LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ervaringen met ABN Amro banksparen/VEH adviseurs

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
Ingrid A.

ervaringen met ABN Amro banksparen/VEH adviseurs

Ongelezen bericht door Ingrid A. »

Wij gaan verhuizen en na alle slechte ervaringen die we hebben gehad met de Rabo bank, en omdat ze geen scherp voorstel hebben gedaan voor een nieuwe hypotheek, willen wij een andere hypotheekverstrekker. Ik heb me goed geinformeerd over de soorten hypotheken, en we weten zeker dat we een bankspaarhypotheek gecombineerd met een aflossingsvrije hypotheek willen, omdat die het beste bij ons leven/risicoprofiel past.
De adviseur van Vereniging Eigen Huis (VEH) raadde een bankspaarhypotheek van ABN AMRO aan, deels omdat die een scherpe rente hebben, maar ook omdat ze goede voorwaarden zouden hebben en goed meewerken aan het 'fiscaal geruisloos doorsluisen' van wat we in onze Rabo Hypotheekpolis hebben opgebouwd. (Dat zou niet voor alle bankspaarhypotheek-verstrekkers het geval zijn.)

Nu wachten we al drie weken op een offerte van de ABN AMRO, en elke keer als ik er naar vraag 'kan het elke moment komen' maar wordt er een nieuw document gevraagd. Het laatste wat ze nu gevraagd hebben is een verklaring van Rabo/Interpolis over de hoogste en laagste premie; een recente uitdraai van de polis waar dit ook opstaat is blijkbaar niet genoeg om een offerte te maken, wat volgens de Rabo wel zo zou zijn.

Is dit allemaal normaal? Hoe lang duur het om een hypotheek waarbij fiscaal geruisloos wordt doorgesluisd rond te krijgen? (ik sluit niet uit dat ik mezelf mag gaan verwijten te laat begonnen te zijn...!).

De overdracht is begin mei; ik wil daarom de VEH adviseur vragen om bij een andere interessantste aanbieder van een bankspaarhypotheek ook een offerte te vragen. Zou dat verstandig zijn?

Op zich is er geen 'objectieve' reden om te denken dat ze ons geen hypotheek zouden verstrekken (omdat wij heel wat eigen geld inbrengen en vaste banen hebben, en minder dan 100 procent van de executie waarde willen lenen). Maar ik heb ook begrepen dat de banken in 't algemeen veel moeilijker zijn gaan doen met hypotheken, en dus ben ik er niet meer gerust in.

Ik had vooral graag gehoord van andere forumbezoekers hun ervaringen met de VEH adviseurs en ABN AMRO (bankspaarhypotheken); en ander advies/commentaar is uiteraard ook welkom.

dank! Ingrid

kweenie

Re: ervaringen met ABN Amro banksparen/VEH adviseurs

Ongelezen bericht door kweenie »

Voor een eerste berekening van je nieuwe hypotheek zijn allerlei door jezelf aangeleverde gegevens wel goed genoeg, maar als er een definitieve offerte moet worden gemaakt, dan moeten er ook officiële documenten van bv. de vorige hypotheek komen. Dat is ook vanwege de zorgplicht, om te voorkomen dat in de toekomst blijkt dat de situatie toch net weer iets anders was dan gedacht.

Dat betekent dus dat de nieuwe geldverstrekker met de offerte moet wachten totdat alle relevante documenten er zijn. Dat kan soms dus wel even duren.

Ingrid A.

Re: ervaringen met ABN Amro banksparen/VEH adviseurs

Ongelezen bericht door Ingrid A. »

Dank je Kweenie, dat is geruststellend om horen.

Gesloten