LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Finance hypotheek

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
Giu

Finance hypotheek

Ongelezen bericht door Giu »

Hoi

wie heeft er ervaring met internet's Finance-hypotheek??

Hun beweren namelijk dat je met een bkr codering of geen intentieverklaring/werkgeversverklaring van je werkgever probleemloos een hypotheek kan afsluiten bij hun. (misschien tegen een grotere rente maar als de maandlast nog steeds lager is dan me huur why not)

Wie is zowiezo bekend met een hypotheek zonder werkgeversverklaring of BKR codering en werkt het inderdaad?????

Mvg

giu

kweenie

Re: Finance hypotheek

Ongelezen bericht door kweenie »

Er is een klein aantal aanbieders van hypotheken voor mensen die niet aan de 'reguliere' voorwaarden voldoen. Bv. met een bkr registratie, een te hoog hypotheekbedrag etc. Omdat ze meer risico lopen, is het logisch dat de rente hoger. Maar omdat bijna niemand deze hypotheken wil aanbieden, kunnen die paar aanbieders daar bovenop nog eens flink hogere tarieven vragen. En dat doen ze dus ook! De tarieven en voorwaarden van zulke hypotheken zijn meestal erg ongunstig.

Als je ondanks de erg hoge tarieven toch zo'n hypotheek wilt afsluiten, let er dan op dat de voorwaarden zo zijn dat je de hypotheek makkelijk kunt oversluiten als je in de toekomst geen bkr notering meer hebt. En probeer zo snel mogelijk van die bkr notering af te komen en een gewone hypotheek af te sluiten.

Giu

Ongelezen bericht door Giu »

het probleem is niet de bkr codering maar mijn partners werkgever weigerd een werkgeversverklaring/intentieverklaring af te geven.
Waarom???? omdat het een lull is. Hij is van mening dat hij met z'm verklaring ergens aan vast zit. onzin gewoon want hij weet zelf ook wel dat zo'n papiertje wettelijk niks zegt. Het is gewoon dwarsdoenerij. Afijn daar hoef ik dus geen moer van te verwachten in ieder geval.

En aangezien banken zo'n dom papiertje nodig hebben voor hun garantie zit ik dus welliswaar aan een ander geval vast dus. Een bank zonder die verklaring.

Jack747

Ongelezen bericht door Jack747 »

Hoi Giu,

Ik ken de Finance Hypotheek niet, maar vermoed dat dit een tussenpersoon is die in speciale hypotheken doet. Dat kan voor mensen die een negatieve BKR-codering hebben, of voor mensen die geen inkomensgegevens kunnen overleggen.

In jou geval kun je terecht bij aanbieders die een hypotheek op eigen verklaring verstrekken.

Af je daarmee ook een huis kun kopen hangt af de hoogte van de benodigde hypotheek, de zogenoemde executiewaarde van de woning en het totale inkomen. Daar kan ik je op basis van de info in je stukje niets over zeggen.

Je eigen bank wil misschien wel meewerken, immers het salris van je partner kun je daar makkelijk aantonen, en is door hen te checken.

Succes,

Jack.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik denk dat ook andere tussenpersonen wel zonder een werkgeversverklaring bij sommige gewone hypotheekvertrekkers een hypotheek kunnen lospeuteren. Wel afhankelijk van je opleiding enzo, natuurlijk (carriereperspectief).

Maar ik neem aan dat je partner nog een tijdelijk contract heeft tot een (eventueel) vast contract. Wil je partner met zo'n baas daar wel blijven? (Overigens wordt de verklaring vaak door P&O ondertekend en niet door de directe baas, maar bij een klein bedrijf is dat waarschijniljk anders).

Jam.bo

Ongelezen bericht door Jam.bo »

Er zijn ook banken die met eigen verklaring werken, wel afhankelijk van de waarde van je onderpand.

Gesloten