5 jaar terug heb woonde ik samen met nu mijn ex. hij had een huis gekocht en wilde verbouwen. daarom hebben we een lening afgesloten. een jaar later ging onze relatie uit en hij betaalde elke maand netjes. toen hij niet meer betaalde kwam de bank ook bij mij om geld zeuren (logisch want ik had zelf getekend) nu 4 jaar later heb ik toch maar de helf van de lening betaald om ervan af te zijn en verder te kunnen. alleen omdat mijn ex bijna nooit betaalde (en ik ook niet want het geld zit in zijn huis) heb ik nu een a3 notering bij het bkr. met mijn huidige vriend wil ik graag een huis kopen maar er is geen bank die ons een hypotheek geeft.
Wie weet de oplossing om toch een hypotheek te kunnen krijgen? de bank kan het op zn minst naar een a2 codering laten zetten lijkt mij. ik heb mijn beste kant laten zien en ben van de lening af. alleen die codering nog!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] bkr registratie
Re: bkr registratie
5 jaar geleden is de codering ongeveer ontstaan. Na 4 jaar, dus 1 jaar geleden, is de lening ingelost, en is de codering dus hersteld
Codering staat 5 jaar in bkr nadat deze is ingelost of hersteld, derhalve zal ie over 4 jaar verdwenen zijn en zijn er weer mogelijkheden voor een hypotheek.
Tot voor een klein jaar geleden waren er geldverstrekkers die tegen een rente-opslag mensen met BKR coderingen toch een hypotheek verstrekte. Door de crisis zijn deze geldverstrekkers niet meer actief. Ook reguliere banken zijn uiteraard strenger geworden.
Ik acht de kans dus erg klein voor je om de komende 4 jaar een hypotheek te krijgen.
Codering staat 5 jaar in bkr nadat deze is ingelost of hersteld, derhalve zal ie over 4 jaar verdwenen zijn en zijn er weer mogelijkheden voor een hypotheek.
Tot voor een klein jaar geleden waren er geldverstrekkers die tegen een rente-opslag mensen met BKR coderingen toch een hypotheek verstrekte. Door de crisis zijn deze geldverstrekkers niet meer actief. Ook reguliere banken zijn uiteraard strenger geworden.
Ik acht de kans dus erg klein voor je om de komende 4 jaar een hypotheek te krijgen.
-
woon nu alweer 4 jaar bij mijn ouders en heb die lening van mn ex gedeeltelijk betaald tegen finale kwijting van mijn naam omdat ik verder wil.Heb net nog even gebeld omdat ik gelezen heb over meerdere mensen die zoiets hebben gehad. en daar was de codering in sommige gevallen wel aangepast. bij het incasso bureau geven ze toe dat het kan maar in dit geval willen ze het niet. nu hangt mijn huis dus van hun af. kan dus anders 5 jaar weer niets.
-
Als je meent dat de registratie (c.q. codering) bij het BKR ten onrechte is, kun je je tot de geschillencommissie van het BKR wenden. Zie de site van het BKR voor meer info.
Codering is terecht geplaatst.
Zoals ze zelf aangeeft is er in het verleden regelmatig niet betaald en is op een bepaald moment tegen finale kwijting ( dus is er een gedeelte afgeboekt) de lening ingelost.
Kortom, de A3 is conform de regels. Je wenden tot het BKR zal dus niets uithalen en is verspilde moeite.
Neemt uiteraard niet weg dat jij je absoluut van je beste kant hebt laten zien. Als ik jou was zou ik niet proberen om die codering te laten verwijderen, of om er A2 van te laten maken. De bank zou op dat moment in strijd met de regels van het BKR handelen en met een A2 kom je momenteel ook niet veel verder.
Wellicht is het beter om je verhaal goed onderbouwd, met stukken, betalingen, brieven, etc bij je eigen bank persoonlijk te bespreken en hopen op enige coulance. Soms gaan banken erin mee....
Succes.
Zoals ze zelf aangeeft is er in het verleden regelmatig niet betaald en is op een bepaald moment tegen finale kwijting ( dus is er een gedeelte afgeboekt) de lening ingelost.
Kortom, de A3 is conform de regels. Je wenden tot het BKR zal dus niets uithalen en is verspilde moeite.
Neemt uiteraard niet weg dat jij je absoluut van je beste kant hebt laten zien. Als ik jou was zou ik niet proberen om die codering te laten verwijderen, of om er A2 van te laten maken. De bank zou op dat moment in strijd met de regels van het BKR handelen en met een A2 kom je momenteel ook niet veel verder.
Wellicht is het beter om je verhaal goed onderbouwd, met stukken, betalingen, brieven, etc bij je eigen bank persoonlijk te bespreken en hopen op enige coulance. Soms gaan banken erin mee....
Succes.