LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] dsb bank omver en ik kan mijn huis niet passeren

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
dorothyr

dsb bank omver en ik kan mijn huis niet passeren

Ongelezen bericht door dorothyr »

Ik heb mijn huis verkocht, de hypotheek liep bij de dsb op 15 september zouden we overdragen/passeren. dan kan nu niet omdat de dsb wel een voorstel heeft gestuurd hoe om te gaan met de restschuld maar geen machtiging heeft getekend om de hypotheek uit teschrijven. ik kan dus niet verkopen. de dnb zegt dat ik moet wachten tot er een koper is voor de hypotheken van de dsb, dat kan lang duren, als de huidige koper zich terug trekt heb ik een probleem, een leeg huis, een huur huis, en een hypotheek en mogenlijk 10% van de koopsom aan boete aan de koper, wie weet hier meer van waar kan ik terecht. Ik heb mij aangemeld bij de stichting van de heer Hendricks.

marcel75

Re: dsb bank omver en ik kan mijn huis niet passeren

Ongelezen bericht door marcel75 »

Dit is inderdaad de huidige stand van zaken. Nog wat feitelijker ligt het iets lastiger. De curatoren hebben alle zogenaamde royementstoezeggingen ingetrokken bij de notarissen. Een royementstoezegging is het bericht van de bank, in dit geval DSB, de voorwaarden heeft vermeld waaronder ze mee willen werken aan de overdracht. Veelal zal de voorwaarde zijn dat er een bepaald bedrag, namelijk de openstaande lening met rente, terugbetaald moet worden. Overigens ga ik er van uit dat u 15 oktober bedoelde, in plaats van 15 september.

De curatoren hebben afgelopen dinsdag een fax gestuurd naar alle notariskantoren in Nederland waarin onder meer stond dat er een nieuw verzoek gedaan moest worden om een dergelijke toezegging te krijgen. In het verleden duurde het maximaal 5 werkdagen voordat DSB een toezegging had gedaan. Hoe lang dat nu gaat duren is helaas niet bekend.

De kans bestaat dat een koper de overeenkomst wil ontbinden, maar daar is eventueel nog een mouw aan te passen. Hiervoor moeten wel de bank van de koper en de koper ook meewerken omdat er behoorlijke risico's voor de koper zijn. Je zou namelijk de woning belast met hypotheek kunnen overdragen. Komt niet vaak voor, maar zou een oplossing kunnen zijn. Als ik koper was, zou ik daar overigens niet zondermeer aan meewerken omdat het risico bestaat dat ik de woning kwijtraak als mijn verkoper niet meer betaald.

Gesloten