Hoi,
Ik zou graag dringend advies hebben over het volgende:
- Ik kom er nu (30 minuten geleden) achter datover twee weken mijn 10 jaar vast periode van mijn hypotheek (simpele afflossingsvrije hypotheek met NHG, <75% EW) verloopt.
- Het aanbod van mijn bank (ING) voor verlenging ligt heel erg hoog 1,2 % hoger dan hun eigen percentage op hun site.
- Probleem: Ik ga over 8 uur 2 weken op vakantie en kom terug op de zondag dat de rente vast periode afloopt.
Onhandig ik weet het maar ik had zelf fout gerekend (omdat ik geteld had vanuit d oplevering van mijn huis niet de aankoop) en dus pas dacht dat mijn hypotheek aan het einde van het jaar afloopt .
Nu will ik jullie het volgende vragen: Ik wil zeer waarschijnlijk over stappen, echter ik kan dat vanuit de VS niet tijdens mijn vakantie geregeld krijgen. De ING maakt in hun brief de stelling dat zij zonder bericht het weer 10 jaar vast zetten tegen dat ongunstige tarief.
Dat wil ik dus niet:
Kan ik ze het beste verzoeken om de hypotheek om te zetten naar een variabele rente? Klopt het dat dan de boete rente het geringst zal zijn als ik dan over zeg twee maanden oversluit?
Zouden er redenen kunnen zijn waarom ze mij weigeren een variabele rente te geven?
Enig ander advies hoe ik mijzelf meer tijd kan geven om het meteen na terug komst (over twee weken) dus op te pakken?
Met vriendelijke groet,
Oskar
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Dringende vraag einde rentevast periode
Re: Dringende vraag einde rentevast periode
Inderdaad om laten zetten naar variabele rente. Je kunt dan normaliter kostenloos ( zonder vergoedingsrente ) oversluiten naar een ander. ( wel effe checken met de voorwaarden van de ing )
-
om laten zetten naar een variabele rente kan best voordelig zijn bij ING.
1 jaar vast zou kunnen.
Dan tijdig informeren wat dan volgend jaar komt en elders ook offerte vragen en deze desnoods bijsluiten.
Als ze lezen dat U aanbiedingen elders heeft met opgave waar en hoeveel is de kans op afsluit tarief groter, want het verleng tarief is meestal duurder.
Dus zo speel je dat uit.
Tijdig informeren en niet op laatste moment wachten.
Dan tijdig informeren wat dan volgend jaar komt en elders ook offerte vragen en deze desnoods bijsluiten.
Als ze lezen dat U aanbiedingen elders heeft met opgave waar en hoeveel is de kans op afsluit tarief groter, want het verleng tarief is meestal duurder.
Dus zo speel je dat uit.
Tijdig informeren en niet op laatste moment wachten.
-
Let op : ook bij het aflossen van een hypotheek met variabele rente van de ing worden kosten in rekening gebracht. Maar gezien de situatie lijkt mij dit de beste oplossing. Prettige vakantie