k heb voor mijn koophuis een bouwdepot van 32000euro
De afspraak was met de ASR dat ik bijv op marktplaats
of bij een internetwinkel bouwspullen kon kopen omdat dat
natuurlijk de kosten drukt dat heb ik gedaan voor ruim 7000euro
Daar zit de gehele verwarming bij en een vloer 2ehands.
Nu krijg ik net een brief dat die kosten niet uit het depot
betaald worden omdat het geen officiele rekeningen zijn!
terwijl ik een rekening heb gekregen van de verwarmingsleverancier(internet)
Wat nu? Ik heb geld geleend van mijn ouders en ik moet door met de verbouwing
Iemand die raad weet?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] geen geld uit bouwdepot
Re: geen geld uit bouwdepot
Het is raar dat de geldverstrekker terugkomt op de toezeggingen. Maar het kan ook zijn dat er een misverstand was over wat je bedoelde. Vaak kun je een deel van het bouwdepot wel gebruiken voor losse dingen of zaken zonder factuur, maar niet het grootste deel. Ook omdat het anders lastiger kan worden om de fiscus aan te tonen dat het geld gebruikt is voor woningverbetering. Daarom zul je in het algemeen niet een groot deel van het bouwdepot aan marktplaats-artikelen mogen besteden. Dus misschien dacht je tussenpersoon dat je maar een klein deel aan marktplaats wou besteden en heeft hij daarom gezegd dat dat kon.
Maar de rekening van de verwarming zou volgens mij wel gewoon vergoed moeten worden. Als daar duidelijk op staat wat er gekocht is, dan zou ook duidelijk kunnen zijn dat het gebruikt is voor woningverbetering. Daarover zou ik met je tussenpersoon in gesprek gaan.
Maar de rekening van de verwarming zou volgens mij wel gewoon vergoed moeten worden. Als daar duidelijk op staat wat er gekocht is, dan zou ook duidelijk kunnen zijn dat het gebruikt is voor woningverbetering. Daarover zou ik met je tussenpersoon in gesprek gaan.
Het is logisch dat je een nota moet kunnen overleggen. Het bouwdepot is namelijk voor de bank ook een zekerheid dat het huis meer waard zal worden en dat het geld uit het depot niet gebruikt zal worden voor andere consumptieve doeleinden.
De meeste banken geven als een vooraf bepaald minimum in het bouwdepot is bereikt je wel de mogelijkheid om het geld op je rekening te krijgen. Dat kun je dan vrij besteden aan de laatste dingen.
Ook kun je 2 jaar wachten. Dat is over het algemeen de termijn waarbinnen het bouwdepot opgemaakt moet zijn. Vlak voor ommekomst van die termijn zal ASR je laten kiezen: of uitkeren of gebruiken voor gedeeltelijke aflossing.
Dat je een afspraak hebt gemaakt dat je gewoon op marktplaats iets mag kopen en dan wel een uitkering uit je depot krijgt, lijkt me sterk. Die afspraak zul je zeker niet op papier hebben. Ik vrees dat hier een (onwetende) adviseur iets gezegd heeft om een product te kunnen verkopen.
De meeste banken geven als een vooraf bepaald minimum in het bouwdepot is bereikt je wel de mogelijkheid om het geld op je rekening te krijgen. Dat kun je dan vrij besteden aan de laatste dingen.
Ook kun je 2 jaar wachten. Dat is over het algemeen de termijn waarbinnen het bouwdepot opgemaakt moet zijn. Vlak voor ommekomst van die termijn zal ASR je laten kiezen: of uitkeren of gebruiken voor gedeeltelijke aflossing.
Dat je een afspraak hebt gemaakt dat je gewoon op marktplaats iets mag kopen en dan wel een uitkering uit je depot krijgt, lijkt me sterk. Die afspraak zul je zeker niet op papier hebben. Ik vrees dat hier een (onwetende) adviseur iets gezegd heeft om een product te kunnen verkopen.
Het huis wat ik gekocht heb is uit de jaren 30 ik wil die stijl er in terug brengen .
Toen ik op Marktplaats een kloostervloer zag voor een
kwart van de winkelwaarde heb ik ASR gebeld met de vraag
of ikdeze mocht kopen . Dit was volgens de medewerker geen bezwaar
mits er een verkoopverklaring bij zat van de verkoper . Ik heb dus paneeldeuren
gekocht en oude bouwmaterialen zo om de waarde van het huis weer te herstellen
Bij alles zat een aankoopverklaring die door mij en de verkoper is getekend en ingezonden.
Ik weet dus niet wat ik verkeerd heb gedaan.
Toen ik op Marktplaats een kloostervloer zag voor een
kwart van de winkelwaarde heb ik ASR gebeld met de vraag
of ikdeze mocht kopen . Dit was volgens de medewerker geen bezwaar
mits er een verkoopverklaring bij zat van de verkoper . Ik heb dus paneeldeuren
gekocht en oude bouwmaterialen zo om de waarde van het huis weer te herstellen
Bij alles zat een aankoopverklaring die door mij en de verkoper is getekend en ingezonden.
Ik weet dus niet wat ik verkeerd heb gedaan.
Sascha,
Je zegt het zelf al! Je hebt zelf een aankoopverklaring opgesteld, terwijl de verkoper een verkoopverklaring moest afgeven. Wat je had moeten doen was de desbetreffende pagina van Marktplaats printen en die door de verkoper laten tekenen (met naam en toenaam vermeld uitaard) en daarop de afgesproken prijs moeten laten zetten.
Vervolgens had jij een paraaf gezet op die pagina en had je dat op kunnen sturen. Nu heb je zelf verklaart iets gekocht te hebben zonder bewijs van een verkoper. Dan gaat het dus mis.
Je zegt het zelf al! Je hebt zelf een aankoopverklaring opgesteld, terwijl de verkoper een verkoopverklaring moest afgeven. Wat je had moeten doen was de desbetreffende pagina van Marktplaats printen en die door de verkoper laten tekenen (met naam en toenaam vermeld uitaard) en daarop de afgesproken prijs moeten laten zetten.
Vervolgens had jij een paraaf gezet op die pagina en had je dat op kunnen sturen. Nu heb je zelf verklaart iets gekocht te hebben zonder bewijs van een verkoper. Dan gaat het dus mis.