LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] beoordeling hypotheekadviseur

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
Marcel66

beoordeling hypotheekadviseur

Ongelezen bericht door Marcel66 »

Ik heb recent mijn adviseur beoordeelt op www.independer.nl Wat blijkt, wordt ik dezelfde week gebelt door een andere adviseur. Ik wist van niets, vraag hem hoe hij aan mijn gegevens komt, blijkt hij die van Independer te hebben gekregen. Ik was in de veronderstelling dat mijn gegevens niet aan anderen gegeven mochten worden?

Wie heeft dezelfde ervaring? Wellicht dat Tros Radar i.o.m. Independer iets hier aan kan doen?

Mk

Re: beoordeling hypotheekadviseur

Ongelezen bericht door Mk »

Tja, net als met je woekerpolis (of had je die niet :D ) weer een geval van niet de kleine lettertjes gelezen....

Marcel66

Ongelezen bericht door Marcel66 »

In de kleine lettertjes staat niets vermeld! Die heb ik gelezen voordat ik mijn beoordeling kon invullen. Er zou anders bij moeten staan (i.k.v. de duidelijkheid richting de beoordelaar toe) dat "uw gegevens kunnen worden doorgegeven aan derden".

Dit is de tekst waarmee je akkoord moet gaan:

Waar moet een beoordeling aan voldoen?Independer.nl vindt objectieve beoordelingen belangrijk en controleert daarom de inzendingen. Een bewuste beïnvloeding van het resultaat wordt geregistreerd en waar nodig wordt ingegrepen.

Independer.nl heeft de doorslaggevende stem in de beslissing over het al dan niet opnemen van een beoordeling op de website. Independer.nl houdt zich het recht voor om beoordelingen die schuttingtaal, discriminerende en beledigende teksten of reclame-uitingen bevatten te verwijderen.
Door akkoord te gaan met deze regels garandeert u dat de door u geplaatste beoordeling correct, accuraat en niet misleidend is en dat, met het plaatsen van de beoordeling op de website, geen inbreuk gepleegd wordt op andermans rechten en niet onrechtmatig wordt gehandeld.
Auteursrecht
Door het verzenden van de beoordeling naar Independer.nl verschaft u Independer.nl een exclusieve, wereldwijde, royaltyvrije, eeuwigdurende, onherroepbare, overdraagbare licentie om de beoordeling te verveelvoudigen, te exploiteren en openbaar te maken, te bewerken en verder te verwerken in afgeleide werken. U doet, voor zover wettelijk is toegestaan, afstand van zijn rechten als genoemd in artikel 25 lid 1 Auteurswet 1912. De aan Independer.nl verleende exclusiviteit houdt in dat u zelf gerechtigd bent en blijft om de beoordeling voor eigen doeleinden te gebruiken, te verveelvoudigen en openbaar te maken, maar dat u geen rechten aan derden verleent om de beoordeling op enige wijze te gebruiken of openbaar te maken. U machtigt Independer.nl onherroepelijk om desgewenst voor eigen rekening en risico mede namens u tegen inbreuken op het auteursrecht op de beoordeling op te treden, overigens zonder dat deze machtiging een verplichting daartoe inhoudt. Krachtens de licentie heeft Independer.nl het recht de beoordeling ook te (laten) plaatsen op (andere) internetsites die bij haar in beheer zijn bij of op internetsites waarvan de inhoud (ten dele) wordt aangeleverd door Independer.nl. Independer.nl is voor het publiceren van beoordelingen op geen enkele wijze enige (geldelijke) vergoeding verschuldigd.

Dus zeg het maar....

Mk

Ongelezen bericht door Mk »

Tsja, dan zou ik zeggen dat independer ook hiermee goed fout bezig is.

Independer.nl

Ongelezen bericht door Independer.nl »

Geachte heer, mevrouw,

Uw stelling is onmogelijk. De ervaringen van consumenten die Independer.nl verzameld via de Kwaliteitscheck Hypotheekadviseur worden strikt gescheiden gehouden en zullen nooit gebruikt worden voor commerciele doeleinden.

Graag verzoek ik u contact op te nemen met Independer.nl via [email protected] om uw eventuele klacht af te kunnen handelen.

Met vriendelijke groet,

Christian Bouter
Manager Hypotheken

Gesloten