LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] chalet kopen met recreatie hypotheek?

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
mike20

chalet kopen met recreatie hypotheek?

Ongelezen bericht door mike20 »

hallo ik heb een vraagje.

we hebben een chalet op een camping gevonden en willen dit eigenlijk gaan kopen maar hoe gaat dat allemaal in zn werking?

we gaan er permanent in wonen (gaan allebij het huis uit.) als dit mogelijk is daar.

we komen uit een andere gemeente hoe gaat dat met post adres of iets?

hoe zit dat dan met de belasting?

maar dan de finacieering..
we zitten te denken aan een rereatie hypotheek, zal dit wat zijn of kunnen we beter wat anders doen of?

we moeten op de camping voor de sta plaats ongeveer 2400 per jaar betalen dus dat moet er ook bij in gerekent worden anders kunnen we beter een gewoon huis gaan huren,maar dat was onze bedoeling niet.

wie o wie kan ond hierbij meer informatie over geven enz.

alvast bedankt

met vriendelijke groet,Mike

simmetje

Re: chalet kopen met recreatie hypotheek?

Ongelezen bericht door simmetje »

Banken zijn niet zo happy met een dergelijke financiering. Voorwaarde is sowieso eigen grond, betonnen fundering en stenen of hardhouten bouw.

Zorg dat je zwart op wit krijgt van de gemeente dat je er permanent mag wonen.

Als je aan deze voorwaarden allemaal kan voldoen, kan je het in overweging nemen. Lukt dat niet, begin er alsjeblieft niet aan. Als tweede woning is het prima, maar niet als hoofdverblijf, omdat je dan een vreselijk dure financiering krijgt of het risico loopt er door de gemeente uitgezet te worden.

sikkevanderveen

Ongelezen bericht door sikkevanderveen »

Hallo Mike,

Ik weet dat er somige rabobanken deze hypotheken volledig finacieren. Ik zou zeggen ga je lokale Rabobank eens naar binnen en vraag daar voor meer info.

Alle andere banken zoals BLG en Avero bijvoorbeeld verwachten dat je zelf een bepaald bedrag in brengt om voor hen het risico bij gedwongen verkoop te dekken....

sikkevanderveen

Daarnaast zullen alle banken de eis stellen dat je i.d.d. een stenenfundering hebt.

Betreft de belasting heb ik verschillende ervaringen, bij de meesten is het gewoon aftrekbaar daar het je eigen wonign is !

DVR

Ongelezen bericht door DVR »

Ik ken meerdere hypotheekverstrekkers voor recreatiewoningen maar Avero financiert geen chalets meer (jun 2007 gestopt) maar er zijn wel andere banken waar je terecht kan. Het chalet hoeft geen stenen fundering te hebben en eigen geld is ook niet persee nodig om de recreatiewoning te kunnen aankopen. Alles hangt af van je persoonlijke situatie. Rente kan inderdaad aftrekbaar zijn indien je de recreatiewoning kunt aanmerken als hoofdverblijf.

sikkevanderveen

Hoi DVR,

Kan je mij vertellen welke maatschappij dan volledig financiert , en dit ook eventueel zonder stenen fundering ?

DVR

Je kunt het gaan naar www.vakantiehypotheek.nl en daar je aanvraag indienen of telefonisch contact opnemen. Je krijgt een goed advies. Afhankelijk van het park en je persoonlijke situatie is een 100 % financiering wel degelijk mogelijk.

Veel succes!

sikkevanderveen

Hoi DNV ,

Mijn excacte vraag is man alleenstaand vast dienstverband, park Heidekamp te otterlo. Man in kwestie woont er al wil alleen de hypotheek oversluiten de huidige hypo is tot 125% dhet object heeft geen stenen fundering! En geen permannete vergunning. Inkomen geen probleem , gezond. IS dit mogelijk , je zou toch als adviseur al een oordeel moeten kunnen geven ?

sikkevanderveen

Nogmaals hallo,

Ik heb ook jouw site bezocht, maar kan daar geen WFD gegevens vinden, of een iets van een kvk regi. of een duidelijk adres. Het bedrijf 2-finance vind ook niet in bijv. :

Google
AFM WFD
Beoordeel adviseur sites ?

Bovendien stoort het mij dus dat de site alleen maar informatie van de klant vraagt en zelf een beetje verstoppertje speelt ? Ik vind nergens een tel nr. kvk nr. woonplaats email etc...

DVR

Sikke, daar ik deze persoonlijke sitiuatie niet volledig ken doe ik hierover geen uitspraken. De zaken die je noemt zijn niet relevant voor het slagen van de hypotheekaanvraag. Je kunt het beter aan een deskundige op het gebeid van recreatiehypotheken overlaten.

sikkevanderveen

Hoi DVR okay duidelijk maar wil je dan contact met mij per mail opnemen ? Via mijn profiel kan je mij emailen.

DVR

Sikke, 2-finance beschikt over alle benodigde vergunningen www.2-financebv.nl dus graag voortaan eerst goed onderzoek doen voordat je dit in twijfel trekt. Stuur via de site maar een contactmailtje met je gegevens dan zal ik je bellen.

sikkevanderveen

Hoi DVR.

Okay wil je mij mailen ik kan je email nergens vinden op deze site.

DVR

Hoi Sikke, stuur maar een mail naar de [email protected] dan maken we een afspraak en zal ik de zaak op haalbaarheid bekijken.

Jack747

Ongelezen bericht door Jack747 »

@Sikke,

Het bedrijf heeft ook een 'erkend hypotheek adviseur' certificatie. Verder zijn de websites helder en to the point. Het lijkt er op dat men doet wat men beloofd.

Contactgegevens had ik binnen 3 tellen gevonden!
Gegevens over AFM en KVK staan inderdaad niet op de site, maar ook de erkeningscertificering niet.
Dat kan een keuze zijn, maar ergens is dat wel jammer, die gegevens zouden de potentiele klant direct de duidelijkheid geven dat alles conform de eisen geregeld is, dat ontbreekt enigszins, daar moet de prospect zelf naar op zoek, met de kans dat ie afhaakt en dat is jammer.

Verder zoals gezegd, ziet het er prima verzorgd uit, ik zou er zelf mee in gesprek gaan, als ik een advies nodig had.

Succes!

Jack

DVR

Hoi Jack,

Dank je voor je positieve feedback. Gegevens worden aangepast om onduidelijkheden te voorkomen. Alles is in orde. Werken alleen met erkende hypotheek adviseurs en leveren een integer advies. Adviseurs zijn zelfs docent voor de SEH opleiding. In recreatiehypotheken zijn we zeer deskundig aangezien wij de initiator zijn geweest van het Avero arrangement. Veel kopers van chalets en TP's hebben hiervan de vruchten kunnen plukken.

Fijne dag en nogmaals dank!

flodo

Ongelezen bericht door flodo »

Ik heb een heel mooi chalet op het oog. Bij TOP Totaal in Kootwijkerbroek is het me opgevallen dat de kwaliteit met kop en schouders boven de rest uitsteekt.
Nemen de financiele dienstverleners dit ook mee in hun afweging voor het toekennen van een financiering?

DVR

Beste Flodo,

Naast de kwaliteit van het chalet spelen ook andere zaken een rol. Het gaat om de kwaliteit van het onderpand waarin ook factoren als faciliteiten van het park, uitstraling etc worden meegewogen alvorens financieringen verstrekt worden op een park.

loesje 2

Ongelezen bericht door loesje 2 »

behalve als je zelfstandig ondernemer bent, want dan word je echt niet terug gebeld! Ook niet als je op hun site een contactformulier invult? :lol:

DVR

Loesje, wat een negatieve reactie. Ook zelfstandigondernemers worden teruggebeld en kunnen in aanmerking komen voor een vakantiehypotheek mits zij 3 jaar jaarcijfers hebben en aan de verder getelde voorwaarden voldoen. Blijkbaar is je informatieaanvraag niet doorgekomen dus indien je nog steeds vragen hebt nodig ik je hierbij uit!

Gesloten