LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hypotheek en bkr!

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
mbdsq

hypotheek en bkr!

Ongelezen bericht door mbdsq »

mijn vrienden zijn een tijdje bezig om een hypotheek te krijgen!
Ze hebben in het verleden bij een hun malafide budgetbureau gezeten waar bkr codes zijn ontstaan!
Die zijn ontstaan toen het bureau 4 maanden de schuld niet heeft betaald!
Mijn vrienden hebben nu een bkr code H met €9.000,- open staan.
en ze hebben een A1 €1864.- euro open staan, deze kunnen ze nu inlossen!
Ze begrepen dat ze een lening naast de hypotheek mogen hebben!!
De ene adviseur zegt, dit allemaal is geen enkel probleem.
De ander adviseur zegt, werk eerst die A1 weg, dan kunnen we een aanvraag gaan doen!
de andere adviseur zegt, betaal de € 1864.- dan is de bkr A1 afgemeld bij het bkr en kunnen we een hypotheek aanvraag doen met NHG.. Ondanks dat de A1 vijf jaar staat vermeld bij het bkr, kunnen we een aanvraag doen!
mijn vrienden hebben genoeg op papier staan en bewijzen dat het niet hun fout is, maar het malafide budgetbureau die zijn werk niet heeft gedaan en alle clienten in de maling hebben genomen, waar nu nog een rechtzaak van loopt voor de getroffen clienten!! zijn er nog mogelijkheden voor mijn vrienden om een hypotheek te krijgen ondanks de H code en de dan ingelost A1 code?? ze hebben een huis op het oog!! Ik begrijp dat de ene bank de andere bank niet is, dat hun vaker hun eigen regels hebben!! En hoe zit het nu met de nieuwe hypotheek regels, 35 jaar hypotheek aflossen...mag weer 50% aflossen!!!
groet Jan.

Frantic2

Re: hypotheek en bkr!

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Hoe zijn die BKR noteringen ontstaan? U zegt door een budgetcoach maar dat is veel te makkelijk!

Deze mensen konden niet met geld omgaan en hebben nu nog 10.000 euro schuld.... en (dus) willen ze er nog een ton bij?

IPV bij een hypotheek adviseur( waar ze ook vooraf grote bedragen moeten betalen), moeten ze gewoon, met deze kale feiten, wat banken bellen!
mijn idee is dat ze overal geweigerd zullen worden totdat alles is afbetaald.

Deze droom moeten ze echt vergeten! En als ze een schuld kunnen afbetalen moeten ze dat doen! En niet om een nieuwe schuld meteen weer aan te kunnen gaan.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

mbdsq schreef:mijn vrienden zijn een tijdje bezig om een hypotheek te krijgen!
Ze hebben in het verleden bij een hun malafide budgetbureau gezeten waar bkr codes zijn ontstaan!
Die zijn ontstaan toen het bureau 4 maanden de schuld niet heeft betaald!
Mijn vrienden hebben nu een bkr code H met €9.000,- open staan.
en ze hebben een A1 €1864.- euro open staan, deze kunnen ze nu inlossen!
Ze begrepen dat ze een lening naast de hypotheek mogen hebben!!
De ene adviseur zegt, dit allemaal is geen enkel probleem.
De ander adviseur zegt, werk eerst die A1 weg, dan kunnen we een aanvraag gaan doen!
de andere adviseur zegt, betaal de € 1864.- dan is de bkr A1 afgemeld bij het bkr en kunnen we een hypotheek aanvraag doen met NHG.. Ondanks dat de A1 vijf jaar staat vermeld bij het bkr, kunnen we een aanvraag doen!
mijn vrienden hebben genoeg op papier staan en bewijzen dat het niet hun fout is, maar het malafide budgetbureau die zijn werk niet heeft gedaan en alle clienten in de maling hebben genomen, waar nu nog een rechtzaak van loopt voor de getroffen clienten!! zijn er nog mogelijkheden voor mijn vrienden om een hypotheek te krijgen ondanks de H code en de dan ingelost A1 code?? ze hebben een huis op het oog!! Ik begrijp dat de ene bank de andere bank niet is, dat hun vaker hun eigen regels hebben!! En hoe zit het nu met de nieuwe hypotheek regels, 35 jaar hypotheek aflossen...mag weer 50% aflossen!!!
groet Jan.
Dat zijn allemaal vragen die voor een maatwerkproduct als een hypotheek, niet op een algemeen consumentenforum als hier beantwoord kunnen worden.

Laat ze met hun hele financiële hebben en houden naar een Rabobank (die zijn redelijk conservatief in hun berekeningen) gaan voor een vrijblijvende hypotheek offerte voor dat huis, en druk ze op het hart om alles eerlijk op tafel te leggen.

En als ze een negatief advies krijgen, zorg er dan ook voor dat ze niet net zo lang in het putje van de hypotheekwereld gaan zitten wroeten om toch maar een huisje te kunnen kopen, want dan is het gewoon op dit moment niet een goed idee.

mbdsq

Ongelezen bericht door mbdsq »

door Frantic2 » 19 feb 2013 10:31

Hoe zijn die BKR noteringen ontstaan? U zegt door een budgetcoach maar dat is veel te makkelijk!

Deze mensen konden niet met geld omgaan en hebben nu nog 10.000 euro schuld.... en (dus) willen ze er nog een ton bij?
-------------------------------

Beste Frantic2,

Mijn vrienden zijn toen na de budgetbureau gegaan zonder bkr codes, waarom zijn hun daar naar toe gegaan, omdat ze kleine diverse leningen hadden, die ze wel netjes betaalden per maand, maar niet veel meer over hadden om te leven!!(door gezondheid omstandigheden) zijn ze toen naar de budgetbureau gegaan!
Sommige zeggen dat obvion en aegon nog schappelijk zijn!!
Sommige zeggen met een goed onderbouwd verhaal en bewijzen zijn er nog kansen!!??

Auti-Mama

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Met een goed onderbouwd verhaal en bewijzen kan je nog een eind komen. Al geeft het geen garantie. Maar persoonlijk zou ik eerst de schulden aflossen en dan nog eens gaan nadenken over een koophuis.

een vraag, een antwoord

Ongelezen bericht door een vraag, een antwoord »

Als de gemelde leningen afgelost zijn en de coderingen hersteld gemeld, zou er in theorie (met NHG) een kans moeten zijn. Maar in de praktijk is dit een kansloze missie. Iedereen heeft altijd wel een goed verhaal waarom achterstanden buiten hun schuld zijn ontstaan en soms kan dat ook zo zijn, maar er is geen geldverstrekkker meer te vinden die er nog in mee wil gaan. Vooral bij 2 achterstanden ben je zo goed als kansloos.

een vraag, een antwoord

door sjohie » 19 feb 2013 10:47

Laat ze met hun hele financiële hebben en houden naar een Rabobank (die zijn redelijk conservatief in hun berekeningen) gaan voor een vrijblijvende hypotheek offerte voor dat huis, en druk ze op het hart om alles eerlijk op tafel te leggen.
Beste Sjohie, ik lees je bijdragen hier wel eens vaker. Je voorstel zal heel integer bedoeld zijn, maar toch.....

Jij mag van mij één keer raden welke geldverstrekker de meeste dossiers met overtreding van acceptatienormen heeft liggen. Er zit een speciale ploeg in Eindhoven te werken aan correctie en herstel, een hele poos al. Dus dat conservatieve, dat moeten ze eerst maar eens bewijzen.

sjohie

een vraag, een antwoord schreef:
door sjohie » 19 feb 2013 10:47

Beste Sjohie, ik lees je bijdragen hier wel eens vaker. Je voorstel zal heel integer bedoeld zijn, maar toch.....

Jij mag van mij één keer raden welke geldverstrekker de meeste dossiers met overtreding van acceptatienormen heeft liggen. Er zit een speciale ploeg in Eindhoven te werken aan correctie en herstel, een hele poos al. Dus dat conservatieve, dat moeten ze eerst maar eens bewijzen.
Ik spreek uit eigen ervaring, niet over de landelijke situatie. Aangezien rabobank kantoren/regio's, in vergelijking met ander banken behoorlijk zelfstandige onderdelen zijn, zal er vast verschil zitten in het hanteren, en wel/niet overtreden van die normen. cowboys heb je in elke beroepsgroep.

een vraag, een antwoord

Dus, buiten de eigen ervaring, toch niet zo'n goede tip? Denk ook eens aan het OpMaat drama.
Bovendien, waarom zouden andere hypotheekadviseurs, zowel bij andere banken, als bij zelfstandige kantoren, minder integer zijn?

Auti-Mama

Stomme vraag misschien (en gaat eigenlijk over iets heel anders), wordt er naar hersteld en beëindigt al minder nauw gekeken dan??

een vraag, een antwoord

Bij een achterstand kan "Hersteld" (d.i. achterstand ingelopen) van belang zijn voor NHG.
Hoe banken er mee om gaan verschilt.

Beëindigd wil zeggen dat de lening is afgelost. Alls er geen achterstand was, wordt die lening uiteraard niet meer meegeteld. Als er wel een achterstand is geweest, telt die achterstandscodering nog 5 jaar mee. Bij een A-codering gaat het nl. niet om de financiële last, maar om de moraliteit (betrouwbaarheid) van de aanvrager.

Auti-Mama

Ja, dat die A-codering nog 5 jaar blijft staan na beëindiging wist ik wel. Bedankt voor je antwoord!! ;)

sjohie

een vraag, een antwoord schreef:Dus, buiten de eigen ervaring, toch niet zo'n goede tip? Denk ook eens aan het OpMaat drama.
Bovendien, waarom zouden andere hypotheekadviseurs, zowel bij andere banken, als bij zelfstandige kantoren, minder integer zijn?
Het is een algemene tip, op een algemeen consumentenforum, en als TS of een andere lezer dat op meer waarde schat als bedoelt, neem ik daar geen verantwoordelijkheid voor. Daarom stelde ik overigens ook voor om dit niet hier, maar aan een meer ter zake kundig persoon voor te leggen, inclusief alle relevante privé data die TS vermoedelijk liever niet hier neer zet.

vroem

Ongelezen bericht door vroem »

sjohie schreef:
een vraag, een antwoord schreef:Dus, buiten de eigen ervaring, toch niet zo'n goede tip? Denk ook eens aan het OpMaat drama.
Het is een algemene tip, op een algemeen consumentenforum, en als TS of een andere lezer dat op meer waarde schat als bedoelt, neem ik daar geen verantwoordelijkheid voor. Daarom stelde ik overigens ook voor om dit niet hier, maar aan een meer ter zake kundig persoon voor te leggen, inclusief alle relevante privé data die TS vermoedelijk liever niet hier neer zet.
helemaal mee eens. is toch al een te lastige vraag zeker in deze tijd om te beantwoorden.
Maar wel alles op tafel, en goud eerlijk zijn bij gesprek, niet om de hete brij heen draaien. Bereik je altijd het meeste mee.

Gesloten