LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Golf van gedwongen huizenverkopen dreigt

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
GroenePolitiek

Golf van gedwongen huizenverkopen dreigt

Ongelezen bericht door GroenePolitiek »

http://www.nu.nl/economie/2642364/golf- ... reigt.html

Volgens nu.nl dreigt een golf van gedwongen huizen verkopen. Met grote prijsval voor bestaande eigenaren, kapitaalvernietiging voor huiseigenaren en banken en langdurige ellende voor de mensen wiens huis geveild wordt.
.
De overheid heeft door aanscherping van de voorwaarden voor NHG deze problemen veroorzaakt.
Aanscherping van de NHG-voorwaarden had men moeten doen, toen het goed ging.
Doe je dat in een crisis, dan verdiep je de crisis en veroorzaak je ellende.
Dat noem ik: onbehoorlijk bestuur.
.
Stel je het volgende voor:
De NHG-voorwaarden worden fors versoepeld.
Mensen die nu geen huis kunnen kopen en dat wel willen, kunnen een hypotheek krijgen.
De huizenmarkt komt weer in beweging.
Banken hoeven minder kapitaal af te schrijven.
Mensen die hun huis niet meer kunnen betalen kunnen er tegen een redelijke prijs vanaf.
De woningnood wordt minder.
De woningmarkt herstelt zich.
.
Vraag:
Kan het misschien wat creatiever ???

Als bank: Stel je hebt een slechte hypotheek. Waarom de hypotheek niet doorschuiven naar een potentiele koper, die misschien niet aan alle voorwaarden voldoet maar de hypotheek vermoedelijk wel kan opbrengen?
Aan de Vereniging Eigen Huis, hypotheekverstrekkers, makelaars en NHG: Waarom zijn er geen makelaars in slechte hypotheken? Als gedwongen verkoop dreigt, kun je voor dat object een gemakkelijke hypotheek aanbieden. Als een object al NHG heeft, zou de NHG veel soepeler moeten zijn, zodat verliezen op de NHG vermeden worden.
.
Als hypotheekverstrekker met een slechte hypotheek: Verkoop de hypotheek en het huis aan iemand die niet voor een gewone hypotheek in aanmerking komt. Er zijn heel veel ZZP-ers, die gemakkelijk een hypotheek kunnen betalen maar die gewoon niet voor hypotheek in aanmerking MOGEN komen.
.
Op funda.nl e soortgelijke websites zou men een aparte afdeling kunnen maken met huizen met slechte hypotheken.
.
Met wat creativiteit is veel ellende te voorkomen !

jonis

Re: Golf van gedwongen huizenverkopen dreigt

Ongelezen bericht door jonis »

Als bank: Stel je hebt een slechte hypotheek. Waarom de hypotheek niet doorschuiven naar een potentiele koper, die misschien niet aan alle voorwaarden voldoet maar de hypotheek vermoedelijk wel kan opbrengen?
Volgens nu.nl dreigt een golf van gedwongen huizen verkopen. Met grote prijsval voor bestaande eigenaren, kapitaalvernietiging voor huiseigenaren en banken en langdurige ellende voor de mensen wiens huis geveild wordt.
Waarom zou een koper dat doen? Waar zit het "voordeel" van de dalende prijzen?
Waarom zou iemand een 40-50.000,- te hoge hypotheek willen overnemen als hij die 30-40-50.000,- minder al niet van de bank krijgt?
Waarom zou "ik" 240.000 voor iets willen betalen waar anderen 200.000,- voor betalen en ook nog tegen meer rente en zonder NHG?

jonis

Ongelezen bericht door jonis »

Bij dit soort ongeleide protesten zitten altijd mensen, die psychisch niet in orde zijn. En mensen die uit zijn op rellen. En mensen die eigenlijk ingehuurd zijn door de gevestigde orde om de protesten in diskrediet te brengen.
.
De feiten:
De elite van de westerse wereld heeft zich verschrikkelijk misdragen en daarmee grote schade veroorzaakt.
De politici zijn vooral uit op commissariaatjes bij de grote bedrijven en hebben het volksvertegenwoordiger-schap al heel lang geleden in de ban gedaan. Zij zijn feitelijk opportunistische verraders.
De schade wordt afgewenteld op de zwakken en de middenklasse.
De financiele instellingen hebben zich buitengewoon misdragen.
.
Het wordt tijd voor radicale verandering.
Topic: Protesteer mee tegen zelfverrijking bij banken/verzekeraars

En dan wil je anderen een 30-40-50.000,- te dure hypotheek aanpraten....... :lol:

Ben je soms ingehuurd?

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik denk dat de mensen zelf willen kiezen bij welke bank ze hun hypotheek onderbrengen, denk je niet?

Wat jij voorstaat is een rijtje Rabo-hypotheek huizen, ING-hypotheekhuizen, ABN_Amro-hypotheek huizen, enzovoorts. Degenen die bijvoorbeeld bij de Rabo zitten, en niet van bank willen overstappen, komen dus niet in aanmerking voor de ABN-hypotheek huizen, ING-hypotheek huizen, enzovoorts. Oftewel: hoe krijg je de huizenmarkt nog verder vast.

Kansloos idee.
Als een object al NHG heeft, zou de NHG veel soepeler moeten zijn, zodat verliezen op de NHG vermeden worden.
Bij mijn weten is de NHG niet uitsluitend perceelsgebonden, maar persoonsgebonden, in combinatie met een aantal factoren. Dit gaat dus ook niet werken.
Mensen die nu geen huis kunnen kopen en dat wel willen, kunnen een hypotheek krijgen.
Ik kan met mijn WAO geen huizen kopen, maar ik wil wel. Regel jij even die hypotheek voor me? Als het kan, mijn voorkeur gaat uit naar huize Soestdijk, na de renovatie, of iets vergelijkbaars.

Heb je nog iets waar je over nagedacht hebt?

Fiesiekus

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

GroenePolitiek schreef:Aan de Vereniging Eigen Huis, hypotheekverstrekkers, makelaars en NHG: Waarom zijn er geen makelaars in slechte hypotheken?
Die zijn er wel (teveel zelfs) en die noemen zich "erkend hypotheekadviseur". Die hebben jarenlang de mensen gepusht om hoge hypotheken en kapitaalsverzekeringen af te sluiten. En de overwaarde niet in het volgende huis, maar in aandelen te stoppen.

Met als gevolg: kapitaalvernietiging, hoge hypotheek- en verzekeringslasten en een huis dat (veel) minder waard is dan de hypotheeksom. Met als gevolg: banken moeten afschrijven, huizen worden executoraal verkocht en de bewooners worden er uit gezet. Als die financiële, economische en maatschapeplijke ellende is uitsluitend het gevolg van.....de (erkende) hypotheekadviseurs.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Die zijn er wel (teveel zelfs) en die noemen zich "erkend hypotheekadviseur". Die hebben jarenlang de mensen gepusht om hoge hypotheken en kapitaalsverzekeringen af te sluiten.
Sterker nog , hier in Den Bosch zit een makelaar die vrolijk mee zit te bieden bij executie verkoop van woningen die hij zelf bij de mensen aangesmeert heeft :?

Gesloten