LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hypotheek samen met je ex

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
demo

hypotheek samen met je ex

Ongelezen bericht door demo »

beste mensen,
2005 heb ik samen met mijn ex een huis gekocht. helaas ging het in 2009 mis en zijn we okt 2009 gescheiden. we hebben een convenant getekend waarin staat dat hij een maand de tijd krijgt om de woning op zijn naam te zetten en mijn hoofdelijk moet ontslaan uit de hypotheek. nu bijn anderhalf jaar later is dit nog steeds niet gedaan. ik ben er vandaag achter gekomen dat hij zijn zeer goed lopende zaak op naam van zijn vriendin heeft gezet. ook ben ik er achter gekomen dat hij wel huur heeft ontvangen (van onze gemeenschappelijke woning die hij heeft verhuurd) maar dat hij een achterstand van 5 maanden heeft. de hypotheek verstrekker heeft mij hier nimmer van op de hoogte gesteld, ze zeggen dood leuk daar hebben wij niks mee te maken. de situatie van mijn ex is als volgt voor zover ik weet: hij woon over de grens in duitsland, heeft (had) de zaak in nederland. zijn vriendin waar hij al meer dan een jaar mee samenwoont in duitsland die ook nog eens zwanger is, blijkt niet bij hem te staan ingeschreven maar in nederland te staan ingeschreven. mijn ex had ook nog een schuld van 30000 euro aan mij, die hij al maanden niet betaald, dit is de reden geweest dat ik het heb aangekaart bij de deurwaarder. omdat dit ook was opgenomen in de echtscheidingsconvenant, kon de deurwaarde hem benaderen met na paar keer schrijven, 2 dagen de tijd gegeven daarna zouden ze beslag leggen op zijn bank en goederen. de 29 september heeft hij zijn zaak overgedragen. nu kunnen we geen beslaglegging doen.

mijn vraag is: ik ben van hem gescheiden ik wil echt van hem af!!! natuurlijk met zo min mogelijk financiele schade. hoe kom ik van hem af. het is duidelijk dat het gaat om een feak overnamen, naam van bedrijf heeft nl nog steeds zijn persoonlijke naam, alleen het staat bij de kvk niet meer op zijn naam als eigenaar. wat vrijwel ook zeker is, is dat hij daar werkt. de deurwaarde zegt dat ze hem niet in duitsland kunnen vervolgen, waarom niet?
zijn zaak was trouwens een eenmanszaak.

help me aub met mijn nachtmerrie, zodat hij en ik elkaar niet meer lastig hoeven te vallen. IK WIL VERDER MET MIJN LEVEN!!!!!!!!

courier

Re: hypotheek samen met je ex

Ongelezen bericht door courier »

Een nederlandse deurwaarder heeft over de grens geen enkele bevoegdheid.
Het lijkt mij dat dit advocatenwerk wordt.
Als er een behoorlijke overwaarde zit op dat huis dan kan je voor je vordering conservatoir beslag leggen, dan neemt de bank de executieveiling wel over, uit de veilingopbrengst wordt eerst de bank en daarna jouw vordering voldaan en je bent van alle sores af.
Laat je advocaat er wel op letten dat de executerende bank het huurbeding inroept anders loop je de kans dat de opbrengst dusdanig tegenvalt dat er van jouw vordering weinig overblijft.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

we hebben een convenant getekend waarin staat dat hij een maand de tijd krijgt om de woning op zijn naam te zetten en mijn hoofdelijk moet ontslaan uit de hypotheek.
Dit kun je wel in een convenant opnemen, maar betekent eigenlijk niets.

De bank is namelijk niet gebonden aan een afspraak die jullie onderling hebben gemaakt.

Je zult toch zelf afspraken met de bank moeten maken wil je ontslagen worden uit de hoofdelijke aansprakelijkheid, of het op een (executoriale) verkoop moeten laten aankomen
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 08 okt 2011 16:19, 1 keer totaal gewijzigd.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Wellicht : wanneer het convenant niet wordt nageleefd zijn er mogelijkheden deze open te breken en kunnen ook eventuele financiële vergoedingen naar uw kant worden herzien.

Gesloten