LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Berekening Variabele rente

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
bullseye

Berekening Variabele rente

Ongelezen bericht door bullseye »

Goedemorgen,

Ik ben e.e.a. aan het uitzoeken wat betreft die variabele rente en met name de berekening ervan. Op 7 oktober heb ik weer een verhoging
gekregen van de SNS naar 6,25% :cry: Ik weet dat deze rente gekoppeld is aan de Euriborrente met daarbij een vaste opslag. Ik weet niet welk euribor tarief zij hanteren, dat kan 1-weeks zijn, 1-maands, 3-maands.......... :? Er zijn ook 2 en 3-weeks tarieven. Wie weet hier het fijne van en dan met name wat de SNS bank betreft?

Ik heb al een tijdje in de smiezen dat wanneer de korte rente stijgt de SNS er als de kippen bij is om mij deze rente door te belasten. Indien de rente daalt dan duurt het natuurlijk veel langer voordat ik deze rente krijg doorgevoerd :roll: De variabele rente is de afgelopen week drastisch gedaald!!!! Natuurlijk heb ik nog geen wijziging doorgevoerd gekregen ;-((

Ik ben op dit moment in onderhandeling met SNS, hierover meer in een volgend topic, over een rentevaste periode. Gaat van alles en nog wat fout :evil:

Graag uw reactie.
Bullseye

Byob

Re: Berekening Variabele rente

Ongelezen bericht door Byob »

Maar om de hoeveel tijd wordt jou variabele rente verlengd?

Variabel hoeft namelijk niet dagelijks te betekenen, het zou zelfs per 3 maanden of 6 maanden kunnen zijn.

Hierdoor kan het lijken dat als de rente net aan het begin van je 3 maanden daalt, deze pas na 3 maanden ook bij jou in rekening wordt gebracht.

Dus eigenlijk zouden ze 2 simpele vragen moeten gaan beantwoorden:

- Om de hoeveel tijd wordt je rente opnieuw vastgesteld
- Welk euribor tarief wordt er gebruikt (en welke opslag)?

__oi__

Ongelezen bericht door __oi__ »

Dit staat op hun site:

Met SNS Variabele Rente volg je direct de actuele rente. Deze kan dus van de ene op de andere dag worden aangepast. Je profiteert daardoor altijd direct van een rentedaling. Bij een rentestijging ga je dus ook altijd direct meer betalen.

Dat zou dus op dagbasis kunnenzijn. Er zijn echter zoals Byob ook al schrijft allerlei andere varianten mogelijk, maandelijks en 3 maandelijks is het meest gebruikelijke.

Echter gezien de rente van 6,25 % die jij nu betaalt betwijfel ik of je wel variabel hebt. Weet je zeker dat je geen rentedemper product hebt ofzo. Dat zou ook verklaren waarom jij nu alleen de stijgingen merkt en niet de dalingen.
Zoek even uit als je wilt en post dan hier waar je exact hebt.

bullseye

Ongelezen bericht door bullseye »

Ik heb gewoon variabel. Natuurlijk heb ik ook wel eens berichten gekregen dat mijn rente naar beneden word aangepast. Feit is dat ik het vermeoden heb dat dit altijd veel langer duurt dan wanneer de rente stijgt want dan is de bank er als de kippen bij. Voor de goede orde, ik zit in het 125% tarief :wink:

Erkend Adviseur

Ongelezen bericht door Erkend Adviseur »

Dat is een mooi percentage als je weet dat het toptarief voor 10 jaar 5,7% is.

Je hebt nu naast de opslag op je rente ook nog de vaste klantenopslag te pakken van de SNS. Ook bij omzetting naar een vaste rente krijg je deze opslag. Wellicht zullen ze je voorstellen om over te gaan naar de Budgetrente, maar dan moet je weer kosten maken om over te sluiten.

Als je dat toch van plan bent, kun je beter overstappen naar een andere geldverstrekker. Je kunt dan een betere rente krijgen tegen veel betere voorwaarden. Misschien kom je dan zelfs in aanmerking voor Nationale Hypotheek Garantie waardoor je rente nog lager wordt.

Gesloten