LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Extra kosten voor buitenlandse betaling uit hypotheek

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
rob hol

Extra kosten voor buitenlandse betaling uit hypotheek

Ongelezen bericht door rob hol »

We hebben een hypotheek bij de ING afgesloten. Ons huis wordt gebouwd door een Duitse aannemer. De termijnen moeten uit het hypotheek depot worden overgemaakt naar een duitse bankrekening. De ING brengt hiervoor per betaling 25 euro in rekening. In het totaal heb ik 10 betaaltermijnen bij de aannemer. Dit geintje gaat me dus 250 eurokosten terwijl het zelf overmaken naar het buitenland gratis is. Bij navraag bij de bank gaven ze mij aan dat dit nu eenmaal de kosten zijn. Ik heb het echter nergens in de kleine lettertjes kunnen terugvinden.
Heeft iemand hier ervaringen mee. Wat kan ik hier tegen doen?

Xpert

Re: Extra kosten voor buitenlandse betaling uit hypotheek

Ongelezen bericht door Xpert »

Door niet met een Buitenlandse aannemer in zee te gaan.

Vraag de ING Bnk anders de termijnen op je eigen rekening te laten storten. Kan jij de termijnen weer doorstorten naar de aannemer.

Weet niet of dit kan, maar proberen kan je altijd.

rob hol

Re: Extra kosten voor buitenlandse betaling uit hypotheek

Ongelezen bericht door rob hol »

Het huis wordt al gebouwd. Dus je eerste optie is niet mogelijk.
Je tweede tip heb ik ook voorgelegd aan de ING maar ze maken niet eerst het geld naar mij over.Ik moet het eerst zelf voor schieten, maar daar zijn de bedragen weer te hoog voor. Ik ga maar eens een gesprek aanvragen met de baas van het kantoor om mijn beklag te doen.

Bedankt voor je reactie.

Gesloten