LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] geen begrip bij abn amro
-
geen begrip bij abn amro
ik heb sinds 3 jaar mijn woning te koop staan .
redden was dat ik samen ging wonen in een andere plaats
ongeveer 2 jaar geleden heb ik voor het eerst contact gehad met de abn amro (toen was er nog geen euro te weinig betaald )
ik heb toen netjes aangegeven dat ik het niet meer op kon brengen op deze manier !
ik heb toen in samenspraak met mijn makelaar voorgesteld dat ik de prijs wou laten zakken comform de markt !
ik kreeg hier absolut geen begrip voor en kreeg dan ook als andwoord dat het niet ging gebeuren daar ik geen Eigen geld heb om de restschuld te betalen
tot 3 keer toe contact gehad omdat de problemen er echt aan kwamen mijn parner raakte haar baan kwijt en toen was de ramp compleet
de abn heft toen meteen ondanks dat er nog geen euro achterstand was de hypotheek uit handen gegeven aan lindorff
nu zit ik dus inmiddels door dit alles in de schuldsanering en moet de komende 3 jaar van 50 eur in de week leven met 4 mensen !!!
lindorff blijft maar bellen en stelt voor om de prijs van mijn huis aan te passen comform de markt op dit moment ?????
nou vraag ik je toch ??? dat heb ik 2 jaar geleden voor gesteld toen kon het niet en nu ineens wel
door deze rotstreek van de abn amro zitten wij nu de komende 3 jaar in de **** !!!
en het is nog niet klaar want lindorff blijft ons bedreigen met telefoontjes
heeft iemand hier ervaring mee ????
wij zijn inmiddels hopeloos
ongeveer 2 jaar geleden heb ik voor het eerst contact gehad met de abn amro (toen was er nog geen euro te weinig betaald )
ik heb toen netjes aangegeven dat ik het niet meer op kon brengen op deze manier !
ik heb toen in samenspraak met mijn makelaar voorgesteld dat ik de prijs wou laten zakken comform de markt !
ik kreeg hier absolut geen begrip voor en kreeg dan ook als andwoord dat het niet ging gebeuren daar ik geen Eigen geld heb om de restschuld te betalen
tot 3 keer toe contact gehad omdat de problemen er echt aan kwamen mijn parner raakte haar baan kwijt en toen was de ramp compleet
de abn heft toen meteen ondanks dat er nog geen euro achterstand was de hypotheek uit handen gegeven aan lindorff
nu zit ik dus inmiddels door dit alles in de schuldsanering en moet de komende 3 jaar van 50 eur in de week leven met 4 mensen !!!
lindorff blijft maar bellen en stelt voor om de prijs van mijn huis aan te passen comform de markt op dit moment ?????
nou vraag ik je toch ??? dat heb ik 2 jaar geleden voor gesteld toen kon het niet en nu ineens wel
door deze rotstreek van de abn amro zitten wij nu de komende 3 jaar in de **** !!!
Re: geen begrip bij abn amro
Tsja abn en linddorff hebben andere belangen. Maar wat u wel onder ogen moet houden is uw eigen stommiteit. Je moet altijd eerst je huis verkopen voor je iets nieuws koopt.
Waarom dan in de eerste plaats het huis te koop zetten vraag ik me dan af. Die keuze is je eigen geweest, en met de huidige huizenmarkt was dit probleem op een bierviltje wel te berekenen.roodrunner schreef:ik heb sinds 3 jaar mijn woning te koop staan .
Sorry, maar ik ben het wel eens met de bank en Lindorff in deze.
En wat betreft het nu wel tegen een marktconforme prijs te koop zetten, we zijn in het algemeen 3 jaar verder met z'n allen, wat ook bij banken tot andere inzichten heeft geleid. En ABN-Amro is nu zeker dat er alles uit gehaald is wat er voor ze te halen valt, van een kale kip kan je niet meer plukken, enkel nog het karkas verkopen.
Overigens ben je na 4 jaar schuldsanering er van af, dus er gloort wel een miniem klein sprankje licht aan het eind van een lange donkere tunnel.
-
ik geloof dat ik niet begrepen word ? of ik ben niet duidelijk geweest
ik heb geen tweede huis gekocht we wonen in een huurwoning omdat mijn apartement te klein is om met 2 kinderen in te wonen
en tuurlijk wil ik ook niet onder mijn verplichtingen en verandwoording uit !!!
maar ik heb twee jaar geleden geprobeert om er het beste en hoogste uit te halen maar toen wou abn amro niet meewerken !
en dan meteen als er nog nooit een euro achterstand is geweest het dossier naar lindorf te sturen ????????
2 jaar terug ging het om 10 duizend en nu gaat het over bijna 50 duizend tekort !!
dus ik weet niet wat jij snapt aan de abn e lindorff maar ik zou toch voor die 10 gaan inplaats van 50 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ik heb geen tweede huis gekocht we wonen in een huurwoning omdat mijn apartement te klein is om met 2 kinderen in te wonen
maar ik heb twee jaar geleden geprobeert om er het beste en hoogste uit te halen maar toen wou abn amro niet meewerken !
en dan meteen als er nog nooit een euro achterstand is geweest het dossier naar lindorf te sturen ????????
2 jaar terug ging het om 10 duizend en nu gaat het over bijna 50 duizend tekort !!
dus ik weet niet wat jij snapt aan de abn e lindorff maar ik zou toch voor die 10 gaan inplaats van 50 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
u hebt dus gekozen tussen geen geld of een te kleine woning.roodrunner schreef:ik geloof dat ik niet begrepen word ? of ik ben niet duidelijk geweest
waarschijnlijk had u beter voor een te kleine woning kunnen kiezen.
toen ik klein was sliepen wij met 4 kinderen in 2 stapelbedden in een kamertje van 2 bij 3 meter.
er valt dus best wat in te schikken als de nood hoog is.
-
Het gevolg is dan toch dubbele woonlasten, en dat gedurende twee jaar. Geen idee of ABN een nieuwe hypotheek/inkomen berekening heeft gemaakt?roodrunner schreef:ik geloof dat ik niet begrepen word ? of ik ben niet duidelijk geweest
Sja, en wat is te klein, de flats hier hebben twee slaapkamers. Mijn buurman is gaan samenwonen met een vrouw die twee kinderen heeft: een puberdochter en een puberzoon. Kinderen bij elkaar op de kamer, en het gaat nog prima ook. Je zult niet zo heel veel gezinnen zien die zo gelukkig zijn als die vier.
Je zit in ieder geval met een probleem, en niet zo'n klein beetje ook. Ik weet ook niet of je het hele verhaal vertelt. Twee jaar geleden, als je met de prijs gezakt was, zou je inderdaad minder verlies hebben geleden dan nu. Huizen zijn heden ten dage nu eenmaal minder waard dan twee jaar geleden.
Dat kan ik me niet voorstellen, de schuldsanering in zonder dat je een cent betalingsachterstand hebt, zo werkt het volgens mij niet.witte angora schreef:...Ik weet ook niet of je het hele verhaal vertelt....
-
Dat klopt, maar er wordt dus met droge ogen beweert dat iedere euro aan de hypotheek betaald is. Maar als de hypotheekschuld mee is genomen in de schuldsanering, dan snap ik de ABN weer wel. En dan ligt het probleem toch echt niet bij de ABN.
Alleen wordt er hier gesteld dat de schuldsanering door de ABN komt. Het staat er gewoon een beetje vaag allemaal.
Alleen wordt er hier gesteld dat de schuldsanering door de ABN komt. Het staat er gewoon een beetje vaag allemaal.
Tsja, als zij konden tijdreizen wel ja, maar zij en jij staan in 2014, waar het objectieve feit is dat de huizen fors minder waard zijn als 3 jaar geleden. En dat samenwonen, heel begrijpelijk allemaal, maar dat is een eigen keuze geweest. Wat zou je hebben gedaan als je toentertijd advies aan de ABN had gevraagd, en die hadden geadviseerd om met z'n allen te hokken in je flat totdat de crisis/storm weer was gaan liggen?roodrunner schreef:ik geloof dat ik niet begrepen word ? of ik ben niet duidelijk geweest
En 3 jaar terug is 2011, toen was gevoegelijk wel duidelijk dat de crisis lang zou duren, en diepe sporen achter zou gaan laten. Als jij als volwassene zelfstandig besluiten als het nemen van een hypotheek, of te gaan samenwonen, denkt te kunnen nemen, had je wat mij betreft ook de crisis als factor in je besluitvorming mee kunnen (eigenlijk moeten) nemen. Keuzevrijheid geeft ook verantwoordelijkheid voor de gevolgen van die keuzes.
Nogmaals, ik vind het puur persoonlijk verschrikkelijk voor je, dit heb je vast en zeker niet zo gewild, en ik hoop dat je het hoofd boven water kan houden in deze maalstroom. Maar de bank heeft gelijk, en kan zoals gezegd niet tijdreizen om het verlies voor jullie beiden te beperken.
Eigenlijk is de situatie vrij simpel. Je kunt een hypotheeklening hebben, omdat je een onderpand hebt. Als je het onderpand wil verkopen, dan zal die schuld terugbetaald moeten worden. Als de verkoopopbrengst te laag is daarvoor, dan zul je zelf moeten bijspringen: uit spaargeld of met een 'gewone' lening.
Heb je niet genoeg spaargeld, dan zul je dus een lening moeten afsluiten. Maar omdat daar dan geen onderpand meer voor is, wordt die lening op een zelfde manier getoetst als wanneer je, bijvoorbeeld, de lening zou willen nemen voor een auto. Blijkbaar had en heb je te weinig leencapaciteit voor zo'n lening. Misschien is je inkomen daar te laag voor, misschien dat je al een andere lening hebt lopen.
Als je zo dus niet genoeg geld hebt om die restschuld te betalen, dan kun je simpelweg de woning op dat moment niet verkopen. Daar heeft abn amro weinig schuld aan.
De opties die je dan hebt: hogere verkoopprijs (zit er waarschijnlijk niet in), meer sparen, eventuele bestaande lening aflossen of je inkomen verhogen (ook lastig). Het is dan je eigen keuze dat je in een andere woning gaat wonen en dus, in plaats van meer te sparen, juist meer uitgaven hebt. Ook daar kun je de bank niet echt de schuld van geven.
Heb je niet genoeg spaargeld, dan zul je dus een lening moeten afsluiten. Maar omdat daar dan geen onderpand meer voor is, wordt die lening op een zelfde manier getoetst als wanneer je, bijvoorbeeld, de lening zou willen nemen voor een auto. Blijkbaar had en heb je te weinig leencapaciteit voor zo'n lening. Misschien is je inkomen daar te laag voor, misschien dat je al een andere lening hebt lopen.
Als je zo dus niet genoeg geld hebt om die restschuld te betalen, dan kun je simpelweg de woning op dat moment niet verkopen. Daar heeft abn amro weinig schuld aan.
De opties die je dan hebt: hogere verkoopprijs (zit er waarschijnlijk niet in), meer sparen, eventuele bestaande lening aflossen of je inkomen verhogen (ook lastig). Het is dan je eigen keuze dat je in een andere woning gaat wonen en dus, in plaats van meer te sparen, juist meer uitgaven hebt. Ook daar kun je de bank niet echt de schuld van geven.
Op hetzelfde bierviltje had de bank kunnen uitrekenen dat:sjohie schreef:..... met de huidige huizenmarkt was dit probleem op een bierviltje wel te berekenen.
Sorry, maar ik ben het wel eens met de bank en Lindorff in deze.
-TS leegloopt op dubbele lasten bij niet verkopen van de woning
-Het voor de bank voordeliger kan zijn om woning tegen lagere prijs te verkopen. Alternatief is executieverkoop die nog minder opbrengt , gecombineerd met een forse hypotheek achterstand.
Door halsstarrigheid van de bank lijden beide partijen nu meer verlies, alleen aan kant van TS gaat dit gepaard met menselijk leed.
Kun je Lindorff niet simpelweg eenmalig verwijzen naar je bewindvoerder?roodrunner schreef:lindorff blijft maar bellen en stelt voor om de prijs van mijn huis aan te passen comform de markt op dit moment
Menselijk leed dat TS dus zelf veroorzaakt heeft door een verkeerde beslissing te nemen.16again schreef:Door halsstarrigheid van de bank lijden beide partijen nu meer verlies, alleen aan kant van TS gaat dit gepaard met menselijk leed.
-
Makkelijk gezegd mh73, achteraf kijk je een koe in de kont. Proost!mh73 schreef:Menselijk leed dat TS dus zelf veroorzaakt heeft door een verkeerde beslissing te nemen.16again schreef:Door halsstarrigheid van de bank lijden beide partijen nu meer verlies, alleen aan kant van TS gaat dit gepaard met menselijk leed.
Dat neemt niet weg dat het wel zo is.een vraag, een antwoord schreef:Makkelijk gezegd mh73, achteraf kijk je een koe in de kont. Proost!mh73 schreef:Menselijk leed dat TS dus zelf veroorzaakt heeft door een verkeerde beslissing te nemen.16again schreef:Door halsstarrigheid van de bank lijden beide partijen nu meer verlies, alleen aan kant van TS gaat dit gepaard met menselijk leed.
Ik lees in dit hele verhaal niet dat TS zijn eigen verantwoordelijkheid neemt.
Het is allemaal de schuld van anderen en die zijn nu heel gemeen tegen TS maar uiteindelijk is het TS die zelf al die beslissingen heeft genomen.
-
Ik begrijp in dit topic 1 ding niet.
Voordat TS ging samenwonen was de situatie, qua aantal woningen, toch identiek aan de huidige situatie , en waarom leidt dit dan na het samenwonen tot financiele problemen?
Of is het echte probleem dat de partner nu haar baan nu heeft verloren?
Ik zou zeggen, als maar enigzins mogelijk, zeg het huurcontract op en verhuis terug naar de koopwoning
Voordat TS ging samenwonen was de situatie, qua aantal woningen, toch identiek aan de huidige situatie , en waarom leidt dit dan na het samenwonen tot financiele problemen?
Of is het echte probleem dat de partner nu haar baan nu heeft verloren?
Ik zou zeggen, als maar enigzins mogelijk, zeg het huurcontract op en verhuis terug naar de koopwoning
-
Leg op een forum maar eens uit wat het totale probleem is, dat kan eigenlijk niet..
Ben aan de hand van reacties wel eens benaderd door vvragenstellers en het zit altijd anders dan je zelf denkt. Soms ontrbreekt bij de vragen enige vorm van zelfreflectie, maar net zo vaak gaat het om een groot persoonlijk drama. Wist jij b.v. begin 2008 hoe de huizenmarkt zich zou ontwikkelen?
Begin 2008 was alles nog goed en groeiden bomen tot in de hemel en toen barstte de bankencrisis uit.
Ben aan de hand van reacties wel eens benaderd door vvragenstellers en het zit altijd anders dan je zelf denkt. Soms ontrbreekt bij de vragen enige vorm van zelfreflectie, maar net zo vaak gaat het om een groot persoonlijk drama. Wist jij b.v. begin 2008 hoe de huizenmarkt zich zou ontwikkelen?
Begin 2008 was alles nog goed en groeiden bomen tot in de hemel en toen barstte de bankencrisis uit.
In dit geval is het jaartal 2011 relevant, aangezien TS spreekt over "3 jaar geleden". En toen was wél duidelijk dat deze crisis lang en hard toe zou slaan. Tot die tijd kon alles zo te lezen betaald worden, echter TS gaat uit vrije wil samenwonen, en alles vliegt uit de bocht.een vraag, een antwoord schreef:Leg op een forum maar eens uit wat het totale probleem is, dat kan eigenlijk niet..
-
Dat begrijp ik , maar door het samenwonen verandert er niets aan het totale inkomen, noch aan het aantal huizen waarvoor wordt betaald.vogels schreef:Als ik het goed begrijp, is TS gaan samenwonen met een vrouw + 2 kinderen. Alleen voor jezelf zorgen is stukken goedkoper dan voor een heel gezin. TS had er natuurlijk verstandig aan gedaan, de huishoudens/de financiën gescheiden te houden totdat zijn woning was verkocht.
Het enige wat zou kunnen is dat de vrouw met haar salaris recht zou hebben op huurtoeslag of zorgtoeslag wat door het samenwonen is komen te vervallen .
Ja, ik weet wel dat het makkelijk gezegd is. Ik snap ook best dat de situatie van TS nu helemaal niet prettig is. Maar dit topic heet: 'geen begrip bij abn amro'. Maar uiteindelijk is het de beslissing van TS zelf geweest om het zo te laten verlopen. Abn amro is een bedrijf en zal daarom altijd beslissingen nemen op zakelijke gronden. Als zij voor iedereen begrip moeten opbrengen kunnen zij meteen wel stoppen met het bedrijf, want dan is er geen normale bedrijfsvoering mogelijk.een vraag, een antwoord schreef:Makkelijk gezegd mh73, achteraf kijk je een koe in de kont. Proost!mh73 schreef:Menselijk leed dat TS dus zelf veroorzaakt heeft door een verkeerde beslissing te nemen.16again schreef:Door halsstarrigheid van de bank lijden beide partijen nu meer verlies, alleen aan kant van TS gaat dit gepaard met menselijk leed.
mh73 schreef: Maar dit topic heet: 'geen begrip bij abn amro'. Maar uiteindelijk is het de beslissing van TS zelf geweest om het zo te laten verlopen. Abn amro is een bedrijf en zal daarom altijd beslissingen nemen op zakelijke gronden. Als zij voor iedereen begrip moeten opbrengen kunnen zij meteen wel stoppen met het bedrijf, want dan is er geen normale bedrijfsvoering mogelijk.
Oh nee hoor.....dat was ook een gedwongen keuze van ABN: door de crisis en gebrek aan liquide middelen konden zij toen helemaal niet akkoord gaan met een verkoop "onder water"......door het verder verloop en licht herstel en veranderde omstandigheden nu is de situatie nu echter dat zoiets nu wel kan.
Dus het is wel erg makkelijk om alleen TS het in de schoenen te schuiven.