Samen met mijn inmiddels ex-vriend een huis gekocht voor kleine 5 ton.
Na beeindiging relatie, waarin geestelijke intimidatie, manipulaties en meerdere malen verkrachting heb ik ex verzocht huis te verlaten. Hier is hij niet op ingegaan. Hij wilde dit huis niet opgeven, en ik wilde veiligheid. Huis huren = wachttijd van 4 tot 5 jaar en geen optie, dus klein huisje gekocht (was op dat moment volgens hypotheker met mijn inkomen mogelijk) en andere huis stond toch al te koop.
Nu is het huis nog steeds niet verkocht, zijn al dik 2 jaar verder, en ik kan mijn financiele verplichtingen niet meer voldoen aan de hypotheekverstrekker van het gezamenlijke huis (je snapt dat ik keuzes moest maken wat ik uiteindelijk betaal en dat is dit huis waar ik nu woon) Ben heel open geweest tegen de hypotheekverstrekker, makelaar, en ex, maar het helpt niks. Het schijnt dat ik nu de boevrouw ben. Financieel zit ik zwaar, negatief saldo bank van 1500 continue, familie geld geleend om rekeningen advocaat te betalen, etc. Ook salaris ligt al enkele maanden beslag op en moet rondkomen van 810 euro. Dus de hypotheek van dit huis kan ik ook al paar maanden niet betalen. Mijn grootste frustratie (en uiteraard is dit de emotie) is dat bij mijn ex-vriend geen beslag ligt en ik nu weer extra kosten zou moeten gaan maken om bodembeslag bij hem te gaan laten leggen. Hij stuurt trouwens aan op schuldsanering voor hemzelf. Hij heeft al een nieuwe eengezinswoning aangeboden gekregen en volledig ingericht. Ik ben al het materialisme kwijt. Ik voel mij onmachtig en heb nergens grip op en vol woede en frustratie omdat mijn ex-vriend niet aangepakt wordt en ik als "goudhaantje" doordat ik goede baan heb wordt gezien. Geestelijk sloopt het mij zo dat ik tijdje gedeeltelijk ziektewet loop, maar ik wil niet opgeven, maar voel dat ik verder aan het afglijden ben......hoe kan ik zo naief zijn geweest om met een man in zee te gaan die geen goede bedoelingen had en alleen financieel erop vooruit wilde gaan.... eigenlijk dus een dom blondje?! O ja...dit speelt al vanaf vorig jaar december..maar stapels brieven gehad en heb nu BKR2 registratie (ex niet, ik wel) en huis wordt niet verkocht omdat men bij mij dik 2000 euro per maand haalt en dus ik alle schulden inloop nu....het recht in nederland is het recht niet. En overal waar je aanklopt loop je tegen muren, niemand kan mij helpen...dit is mijn laatste hulpkreet....please, als er iemand is die ervaringen heeft...als ik nu geld uitgegeven zou hebben of gekke dingen zou hebben gedaan.....ik wilde alleen een arm om mij heen en moet ik hier nu zo zwaar voor boeten?!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] beslag hypotheekverstrekker(s) en executie?
-
Re: beslag hypotheekverstrekker(s) en executie?
Tja, zeker met dit soort grote bedragen geldt: bezint eer ge begint. Een huis van 5 ton en daarna nog een van 3 ton is wel behoorlijk. En de beslaglegger mag zelf kiezen bij wie hij beslag legt. Over het algemeen doen ze dat bij degene waar ze verwachten iets aan te treffen.
Je kunt natuurlijk ook stoppen met betalen voor de woning van 5 ton. De bank gaat dan vanzelf over tot executie/veiling. Ook kun je met de bank rond de tafel gaan. In veel gevallen moet je dan een volmacht tekenen op basis waarvan de bank de woning kan verkopen. Daarvoor schakelen zij een makelaar in en proberen de woning te verkopen. Probeer ook aan te sturen op betaling van het verkoopsaldo tegen finale kwijting.
Je kunt natuurlijk ook stoppen met betalen voor de woning van 5 ton. De bank gaat dan vanzelf over tot executie/veiling. Ook kun je met de bank rond de tafel gaan. In veel gevallen moet je dan een volmacht tekenen op basis waarvan de bank de woning kan verkopen. Daarvoor schakelen zij een makelaar in en proberen de woning te verkopen. Probeer ook aan te sturen op betaling van het verkoopsaldo tegen finale kwijting.
-
Re: beslag hypotheekverstrekker(s) en executie?
Beste Marcel,
Bedankt voor je bericht. De woning van 5 ton wordt sinds december vorig jaar niet meer betaald (ik woonde er al klein jaar niet meer, maar betaalde nog wel)
Kan namelijk niet meer betalen omdat al mijn spaargeld erdoor heen was.
Nu heeft geldverstrekker van het huis van 5 ton diverse malen brief gestuurd dat men over gaat tot veiling, maar ipv dit te doen hebben ze beslag op alles bij mij geld (belastingen, salaris etc.) Hierdoor kan ik het andere huis waar ik nu woon ook al sinds enkele maanden niet meer betalen.
Ik had zelf een heel goed voorstel neergelegd en huurder voor dit huis gevonden maar hier ging men in 1e instantie mee accoord maar 2 weken later werd hier zonder overleg met mij stekker uit getrokken...dit terwijl ik net weer verhuisd was naar huis van 5 ton en huurder voor andere huis had...vertrouwen van mijn kant dus weg!
Verder wilde men inderdaad dat ik een contract zou tekenen waarin ik dus zowieso al zou tekenen voor 1 ton schuld! Huis is nl. nu getaxeerd op 450.000 en daan 70 % van....en ex, tja...die laten ze met rust.
Ik word er echt niet goed van.....van de week zag ik het niet meer zitten, en ik begrijp nu als geen ander dat mensen gekke dingen gaan doen.
Gelukkig heb ik mijn gezonde verstand nog....had ik dat maar op scherp staan toen ik met mijn ex in zee ging......maar dat is achteraf gepraat....
Ik hoop nog steeds op een wonder, en ga maandag met de geldverstrekker van het huis van 3 ton bellen, kijken of ik daar nog iets mee kan.
Bedankt voor je bericht. De woning van 5 ton wordt sinds december vorig jaar niet meer betaald (ik woonde er al klein jaar niet meer, maar betaalde nog wel)
Kan namelijk niet meer betalen omdat al mijn spaargeld erdoor heen was.
Nu heeft geldverstrekker van het huis van 5 ton diverse malen brief gestuurd dat men over gaat tot veiling, maar ipv dit te doen hebben ze beslag op alles bij mij geld (belastingen, salaris etc.) Hierdoor kan ik het andere huis waar ik nu woon ook al sinds enkele maanden niet meer betalen.
Ik had zelf een heel goed voorstel neergelegd en huurder voor dit huis gevonden maar hier ging men in 1e instantie mee accoord maar 2 weken later werd hier zonder overleg met mij stekker uit getrokken...dit terwijl ik net weer verhuisd was naar huis van 5 ton en huurder voor andere huis had...vertrouwen van mijn kant dus weg!
Verder wilde men inderdaad dat ik een contract zou tekenen waarin ik dus zowieso al zou tekenen voor 1 ton schuld! Huis is nl. nu getaxeerd op 450.000 en daan 70 % van....en ex, tja...die laten ze met rust.
Ik word er echt niet goed van.....van de week zag ik het niet meer zitten, en ik begrijp nu als geen ander dat mensen gekke dingen gaan doen.
Gelukkig heb ik mijn gezonde verstand nog....had ik dat maar op scherp staan toen ik met mijn ex in zee ging......maar dat is achteraf gepraat....
Ik hoop nog steeds op een wonder, en ga maandag met de geldverstrekker van het huis van 3 ton bellen, kijken of ik daar nog iets mee kan.