LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Betaal ik teveel?

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
Surinder12

Betaal ik teveel?

Ongelezen bericht door Surinder12 »

Ik wil mijn hypotheek omzetten en krijg daarbij een boete van 14,5 duizend euro.
Mijn hypotheek is 341 duizend, en heb 36 duizend in de beleggingshypotheek en die moet ik dus verkopen zegt de bank.
Dus betaal ik teveel of is het normaal zo?

Mvg, Kumar :D

sjohie

Re: Betaal ik teveel?

Ongelezen bericht door sjohie »

Surinder12 schreef:Ik wil mijn hypotheek omzetten en krijg daarbij een boete van 14,5 duizend euro.
Mijn hypotheek is 341 duizend, en heb 36 duizend in de beleggingshypotheek en die moet ik dus verkopen zegt de bank.
Dus betaal ik teveel of is het normaal zo?

Mvg, Kumar :D
Ik zou die vraag even stellen aan je tussenpersoon, die heeft als het goed is al je detailinformatie, en kan je dus een werkelijk nuttig advies geven. Op basis van deze paar getallen kan niemand hier er iets zinnigs over zeggen.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

Inderdaad, met deze wel heel sumiere gegevens kan niemand iets, helaas.

Waarbij (dus zonder enige onderbouwing) wel de vraag opkomt of het bij een boete van E 14.500,00 slim is van hypotheekvorm te wijzigen. Dat is toch een enorm bedrag wat je even weggeeft.

Joepie Joepie

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

Bij welke bank?

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

En wat bedoelt TS met "omzetten"? Als die een compleet nieuwe hypotheek(vorm) wenst, dan zal die oude afgehandeld dienen te worden, conform de voorwaarden. Mogelijk dat daar, in ruil voor 0,1 rentekorting bij afsluiten, een aardige boeterente in staat als je de hypotheek voortijdig beëindigd, en dan niet door verkoop van het achterliggende onroerend goed. En zo zijn er nog plenty legitieme redenen voor een boetebedrag van dit kaliber, maar zonder de details zal het gissen blijven.

Gesloten