Hoi,
even in het kort:
augustus 2011 huis gekocht met hypotheek van 520.000 (Rabobank, helft spaar/helft aflossingsvrij).
Eind 2012 huis verkocht, hypotheek in depot gezet met op papier de "garantie" dat dezelfde lening tegen dezelfde voorwaarde bij een ander huis gebruikt kan worden.
Nu huis gekocht van 375.000 maar opnieuw door de molen en aangezien de jaarcijfers van onze BV in 2011 en 2012 minder zijn door de crisis, wil de Rabobank ons nu geen "nieuwe" hypotheek geven.
In mijn ogen is het geen nieuwe maar onze oude hypotheek die we gebruiken voor een goedkoper huis.
Iemand enig idee of het nut heeft hier tegenin te gaan?
Onze zakelijke adviseur bij de bank heeft beloofd nog eens hogerop te gaan rondvragen maar wil graag zelf weten waar ik aan toe ben.
Groet,
Ingrid
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hypotheek meeverhuizen maar opnieuw door de molen...
Re: Hypotheek meeverhuizen maar opnieuw door de molen...
Als hij het al niet weet, hoe moeten mensen hier dan weten hoe het in elkaar zit.Onze zakelijke adviseur bij de bank heeft beloofd nog eens hogerop te gaan rondvragen maar wil graag zelf weten waar ik aan toe ben.
Jou adviseur kent toch alle cijfers, dus als de BV niet meer aan de voorwaarden van 2011 voldoet, dan krijg je geen nieuwe hypotheek.
Re: Hypotheek meeverhuizen maar opnieuw door de molen...
Even een misverstand wegwerken. Een hypotheek kun je nooit meeverhuizen, de lening kan evenmin in depot blijven staan.
Bij verkoop van de woning moet je lening aflossen zodat de hypotheek van de woning afgaat. Dan is de lening dus verleden tijd. Je kunt hebben afgesproken dat wanneer je binnen een bepaalde periode weer een lening. Het verstrekken van de lening moet immers wel verantwoord zijn.
Bij verkoop van de woning moet je lening aflossen zodat de hypotheek van de woning afgaat. Dan is de lening dus verleden tijd. Je kunt hebben afgesproken dat wanneer je binnen een bepaalde periode weer een lening. Het verstrekken van de lening moet immers wel verantwoord zijn.