LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DSB probleemhypotheek

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
Lola2011

DSB probleemhypotheek

Ongelezen bericht door Lola2011 »

Hallo,

Ook ik ben in de gladde praatjes van mijn voormalig hypotheekadviseur (inmiddels failliet) getrapt.

1e deel hypotheek = gemengd leven €56.000
2e deel hypotheek = Aflosvrij €144.000

2e hypotheek = €40.000

In totaal dus €240.000 met bijbehorende koopsompolissen.

Aangezien de waarde van de woning maar €160.000 bedraagt is er dus sprake van overcreditering.

Weet iemand of het mogelijk is deze (probleem) hypotheek met deze voorwaarden ergens anders onder te brengen?
Of waar we moeten aankloppen voor onafhankelijk advies!
De situatie begint voor ons gezin behoorlijk nijpend te worden op financieel gebied.
(Hebben ons reeds aangemeld bij DSB compensatie.)

Fiesiekus

Re: DSB probleemhypotheek

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Lola2011 schreef:Hallo,

Ook ik ben in de gladde praatjes van mijn voormalig hypotheekadviseur (inmiddels failliet) getrapt.

1e deel hypotheek = gemengd leven €56.000
2e deel hypotheek = Aflosvrij €144.000

2e hypotheek = €40.000

In totaal dus €240.000 met bijbehorende koopsompolissen.

Aangezien de waarde van de woning maar €160.000 bedraagt is er dus sprake van overcreditering.

Weet iemand of het mogelijk is deze (probleem) hypotheek met deze voorwaarden ergens anders onder te brengen?
Of waar we moeten aankloppen voor onafhankelijk advies!
De situatie begint voor ons gezin behoorlijk nijpend te worden op financieel gebied.
(Hebben ons reeds aangemeld bij DSB compensatie.)
Wat is die "gemengd leven" en wat stellen die koopsompolissen voor qua waarde?

Is er ergens NHG op?

Fiesiekus

Re: DSB probleemhypotheek

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Vandaag in de volkskrant:
Compensatieregeling voor DSB klanten. Bij een koopsompolis max. 40% provisie (idioot hoog natuurlijk) óf €3500. Heeft de klant ook een woekerpolis dan max. 30% provisie. Teveel betaalde zou je van de curatoren terug krijgen.

Ben je ex-huizenbezitter die de lasten niet meer kan dragen, dan kom je in de schuldhulpverlening: 50 maanden sappelen en de restschuld wordt daarna weggescholden.

Geen pretje, met dank aan je hypotheekadviseur.

Gesloten