LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hypotheek met WW+

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
liset.stokx
Contacteer:

Hypotheek met WW+

Ongelezen bericht door liset.stokx »

Volgens mijn financieel adviseur voldoe ik voor de komende 20 jaar aan alle voorwaarden om een andere hypotheek af te sluiten waardoor de rente die ik moet betalen veel lager uit zal komen. Kortom, alle reden om af te sluiten.

Vervolgens accepteert de bank mijn inkomen niet doordat een WW+, die tot mijn pensioen doorloopt, geen vast inkomen zou zijn.

Hoe vast wil men het hebben? Tot aan mijn pensioen! En daarna een inkomen dat net zo hoog zal zijn als mijn WW+ uitkering nu is.

Ik kan het natuurlijk betalen, ik heb mijn hypotheek altijd netjes betaald. Ik heb nooit schulden gehad, geen achterstallige betalingen. Ik ga er enorm op vooruit als ik ineens een paar honderd euro per maand minder hoef te betalen.

Hoezo bizar dit, en wat is hieraan te doen?

scontra

Re: Hypotheek met WW+

Ongelezen bericht door scontra »

liset.stokx schreef:Volgens mijn financieel adviseur voldoe ik voor de komende 20 jaar aan alle voorwaarden om een andere hypotheek af te sluiten waardoor de rente die ik moet betalen veel lager uit zal komen. Kortom, alle reden om af te sluiten.

Vervolgens accepteert de bank mijn inkomen niet doordat een WW+, die tot mijn pensioen doorloopt, geen vast inkomen zou zijn.

Hoe vast wil men het hebben? Tot aan mijn pensioen! En daarna een inkomen dat net zo hoog zal zijn als mijn WW+ uitkering nu is.

Ik kan het natuurlijk betalen, ik heb mijn hypotheek altijd netjes betaald. Ik heb nooit schulden gehad, geen achterstallige betalingen. Ik ga er enorm op vooruit als ik ineens een paar honderd euro per maand minder hoef te betalen.

Hoezo bizar dit, en wat is hieraan te doen?
Die financieel adviseur, waarschijnlijk de Hypotheker, kan veel roepen, maar de geldverstrekker heeft wel het laatste woord.
En uw WW-uitkering, in welke vorm dan ook, wordt nou eenmaal niet als een vast inkomen beschouwd.
Stuur die adviseur weer aan het werk om een geldverstrekker te vinden die u wel wil financieren, hij/zij wordt daar uiteindelijk vorstelijk voor betaald.

Als ik het topic op VARA-Kassa lees dan ligt het probleem een ietsie pietsie anders dan in dit topic wordt gesuggereerd en worden panelleden op voorhand op het verkeerde spoor gezet.
Laatst gewijzigd door scontra op 18 mei 2017 18:23, 2 keer totaal gewijzigd.

een vraag, een antwoord

Ongelezen bericht door een vraag, een antwoord »

NHG zegt over sociale uitkeringen het volgende:
[
b]6.4.1
Het inkomen uit een (sociale) uitkering kan voor de gehele looptijd van de lening in de toetsing worden betrokken indien sprake is van een niet-beperkte periode. De niet-beperkte periode dient te blijken uit:
a. een toekenningsbesluit; of
b. een schriftelijke verklaring van de uitkerende instantie.

6.4.2
Indien het een inkomen uit een (sociale) uitkering betreft die niet blijvend van aard is, kan het inkomen worden meegeteld voor de periode dat zekerheid bestaat over hoogte van de uitkering.

6.4.3
Vanaf het moment dat sprake is van een afname van het inkomen, kan voor het toetsinkomen rekening worden gehouden met het sociaal minimum (= huidige bijstandsuitkering) indien en voor zover het huishouden van de aanvrager hierop recht heeft.[/b]
Het begrip WW+ zegt me niets, wat ik wel ken is de maximale WW periode gevolgd door de IOAW, tot aan het pensioen. Maar dat gaat om het sociaal minimum (bijstandsniveau), eventueel nog aangevuld.

Dus als de hypotheek getoetst moet worden dan worden meegenomen:
1. WW
2. vervolg op WW?
3. pensioen (en dan kan er ook nog sprake zijn van een AOW-gat)

Vervolgens moet er ook nog een geldverstrekker gevonden worden die mee wil in dit verhaal.

Begin maar eens met het vertellen hoe die WW+ in elkaar zit en of jouw pensioen netto of bruto gelijk is aan die WW.

Ik neem aan dat je adviseur een zelfstandige is, die met diverse partijen zaken doet, laat hem eens verder kijken en neem er één die daar de tijd voor wil nemen en niet één die het heel erg druk heeft met simpel af te handelen hypotheken en de moeilijke zaken liever aan een ander overlaat.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Het lastige zaak misschien zijn dat aan die WW+ waarschijnlijk ook bepaalde eisen worden gesteld. Hoewel het gaat om een 'soort wachtgeld'is het vermoedelijk toch iets minder zeker.

Maar volgens​ mij zouden​ er wel geldverstrekkers moeten zijn die je in deze situatie verder zouden kunnen helpen. En goede adviseur zal wel weten wat hij terecht kan.

liset.stokx
Contacteer:

Ongelezen bericht door liset.stokx »

Beste mensen die gereageerd hebben op mijn bericht,

Ik dank jullie voor alle reacties en realiseer me dat het zoeken nog niet klaar is. Mijn financieel adviseur is een goeie, hij stuurt mij niet weg met een kluitje in het riet maar blijft zoeken. Dat jullie zo hard reageren over financieel adviseurs maakt dat ik wel moet geloven dat er ook minder goeie zijn maar ik heb het getroffen.

Tevens realiseer ik me dat ik op een site als deze (en ook Kassa) ook negatieve, nare reacties kan krijgen. Dat spijt me, want volgens mij zijn het sites waarop je met elkaar kunt nadenken over problemen die je ervaart.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Net als vele werkgevers is de overheid ook niet betrouwbaar en zou niemand meer een Hypo moeten krijgen!

Zelfs afgekeurde worden na ruim 20 jaren weer voor 50% goedgekeurd en mogen dan werk zoeken.
Daarom is het voor tussenpersonen een ramp, of wil hij alleen maar provisie voor een mislukte aanvraag die niet aan eisen van de bank
voldaan heeft?

Vroeger was Hypo advies gratis maar als je straks een rekening krijgt.....
Hij moet alle voorwaarden weten en als je direct alle info gaf over je uitkering en zekerheid mag hij geen rekening sturen als hij vooraf reeds een
vermoeden op niet krijgen zou hebben.

Er zijn enkele adviseurs die eerst leuke aanbieding doen, dan met duurdere makkelijker bank komen en als je die niet wilt beide adviezen een factuurtje sturen!
Dus hoe eerlijk is deze nu eerlijk lijkende sympathieke persoon?

een vraag, een antwoord

Ongelezen bericht door een vraag, een antwoord »

liset.stokx schreef:Beste mensen die gereageerd hebben op mijn bericht,

Ik dank jullie voor alle reacties en realiseer me dat het zoeken nog niet klaar is. Mijn financieel adviseur is een goeie, hij stuurt mij niet weg met een kluitje in het riet maar blijft zoeken. Dat jullie zo hard reageren over financieel adviseurs maakt dat ik wel moet geloven dat er ook minder goeie zijn maar ik heb het getroffen.

Tevens realiseer ik me dat ik op een site als deze (en ook Kassa) ook negatieve, nare reacties kan krijgen. Dat spijt me, want volgens mij zijn het sites waarop je met elkaar kunt nadenken over problemen die je ervaart.
Zoals ik al schreef is het een lastige.
Als de WW+ voldoende is om de lasten van de door jouw gewenst hypotheek volgens de normen te dragen zijn en je komt in aanmerking voor NHG, dan is in theorie een hypotheek mogelijk. Er zijn geldverstrekkers die wat verder kijken dan hun neus lang is, maar een periode van 20 jaar WW is ook wel erg lang, waarschijnlijk durven de geldverstrekkers die tot nu toe benaderd zijn dat een te groot risico.

Heel veel sterkte en succes in het proces, ik hoop dat je adviseur succes heeft, maar ben er bang voor.
Laat nog eens weten hoe het afloopt.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Volgens mij is de WW-periode geen twintig jaar, maar is die twintig jaar inclusief een lange periode AOW plus pensioen. De WW+ zal daar maar een relatief klein deel van uitmaken.

Gesloten