LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Definitie vrijwillige verkoop

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
jerver1

Definitie vrijwillige verkoop

Ongelezen bericht door jerver1 »

Helaas ben ook ik bij het afsluiten van mijn hypotheek erin getuind om de budgetvariant van de direktbank (nu Florius) af te sluiten en moet bij vrijwillige verkoop 3 % vergoeding betalen.

Nu vraag ik me af wat nou precies vrijwillige verkoop is. Ik kreeg van de Direktbank/ Florius te horen dat alle verkoop van het pand is behalve (executie) verkoop door de bank zelf.

Door mijn situatie vind ik zelf dat ik mijn huis vrijwillig gedwongen moet verkopen.

Wie heeft er ervaring of een definitie van dit begrip?

Brainless

Re: Definitie vrijwillige verkoop

Ongelezen bericht door Brainless »

Vrijwillig is als jezelf opdracht voor verkoop geeft.
Dus ook al verkoop je om (betalings)problemen te voorkomen, door bv inkomensderving, is de verkoop nog steeds vrijwillig.

Ik weet niet onder welke omstandigheden u uw huis gaat verkopen.
Laatst gewijzigd door Brainless op 04 jul 2012 14:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Emmy75

Re: Definitie vrijwillige verkoop

Ongelezen bericht door Emmy75 »

jerver1 schreef:Helaas ben ook ik bij het afsluiten van mijn hypotheek erin getuind om de budgetvariant van de direktbank (nu Florius) af te sluiten en moet bij vrijwillige verkoop 3 % vergoeding betalen.

Nu vraag ik me af wat nou precies vrijwillige verkoop is. Ik kreeg van de Direktbank/ Florius te horen dat alle verkoop van het pand is behalve (executie) verkoop door de bank zelf.

Door mijn situatie vind ik zelf dat ik mijn huis vrijwillig gedwongen moet verkopen. Wie heeft er ervaring of een definitie van dit begrip?
Hoe bedoelt u eigenlijk precies vrijwillig gedwongen ?

Indien het zo in de voorwaarden staat is alle verkoop vrijwillig behalve een door de bank gedwongen verkoop door bijvoorbeeld een executieveiling. Dus ook een verkoop door bv inkomensverlies, relatiebreuk, baanwissel ed zijn vormen van vrijwillige verkoop.

Dergelijke voorwaarden zijn soms wel een bekend nadeel van sommige budgethypotheken.

Nu kunt u misschien denken dan stuur ik wel aan op die gedwongen verkoop (dat is niet zo heel moeilijk) en dan "bespaar" ik die 3 %. Laat u dan wel vast gewaarschuwd zijn dat deze optie veel meer kost. Het huis zal op een veiling minder opbrengen en door de negatieve BKR sluit u de komende jaren geen kredietje meer af en zeker geen nieuwe hypotheek.

Gesloten