LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hypotheek bemiddelaar rekent 145 euro per uur !!!

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
ron1

Hypotheek bemiddelaar rekent 145 euro per uur !!!

Ongelezen bericht door ron1 »

Een vraag voor een neef van mij, een hypotheekbemiddelaar heeft voor zijn uren gestoken in het voorbereiden voor een hypotheek 145 euro per uur berekend.

Dit staat ook zo letterlijk op de factuur...

Mijn neef is hiermee mondeling accoord gegaan toen hij de regeltjes doornam op zijn eerste gesprek, op het formulier staat duidelijk 145 euro per uur....

Wat vinden jullie hiervan....bemiddelaar is aangesloten bij erkende banken e.d.is dus een erkend particulier bedrijf in verzekeringen en hypotheken....het bedrijf staat dus op zichzelf en is geen keten zoals de hypotheker, hypotheekshop e.d.

SJZ

Re: Hypotheek bemiddelaar rekent 145 euro per uur !!!

Ongelezen bericht door SJZ »

Wat vinden jullie hiervan.
Tja, wat belangrijker is is wat je neef ervan vindt. En dat weten we al:
Mijn neef is hiermee mondeling accoord gegaan toen hij de regeltjes doornam op zijn eerste gesprek, op het formulier staat duidelijk 145 euro per uur.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Advocaat rekent minimaal 150 per uur. Loon van mediators is ook niet misselijk.

Die maatkostuums moeten toch ergens van betaald worden of niet dan. :wink:

Zie het zo: die makelaar doet tenminste nog iets voor dat geld.

De bankengraaiers en dat soort volk pikken per uur veel en veel meer in, en het enige wat ze doen is elkaar de handenschudden, samen lunchen, en bespreken hoe de werknemers nóg harder kunnen werken zodat er nóg meer voor henzelf overblijft. :cry:

Dan valt het met die makelaar nog wel mee of niet dan. :P

GezondVerstand10

Ongelezen bericht door GezondVerstand10 »

Wat is je vraag? Of wij dit veel vinden? Als het een éénpitter is, is het vrij fors. Als het een universitair geschoold adviseur van een grote organisatie is, is het weinig. Ik zit als klant bij een bigfour accountant/fiscalistenkantoor. De uurprijzen zijn daar afhankelijk van de werkervaring van de adviseur. De goedkoopste is EUR 143, de partner EUR 450 excl 19 BTW. Ze besparen echter meer dan ze kosten dus vind het prima.

Als je neef veel bespaard prima. Hier heb ik echter mijn vragen bij. Hypo is niet zo ingewikkeld als men doet voorkomen, je kan veel zelf.

Als ik vragen heb dan zoek ik eerst op internet en spreek dan gewapend met deze kennis met mijn fiscalist/accountant. Ik kan dan gericht vragen en dit scheelt tijd en kosten

Tip: als je al voor zoiets relatief simpel als een hypo een adviseur inschakelt bereid je dan terdegen voor en neem de moeite internet af te stropen. Dan zijn de kosten lager. Houdt goed bij wat hij doet en hoeveel tijd er aan besteedt wordt. Er wordt nog weleens een uurtje gesprokkeld op de klanten door de adviseurs :wink:

witte angora

Er wordt nog weleens een uurtje gesprokkeld op de klanten door de adviseurs
De advocaat van mijn ex had ook een mooie: standaardeenheden van 6 minuten. Iedere eenheid was 15 euro ex btw. En daar kwamen dan de kantoorkosten ook nog bovenop.

Had ze gebeld, advocaat was niet beschikbaar: kostte één eenheid. Even een dingetje vragen, nog geen 2 minuten gebeld: één eenheid van 15 euro ex btw, ex kantoorkosten.

En zo door, en zo door.

Werd dus een flinke nota met heel veel standaardeenheden voor onnozele flauwekuldingetjes. :evil:

GezondVerstand10

witte angora schreef:
Er wordt nog weleens een uurtje gesprokkeld op de klanten door de adviseurs
De advocaat van mijn ex had ook een mooie: standaardeenheden van 6 minuten. Iedere eenheid was 15 euro ex btw. En daar kwamen dan de kantoorkosten ook nog bovenop.

Had ze gebeld, advocaat was niet beschikbaar: kostte één eenheid. Even een dingetje vragen, nog geen 2 minuten gebeld: één eenheid van 15 euro ex btw, ex kantoorkosten.

En zo door, en zo door.

Werd dus een flinke nota met heel veel standaardeenheden voor onnozele flauwekuldingetjes. :evil:
Dit kan ik onderstrepen. Zo gouw de adviseur iets doet gaat de meter aan. Die standaard eenheden van 6 min komen mij heeeeeeeel bekend voor :lol:
Ze leven van de uren die ze besteden. Ik vind het wel veel transparanter dan bij banken. Bij mijn private banker wordt ik ook genaaid. Weet alleen de kosten niet :mrgreen:

jonis

Ongelezen bericht door jonis »

Als je neef veel bespaard prima. Hier heb ik echter mijn vragen bij. Hypo is niet zo ingewikkeld als men doet voorkomen, je kan veel zelf.

Als ik vragen heb dan zoek ik eerst op internet en spreek dan gewapend met deze kennis met mijn fiscalist/accountant. Ik kan dan gericht vragen en dit scheelt tijd en kosten

Tip: als je al voor zoiets relatief simpel als een hypo een adviseur inschakelt bereid je dan terdegen voor en neem de moeite internet af te stropen. Dan zijn de kosten lager. Houdt goed bij wat hij doet en hoeveel tijd er aan besteedt wordt. Er wordt nog weleens een uurtje gesprokkeld op de klanten door de adviseurs

:mrgreen:

Ik dacht toch echt dat je altijd zei;

gezondverstand en internet is voldoende :mrgreen:

Wat moet jij dan nog met een accountant/fiscalist voor je hypotheek??

:mrgreen: :wink:

GezondVerstand10

jonis schreef:

Tip: als je al voor zoiets relatief simpel als een hypo een adviseur inschakelt bereid je dan terdegen voor en neem de moeite internet af te stropen. Dan zijn de kosten lager. Houdt goed bij wat hij doet en hoeveel tijd er aan besteedt wordt. Er wordt nog weleens een uurtje gesprokkeld op de klanten door de adviseurs

:mrgreen:

Ik dacht toch echt dat je altijd zei;

gezondverstand en internet is voldoende :mrgreen:

Wat moet jij dan nog met een accountant/fiscalist voor je hypotheek??

:mrgreen: :wink:
Voor mijn hypo heb ik hem ook niet nodig. Prive zaken doe ik zelf. Velen willen de die adviseurs nu eenmaal dat werk laten doen. Nu hoop ik in ieder geval te berieken dat ze zich zelf in lezen dan wordt het goedkoper.

Uit het volgende had je al kunnen afleiden dat ik dat niet zelf zou doen:

Mensen lezen nu eenmaal wat ze willen lezen :lol:

ron1

Ongelezen bericht door ron1 »

Bedankt. :idea:

witte angora

als je al voor zoiets relatief simpel als een hypo een adviseur inschakelt
Eeuuh... een hypo is een:
Vanaf het begin van diabetes kunt u last krijgen van acute ongemakken, die binnen een paar uur kunnen ontstaan. Het gaat dan vooral om een te laag of te hoge bloedsuikerspiegel: hypoglykemie (laag, kortweg hypo) of hyperglykemie (hoog, kortweg hyper).
Te lage bloedsuikerspiegel dus. Geen idee wat een hypotheekadviseur à 145 euro per uur daar nou mee aan moet. Tenzij hij er zelf ervaring mee heeft. Persoonlijk zou ik liever naar een dokter gaan. Dit advies is gratis. :wink: :mrgreen:

Voor het plaatsen van onderstaande link betreffende een hypo reken ik ook niks:
Hypo. is hèt adres voor àlles voor ruiter en paard! Al jaren is Hypo. toonaangevend op het gebied van ruitersport. http://www.clubhypo.nl/index.php?artikel=8-Hypo.html
We zijn hier tenslotte om elkaar te helpen he. Scheelt je weer 145 euro. :wink: :mrgreen:

testcase

Ongelezen bericht door testcase »

Als ie goed is is het en koopje

Marcel66

Ongelezen bericht door Marcel66 »

Dus die adviseur rekent 145.- per uur (incl of excl btw?) Hoeveel uur gaat hij besteden aan de hypotheek van je neef? En hoeveel betaalt hij als hij de adviseur na een jaar of zo wenst te spreken over zijn hypotheek?

Kleine rekensom; 20 uur hypotheek dossier; 2.900.- plus ieder jaar een uur; (29 jaar x 145) 4.205.- is een totaalbedrag van 7.105.-

Wat zou hij betalen als hij kiest voor een adviseur die op provisiebasis werkt? Voorbeeldhypotheek van 200.000.- incl levensverzekering en spaarrekening t.b.v aflossing hypotheek is totaal; 4.500.- en de gesprekken gedurende de overige 29 jaar zijn kosteloos.

Hoezo op uurbasis werken is goedkoper? Ik heb er dus voor gekozen om mijn hypotheek af te sluiten bij een "provisie" adviseur, ben goedkoper uit en de service is aantoonbaar gelijk (of zelfs beter)

CB

Ongelezen bericht door CB »

ben goedkoper uit en de service is aantoonbaar gelijk (of zelfs beter)
Waarop baseer je deze uitspraak, glazen bol of zo?

Mk

Ongelezen bericht door Mk »

Marcel66 schreef:Dus die adviseur rekent 145.- per uur (incl of excl btw?) Hoeveel uur gaat hij besteden aan de hypotheek van je neef? En hoeveel betaalt hij als hij de adviseur na een jaar of zo wenst te spreken over zijn hypotheek?

Kleine rekensom; 20 uur hypotheek dossier; 2.900.- plus ieder jaar een uur; (29 jaar x 145) 4.205.- is een totaalbedrag van 7.105.-

Wat zou hij betalen als hij kiest voor een adviseur die op provisiebasis werkt? Voorbeeldhypotheek van 200.000.- incl levensverzekering en spaarrekening t.b.v aflossing hypotheek is totaal; 4.500.- en de gesprekken gedurende de overige 29 jaar zijn kosteloos.

Hoezo op uurbasis werken is goedkoper? Ik heb er dus voor gekozen om mijn hypotheek af te sluiten bij een "provisie" adviseur, ben goedkoper uit en de service is aantoonbaar gelijk (of zelfs beter)
Ieder zijn keuze, al ben ik wel benieuwd hoe je aan die 4500 euro komt. Daarnaast is het de vraag hoe lang die 4500 euro adviseur van jou nog bestaat en hoeveel van die 29 jaar hij nog in staat is je gesprekken te voeren. Als ie over een jaar failliet is dan pakt de rekensom alweer een stuk anders uit.

marco..

Ongelezen bericht door marco.. »

Kan erg varieren. De ene vraagt vaste vergoeding de ander een provisie terwijl er ook voorbeelden zijn van uurtarief of een combinatie van deze opties.

Kijk eens op www.tjooz.nl en vergelijk de hypotheekkantoren, makelaars en notarissen bij jou in de buurt.

Heb ik goede ervaringen mee. :wink:

gr

jonis

Ongelezen bericht door jonis »

marco.. schreef:Kan erg varieren. De ene vraagt vaste vergoeding de ander een provisie terwijl er ook voorbeelden zijn van uurtarief of een combinatie van deze opties.

Kijk eens op http://www.tjooz.nl en vergelijk de hypotheekkantoren, makelaars en notarissen bij jou in de buurt.

Heb ik goede ervaringen mee. :wink:

gr

Goede tip; erg goedkoop ook bij mij in de buurt;

0 hypotheekadviseur(s) gevonden binnen een straal van 50KM rondom .....

Red Felix
Contacteer:

Ongelezen bericht door Red Felix »

34 hypotheekadviseurs in Leiden, geen van alle een beoordeling. Dat schiet niet op...

witte angora

Red Felix schreef:
34 hypotheekadviseurs in Leiden, geen van alle een beoordeling. Dat schiet niet op...
Jooz-t zal wel weten hoe dat komt. :mrgreen:

Gesloten