LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] florius spaarhypotheek

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
rembrant

florius spaarhypotheek

Ongelezen bericht door rembrant »

Heb een hypotheek bij Florius (= onderdeel Fortis) bestaande uit een aflossingsvrij gedeelte en spaargedeelte. Moet ik me zorgen maken bij failliet gaan van Fortis over het opgebouwde spaargedeelte? Wat voor maatregelen zou ik kunnen nemen? Gr. Rembrant

kweenie

Re: florius spaarhypotheek

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik zou mij er geen zorgen over maken. Florius is onderdeel van Abn Amro en dat wordt waarschijnlijk aan een ander doorverkocht. Ook zal Fortis niet zo snel failiet gasn

Treasa77

Ongelezen bericht door Treasa77 »

Ik sluit me aan bij Kweenie.

Heb zelf een bankspaarhypotheek bij Florius.
Verders mijn rekeningen en verzekeringen bij Fortis, al jaar en dag.
Nou, ik heb echt geen nacht minder om geslapen hoor...

Laat je niet gek maken.
Juist door mee te doen aan een paniekaanval breng je een bank in problemen terwijl de bank zelf voor de rest geen acute problemen heeft...

Jack747

Ongelezen bericht door Jack747 »

@rembrant,

Geen reden tot zorg, lijkt me. De intrensieke waarde van Fortis is goed. Beter dan de beurskoers doet vermoeden. Laat je niet gek maken.

Als alles betijt, en dat gaat naar mijn bescheiden mening wel gebeuren, gaan ook de koersen weer omhoog. En met name die van de financials. Voor wat het waard is, ik heb vandaag een pakket aandelen Fortis gekocht.

groet,

Jack

kweenie

Jack, gelijk heb je. De financials, en met name Fortis, zijn heel veel meer in waarde gedaald dan wat op grond van de onbetrouwbare leningen en het gedaalde vertrouwen tussen banken onderling gerechtvaardigd is. Over een paar jaar maken ze weer een normale, gezonde, winst en zal de beurskoers flink hoger zijn.

Ik vroeg mij sowieso al af, wie zouden de laatste dagen eigenlijk de kopers zijn geweest van de Fortis aandelen, en van de aandelen van andere gekelderde financials? Saoedi's? Japanners? China, India? Of de italiaanse banken? Warren Buffet?

Ook zal Fortis niet zo snel failiet gaan. Bos (en de andere benelux landen) willen hun geld niet kwijt raken en bovendien is Fortis in Belgie de grootste private werkgever. Die zullen ze zeker niet zomaar failiet laten gaan. Dus stel dat de huidige kapitaalinjectie niet voldoende zou zijn, dan laten ze Fortis heus niet aan hun lot over.

Jack747

Ongelezen bericht door Jack747 »

@kweenie,
Ik vroeg mij sowieso al af, wie zouden de laatste dagen eigenlijk de kopers zijn geweest van de Fortis aandelen, en van de aandelen van andere gekelderde financials? Saoedi's? Japanners? China, India? Of de italiaanse banken? Warren Buffet?
en dus Jack..., hoewel iets bescheidener qua aankoop denk ik... :D :P :idea:

groet,

Jack

kweenie

Och, volgens mij was het de laatste tijd bijna zo dat je bij aankoop van een pak melk er een bank gratis bij kon krijgen... Je hebt inmiddels waarschijnlijk al zo'n 10% winst gemaakt, volgens mij, niet slecht in een dag.

Gesloten