Wat een drama verhalen/antwoorden allemaal!!!!!!!!!!!!!
Leg dingen schriftelijk vast en ga niet alleen van mondelinge afspraken uit.
heel simpel:
Je vraagt via je adviseur een gewijzigde offerte. Deze vraagt deze aan bij de bank. Bank stuurt de offerte naar de Tussenpersoon (deze is voor de bank tenslotte de vertegenwoordiger van de klant).
Echter de adviseur zegt nooit iets te hebben ontvangen. Daar gaat het al mis. De adviseur heeft de plicht te controleren of de offerte ontvangen wordt. Dit is niet gebeurd. De klant is onwetend en denk dat zijn advsieur alles regelt. De adviseur kan zich nooit verschuilen (en zeker niet bij Florius, want Florius doet alleen rechtstreeks zaken met tussenpersonen) dat hij geen offerte heeft ontvangen. Hij is degene die daarop juist controle moet uitoefenen!!!!!.
Ik zou de advsieur aanspreken op zijn fouten en de schade bij hem verhalen. Florius lijkt mij in deze case juist te hebben gehandeld. De adviseur ontvangt zelfs rappelbrieven van Florius wanneer hypotheekoffertes niet getekend retour komen. De adviseur had dus alles kunnen doen om goede controle op ontvangst van de offerte kunnen doen. Een dikke "Foei" voor de advsieur die zijn klant met een kluitje in het riet heeft gestuurt. Ik zou e.e.a. nog maar eens door een jurist laten beoordelen. Klacht indienen bij de adviseur (wel binnen een bepaalde termijn volgens regels van het KiFid) en bij geen of onvoldoende resultaat staat een weg naar het KiFid of anders de rechter open.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Florius - lagere rente afgesproken? Nee, toch niet...!!
Re: Florius - lagere rente afgesproken? Nee, toch niet...!!
Ik zal even melden hoe de situatie met mijn ouders (zoals eerder in dit topic beschreven) is afgelopen.
Ze hebben de rechtsbijstandsverzekering ingeschakeld en tevens (met hulp) een pittige brief gestuurd naar het desbetreffende filiaal van de Hypotheker en naar het hoofdkantoor, waarin ze aangegeven hebben dat de Hypotheker een zorgplicht heeft, aangezien ze daar ook voor betaald worden (bemiddelingskosten) en zij dan ook hadden moeten controleren of alles tijdig binnen was. Al met al heeft alles een paar maanden geduurd, maar is er vandaag een gesprek geweest tussen mijn ouders en de adviseur en neemt de Hypotheker alles voor zijn rekening: de boete voor het stopzetten van de hypotheek die ten onrechte verlengd was bij Florius en de advieskosten. Dat laatste compenseert dan tevens de maanden die ze nu al duurder uit waren door de verkeerde hypotheek. Zij gaven inderdaad aan dat zij de plicht hadden om alles in de gaten te houden en dat dit mis is gegaan. Het advies over de hypotheek dat ze gekregen hadden, was wel goed en die hypotheek krijgen ze nu dan ook. Al met al dus goed opgelost en persoonlijk heb ik er inderdaad van geleerd om bij dit soort dingen (maar ook opzeggen sportschool, telefoon etc.) niks mondeling te doen, maar overal schriftelijk bewijs van te vragen.
Ze hebben de rechtsbijstandsverzekering ingeschakeld en tevens (met hulp) een pittige brief gestuurd naar het desbetreffende filiaal van de Hypotheker en naar het hoofdkantoor, waarin ze aangegeven hebben dat de Hypotheker een zorgplicht heeft, aangezien ze daar ook voor betaald worden (bemiddelingskosten) en zij dan ook hadden moeten controleren of alles tijdig binnen was. Al met al heeft alles een paar maanden geduurd, maar is er vandaag een gesprek geweest tussen mijn ouders en de adviseur en neemt de Hypotheker alles voor zijn rekening: de boete voor het stopzetten van de hypotheek die ten onrechte verlengd was bij Florius en de advieskosten. Dat laatste compenseert dan tevens de maanden die ze nu al duurder uit waren door de verkeerde hypotheek. Zij gaven inderdaad aan dat zij de plicht hadden om alles in de gaten te houden en dat dit mis is gegaan. Het advies over de hypotheek dat ze gekregen hadden, was wel goed en die hypotheek krijgen ze nu dan ook. Al met al dus goed opgelost en persoonlijk heb ik er inderdaad van geleerd om bij dit soort dingen (maar ook opzeggen sportschool, telefoon etc.) niks mondeling te doen, maar overal schriftelijk bewijs van te vragen.
Laatst gewijzigd door sonja1977 op 04 dec 2011 21:31, 3 keer totaal gewijzigd.
Re: Florius - lagere rente afgesproken? Nee, toch niet...!!
Gefeliciteerd en petje af voor de Hypotheker dat zij dit hebben opgelost zoals een grote organisatie betaamt.
De Rechtsbijstand verzekereaar krijgt van mij een koude douche!! Dit moet zeker weten welke Juripudentie omtrent dit soort gevallen de Rechtelijke macht hebben gepasseerd de afgelopen jaren. Wannneer ik dat als adviseur wel weet, dan moet de rechtsbijstandverzekeraar zijn huiswerk beter moet doen. Ik zou daarover nog maar eens een opmerking maken naar de verzekeraar "die de belangen van zijn klant moet dienen".
De Rechtsbijstand verzekereaar krijgt van mij een koude douche!! Dit moet zeker weten welke Juripudentie omtrent dit soort gevallen de Rechtelijke macht hebben gepasseerd de afgelopen jaren. Wannneer ik dat als adviseur wel weet, dan moet de rechtsbijstandverzekeraar zijn huiswerk beter moet doen. Ik zou daarover nog maar eens een opmerking maken naar de verzekeraar "die de belangen van zijn klant moet dienen".
Re: Florius - lagere rente afgesproken? Nee, toch niet...!!
Beste Xpert,
Het stukje van de rechtsbijstandverzekering bleek ik verkeerd begrepen te hebben. Dus dat stuk heb ik verwijderd. Excuus voor de verwarring, maar inderdaad petje af voor de Hypotheker!
Het stukje van de rechtsbijstandverzekering bleek ik verkeerd begrepen te hebben. Dus dat stuk heb ik verwijderd. Excuus voor de verwarring, maar inderdaad petje af voor de Hypotheker!
Re: Florius - lagere rente afgesproken? Nee, toch niet...!!
De zaak van mijn ouders leek goed afgerond, maar helaas houdt De Hypotheker zich niet aan de toegezegde mondelinge afspraken. Nu weten mijn ouders ook wel dat dit het risico is van mondelinge afspraken, maar als je 's avonds wordt uitgenodigd op kantoor om alles uit te spreken en op te lossen en je gaat vervolgens tevreden de deur uit, dan ga je er toch van uit dat de beloftes nagekomen worden? Maar bij het vragen om de bevestiging per mail blijkt dat ze ineens niet akkoord gaan met hun eigen afspraken en begint het gedoe weer van voren af aan en gaat de zaak terug naar het hoofdkantoor en naar de rechtsbijstand. Blijkbaar hadden mijn ouders hun mobiele telefoon het gesprek moeten laten opnemen om achteraf bewijs te hebben. Is toch niet normaal meer? Al een half jaar stress, onzekerheid, ergernis en hoge onkosten door HUN fout en dan eerst alles goed op willen lossen en dan toch weer niet...