LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ervaringen / tips bij online afsluiten

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
annemie76
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 apr 2008 00:08

ervaringen / tips bij online afsluiten

Ongelezen bericht door annemie76 »

hallo allemaal, wij gaan hopelijk einde dit jaar naar nieuwbouw verhuizen. klein maar fijn. nu kijk ik al stiekem vaak op itnernet hoeveel we kunnen krijgen van een bank en dat verschilt enorm, ook bij de online aanbieders

hoe zijn jullie ervaringen met bijv. een fx.nl of de bank van scotland?

hypotheekadviseurs
Berichten: 239
Lid geworden op: 17 feb 2007 02:35

Re: ervaringen / tips bij online afsluiten

Ongelezen bericht door hypotheekadviseurs »

Veel geldverstrekkers berekenen de hoogte van je hypotheek op basis van de CHF norm. Een norm waarbij de hoogte van de hypotheek wordt bepaald aan de hand van de Nibud normen.

Er zijn een aantal geldverstrekkers die je maar gelijk de hoogst mogelijk haalbare hypotheek voorrekenen.

Wees voorzichtig!

Rentetarieven bij andere geldverstrekkers zijn voordeliger van BOS of fx.nl

FX is een tussenpersoon en geen bank.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: ervaringen / tips bij online afsluiten

Ongelezen bericht door kweenie »

Alleen ervaring van een paar jaar geleden.

Via internet is het vooral handig als je een redelijk 'standaard' situatie hebt. Als je dus netjes precies aan alle formele eisen voor de hypotheek voldoet. Als je bijvoorbeeld nog een tijdelijk contract hebt, of om een andere reden geen 100% zeker vast inkomen hebt, dan kan een tussenpersoon/bank handiger zijn, omdat die dan jou specifieke situatie goed kan inschatten. En die weet bij welke geldverstrekker je wel- en niet goed terecht kunt in jou situatie.

Heb je gewoon een standaard vast contract, en geen extreem hoge hypotheek tov je inkomen en de waarde van je huis, dan kun je het prima via internet doen.

ktn
Berichten: 43
Lid geworden op: 09 nov 2006 18:49

Re: ervaringen / tips bij online afsluiten

Ongelezen bericht door ktn »

Er zijn ook tussenpersonen die via internet hun best doen ..

Indien je de afsluitprovisie belangrijk vind, kun je hierop googelen. Je kunt ook gewoon zoeken op erkend nhypotheekadviseur en onderhandelen over de provisie.

annemie76
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 apr 2008 00:08

Re: ervaringen / tips bij online afsluiten

Ongelezen bericht door annemie76 »

via www.hypotheekindex.nl kwam ik uit op hun rente pagina, ziet er allemaal betrouwbaar uit maar lijken me ook een tussenpersoon?

die rentes zijn vrij aardig maar indicatief staat er, ik heb gemaild dat hun advies deel niet werkt dus ben benieuwd

ik ga in ieder geval ook langs onze eigen bank, rabobank

die CHF norm is dat trouwens hetzelfde als Gedragscode Hypothecaire Financieren? daar hebben ze het over op http://www.hypotheekindex.nl/maximale-h ... -hypotheek

want wij willen opzich ook wel een vrij maximale hypotheek. mijn man gaat volgend jaar 4 weken op/af varen wat stuk meer verdient

Erkend Adviseur
Berichten: 197
Lid geworden op: 10 aug 2007 14:31

Re: ervaringen / tips bij online afsluiten

Ongelezen bericht door Erkend Adviseur »

De site die je noemt is een zogenaamde leadgenerator. De gegevens die je invult worden doorverkocht aan tussenpersonen. Je weet dus nooit of je met een goede of slechte te maken krijgt.

Ga gewoon eens bij een onafhankelijk adviseur in je regio langs en bij je bank en bij een kantoor van een keten. Leg de verhalen naast elkaar en maak dan je keuze.

e.wessel
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 apr 2008 17:44

Re: ervaringen / tips bij online afsluiten

Ongelezen bericht door e.wessel »

praktisch alle banken bieden dezelfde produkten aan en je kunt overal ongeveer evenbveel lenen. enkele banken richten zich op het hogere segment en gaan iets verder.

Online afsluiten heeft als voordeel wellicht dat je vaak geen afsluitprovisie hoeft te betalen. echter, dat hoeft tegenwoordig ook vaak niet meer via een tussenpersoon. Je krijgt dan tenminste wel een goed advies over bijv. nieuwe wetgeving. Daarnaast worden de rentes met 1 druk op de knop vergeleken. Belangrijker is dat voorwaarden kunnen worden vergeleken en worden toegelicht. Een hele nare moderne voorwaarde bijv. voor rentekorting is de boete bij verkoop. Niet handig.

Mijn advies als tussenpersoon zijnde: zoek een goede betrouwbare adviseur. Liefst de eigenaar van de zaak, omdat die zelf alle benodigde diploma's in huis heeft. Personeel hoeft tegenwoordig nog steeds niet gecertificceerd te zijn. Pas dus op met wie je in huis haalt.

Tot slot: rente is het laatste waar naar gekenen moet worden. Het is zo jammer vind ik dat minigeen zich vlind staart op rente. rente is aftrekbaar. Premie, administratie- en beheerskosten niet. Daar valt netto winst te behalen. Die info vind je dus echt niet op internet.

Groet, Eric

Gesloten