Er is alemeen bekend dat de PB en de ING de duurste geldverstrekkers in de markt vwb een standaard rente.
Oversluiten de hypotheek dus...........
Er is alemeen bekend dat de PB en de ING de duurste geldverstrekkers in de markt vwb een standaard rente.
Oversluiten de hypotheek dus...........
@ erkend adviseur: ja, dus?
@ rvkeuken: al geprobeerd, maar zonder resultaat.
@ hypotheekadviseurs: nog een andere vraag, is het volgende ook een mogelijkheid? Een optie nemen bij bv. SNS voor 4,7%, en wachten of de rente zakt? En dan beslissen? De termijn bij de PB loopt in november af en ik hoorde dat het mogelijk is om een optie te nemen die 1/2 jaar geldig blijft (én meezakt als de rente zakt?)
@ rvkeuken: al geprobeerd, maar zonder resultaat.
@ hypotheekadviseurs: nog een andere vraag, is het volgende ook een mogelijkheid? Een optie nemen bij bv. SNS voor 4,7%, en wachten of de rente zakt? En dan beslissen? De termijn bij de PB loopt in november af en ik hoorde dat het mogelijk is om een optie te nemen die 1/2 jaar geldig blijft (én meezakt als de rente zakt?)
-
De rente gaat waarschijnlijk de komende maanden nog iets stijgen. Het je dan wel wat een de optierente. En vaak is de offerte alleen te annuleren tegen annulering kosten.
Gaat naar een geldverstrekker die een gratis offerte geldigheidstermijn kent zonder annuleringkosten. Zo heb je toch een goede aanbieidng en kan zien wat de rente bij de postbank de komende maanden gaatdoe.
Je kan een TP bewegen hierin mee te gaan. Wil je de offerte later annuleren omdat je toch bij de PB blijft, kan je een éénmalige vergoeding voor de adviseur afspreken voor de geleverde diensten.
Deze kosten worden dan niet in rekening gebracht wanneer je de hypotheek overzet naar een andere geldverstrekker.
Ga wel naar een adviseur met verstand van zaken zodat je niet voor verassingen komt te staan.
Succes.
Gaat naar een geldverstrekker die een gratis offerte geldigheidstermijn kent zonder annuleringkosten. Zo heb je toch een goede aanbieidng en kan zien wat de rente bij de postbank de komende maanden gaatdoe.
Je kan een TP bewegen hierin mee te gaan. Wil je de offerte later annuleren omdat je toch bij de PB blijft, kan je een éénmalige vergoeding voor de adviseur afspreken voor de geleverde diensten.
Deze kosten worden dan niet in rekening gebracht wanneer je de hypotheek overzet naar een andere geldverstrekker.
Ga wel naar een adviseur met verstand van zaken zodat je niet voor verassingen komt te staan.
Succes.