In 2017 loopt de rentevastperiode af van mijn spaarhypotheek bij N.N.. De spaarhypotheek eindigt in 2020. Het huidige rentepercentage is 7,2.
Het rente percentage van de hypotheek is gekoppeld aan die van mijn verzekering. Ik zou graag de laatste 3 jaar het hoge percentage van 7,2 willen vasthouden i.p.v. een lager percentage. Dit levert mij het meest op.
Kan/mag dit? Wat zijn de argumenten om dit niet mogelijk te maken. Mijns inziens is het voor banken broekzak vestzak. Van N.N. krijg ik geen antwoord.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Huidige hoge rente na rentevastperiode spaarhypotheek
Re: Huidige hoge rente na rentevastperiode spaarhypotheek
Mijn "adviseur" zei eerder al eens; als je eens een hogere rente wilt dan kun je dat gewoon vragen, maar ik zit niet bij NN.
Zal helaas niet lukken. Ook bij mijn dochter (bij Florius) nu maar een variabele rente afgesproken, met de hoop dat de rente de komende tijd gaat stijgen. Dit natuurlijk i.v.m. het belasting voordeel.
Natuurlijk doet de NN dat niet. Maar u had dat natuurlijk eerder kunnen bedenken bij het vaststellen van de renteperiode. U zou ook nog die twee jaar zoveel mogelijk extra kunnen storten in die polis.
Wellicht kan/zal de belastingdienst hier problemen mee hebben. Zij worden er nl. wel slechter van.Jos Groen schreef:Kan/mag dit? Wat zijn de argumenten om dit niet mogelijk te maken. Mijns inziens is het voor banken broekzak vestzak. Van N.N. krijg ik geen antwoord.
Geldverstrekkers moeten transparante tarieven hebben en mogen daarom niet meer de mogelijkheid bieden om over de rente te onderhandelen. En dat gaat dan natuurlijk twee krabben op.
Mogelijk kun je nog wel van bepaalde 'voordelen' af. Of bijvoorbeeld oversluiten van nhg naar niet-nhg.
Mogelijk kun je nog wel van bepaalde 'voordelen' af. Of bijvoorbeeld oversluiten van nhg naar niet-nhg.